Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Ciekawe.
W wersji angielskiej na EU jest tak samo napisane jak w PL/DE więc to raczej nie kwestia tłumaczenia. Nie znalazłem żadnych odniesień do norm, o których piszesz ani w instrukcji ani w deklaracji zgodności. No chyba, że któraś z wymienionych pośrednio odnosi się do norm wskazanych przez Ciebie (całkiem możliwe).za to w wersji angielskiej (na EU) jest cały dodatkowy załącznik o zabezpieczeń energetycznych dla UK.
Załączam zrzut z wersji angielskiej i deklarację zgodności. A link do wszystkiego jest tu: https://www.tesla.com/en_GB/support/charging-product-guides.
 

Attachments

  • IMG_0082.jpeg
    IMG_0082.jpeg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 47
  • declaratation-of-conformity.pdf
    362,3 KB · Liczba wyświetleń: 84

elveh

Posiadacz elektryka
Ciekawe.
W wersji angielskiej na EU jest tak samo napisane jak w PL/DE więc to raczej nie kwestia tłumaczenia. Nie znalazłem żadnych odniesień do norm, o których piszesz ani w instrukcji ani w deklaracji zgodności. No chyba, że któraś z wymienionych pośrednio odnosi się do norm wskazanych przez Ciebie (całkiem możliwe).za to w wersji angielskiej (na EU) jest cały dodatkowy załącznik o zabezpieczeń energetycznych dla UK.
Załączam zrzut z wersji angielskiej i deklarację zgodności. A link do wszystkiego jest tu: https://www.tesla.com/en_GB/support/charging-product-guides.
Faktycznie ciekawe, że nie odnoszą się do konkretnej normy w zakresie RCD/RDC.

To z UK wynika z nowej ustawy, która weszła u nich w życie w lipcu a dotyczy "smart chargingu". Brytyjczycy od lipca pozwalają na instalację TYLKO takich stacji, które mają funkcjonalności Smart i pozwalają na integrację z inteligentną siecią. Kluczem jest termin DSR - Demand Side Response. Moja osobista opinia jest taka, że w Polsce też powinniśmy się nad tym pochylić, by uniknąć problemów jakie mamy w związku z zupełnie niekoordynowanym rozwojem mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sieć nie była na to gotowa i nie będzie też gotowa na wybuch EVSE - a na pewno nas to czeka w przyszłości.... ale cóż tam, po co się uczyć na cudzych błędach ;))))))))))
 

Energetic_Mkay

Zadomawiam się
A ja mam takie pytanie odnośnie zabezpieczeń gniazd siłowych. Mam dostęp do gniazda 3F16A, ale zastanawiam się czy mogę tam bezpiecznie podłączyć np. Zencara 11kW? Powinno mieć ono jakieś dodatkowe zabezpieczenia? Albo kupić lepsza ładowarkę? Np Khons?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A ja mam takie pytanie odnośnie zabezpieczeń gniazd siłowych. Mam dostęp do gniazda 3F16A, ale zastanawiam się czy mogę tam bezpiecznie podłączyć np. Zencara 11kW? Powinno mieć ono jakieś dodatkowe zabezpieczenia? Albo kupić lepsza ładowarkę? Np Khons?
Jesli masz gniazdo silowe to powinno wszystko byc ok.
Ale jak chcesz to mozesz dolozyc dodatkowe zabezpieczenia, ale to moze byc wydatek 1000-1500zl
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Gniazdo ma bezpiecznik 16A typ B i różnicowke typ A. A jakie zabezpieczenia można jeszcze dołożyć?
Różaniec możesz powiesić obok jeszcze:)
 

elveh

Posiadacz elektryka
Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem...
1. Jeśli jest to miejsce gdzie masz na stałe ładować samochód, to instaluj Wallbox'a. Urządzenia przenośne nie są przeznaczone do stałego ładowania. Właściwym rozwiązaniem jest urządzenie działające w trybie 3.
2. Jeśli zakładasz, że możesz mieć potrzebę kontroli mocy podczas ładowania - np. chęć przekroczenia 16A albo inne odbiorniki, które sprawią że 11kW to za dużo - to wtedy musisz mieć rozwiązanie z dynamicznym zarządzaniem mocą

Co do zabezpieczeń, to różnica pomiędzy wallboxem a kablem z modułem ICC-PD (czyli takim zencarem) jest taka, że w przypadku stacji ściennej z gniazdem samo gniazdo jest również objęte monitoringiem termicznym (w dobrych produktach). Różnicówka typu A jak najbardziej pożądana. Natomiast zabezpieczenia nadprądowe to akurat powinien dobrać / sprawdzić elektryk - biorąc pod uwagę lokalne warunki, oraz weryfikując pomiarami. Jeśli będziesz mieć zbyt wysoką impedancję pętli zwarciowej, to np. mogą nie zadziałać. To nie jest tak, że jest 1 prosty schemat doboru zabezpieczeń jak często ludzie myślą. Albo że jest jedna właściwa grubość przewodów zasilających :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Gniazdo ma bezpiecznik 16A typ B i różnicowke typ A. A jakie zabezpieczenia można jeszcze dołożyć?
Zalecana jest różnicówka typu B zapobiegająca upływom prądu stałego, niestety na razie nie jest to tani temat - trójfazowa to od około 7 -8 stówek za chińczyka (ktoś jeszcze na forum wrzucał słowackie w podobnej cenie) do 3-4k za coś markowego.wyłącznik nadmiarowo-prądowy 20A też nie zaszkodzi - może być wbudowany w różnicówkę lub osobno
 

Energetic_Mkay

Zadomawiam się
1. Jeśli jest to miejsce gdzie masz na stałe ładować samochód, to instaluj Wallbox'a. Urządzenia przenośne nie są przeznaczone do stałego ładowania. Właściwym rozwiązaniem jest urządzenie działające w trybie 3.
2. Jeśli zakładasz, że możesz mieć potrzebę kontroli mocy podczas ładowania - np. chęć przekroczenia 16A albo inne odbiorniki, które sprawią że 11kW to za dużo - to wtedy musisz mieć rozwiązanie z dynamicznym zarządzaniem mocą

Co do zabezpieczeń, to różnica pomiędzy wallboxem a kablem z modułem ICC-PD (czyli takim zencarem) jest taka, że w przypadku stacji ściennej z gniazdem samo gniazdo jest również objęte monitoringiem termicznym (w dobrych produktach). Różnicówka typu A jak najbardziej pożądana. Natomiast zabezpieczenia nadprądowe to akurat powinien dobrać / sprawdzić elektryk - biorąc pod uwagę lokalne warunki, oraz weryfikując pomiarami. Jeśli będziesz mieć zbyt wysoką impedancję pętli zwarciowej, to np. mogą nie zadziałać. To nie jest tak, że jest 1 prosty schemat doboru zabezpieczeń jak często ludzie myślą. Albo że jest jedna właściwa grubość przewodów zasilających :)
To ma być rozwiązanie doraźne, ładowanie tylko w weekendy i w okresie letnim/ciepłym, dlatego nie chce dodatkowo inwestować w jakieś bajery.

Zalecana jest różnicówka typu B zapobiegająca upływom prądu stałego, niestety na razie nie jest to tani temat - trójfazowa to od około 7 -8 stówek za chińczyka (ktoś jeszcze na forum wrzucał słowackie w podobnej cenie) do 3-4k za coś markowego.wyłącznik nadmiarowo-prądowy 20A też nie zaszkodzi - może być wbudowany w różnicówkę lub osobno
A taki Khons nie ma wbudowanej roznicowki typu B?
 
Top