Jakie opony całoroczne?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Akurat w tym watku nie chodzi o opony homologowane bo to nie jest potrzebne ale dokument homologacji "EC CERTIFICATE OF CONFORMITY" w którym są właśnie określone parametry w tym indeks prędkości i to tutaj właśnie było określone jako "homologacja Tesli"

Opony homologowane to zazwyczaj zupełnie inne opony (mimo tej samej nazwy), moga mieć różnego rodzaju modyfikacje, potrafią miec inne parametry na etykiecie np potrafią byc cichsze lub bardziej oszczedne w przypadku EV, rzadko tańsze, częsciej dużo droższe. Poprostu sa specjalnie produkowane pod producenta.

@KRA Odnośnie tego jakie opony są dostępne lepiej sprawdzić u producenta bo w sklepie jak akurat nie ma na magazynie to sie nie wyświetlają
 

KRA

Fachowiec
Przestańcie chrzanić o jakiejś homologacji Tesli na opony. Mają spełniać określone parametry i wszystko w temacie
A jakie to masz określone parametry na myśli? Bo te właśnie parametry masz w homologacji pojazdu której wypis dostałeś z kompletem dokumentów które dawałeś przy rejestracji. Tam są określone parametry opon jak indeksy nośności i prędkości i o tym właśnie pisałem żeby sprawdzić w tym dokumencie więc nie rozumiem o co chodzi CI z chrzanieniem na temat homologacji, może wyjaśnisz w takim razie łaskawie czego się trzymać wybierając oponę?
 

Pawilon

Zadomawiam się
A jakie to masz określone parametry na myśli? Bo te właśnie parametry masz w homologacji pojazdu której wypis dostałeś z kompletem dokumentów które dawałeś przy rejestracji. Tam są określone parametry opon jak indeksy nośności i prędkości i o tym właśnie pisałem żeby sprawdzić w tym dokumencie więc nie rozumiem o co chodzi CI z chrzanieniem na temat homologacji, może wyjaśnisz w takim razie łaskawie czego się trzymać wybierając oponę?
Powiedz który dokładnie parametr jest niespełniony.
 

KRA

Fachowiec
Powiedz który dokładnie parametr jest niespełniony.
Ja mam model Y i w moim przypadku te Michelinki nie spełniają indeksu nośności 101 ani prędkości W. Nie mam homologacji na model 3 ale w wątku który przytoczony jest na początku tego tematu właściciele modelu 3 pisali że ta opona też nie spełnia tego parametru. Dlatego pisanie o homologacji gdzie zawarte są parametry opon z jakimi pojazd jest dopuszczony do ruchu nie jest "chrzanieniem".
A co do samej opony Crosslimate to podpytajcie o opinię kogoś kto używa jej wiecej niż jeden sezon czy robił więcej niż test bo on nie sprawdza starzenia się mieszanki i utraty parametrów z czasem tylko jak się zachowuje nowiutka opona. A ja mam fatalne doświadczenie z tą oponą już w drugim sezonie gdzie w pierwszym szła jak burza na wyjazdach w zaśnieżone góry a już w drugim nie mogłem ze zwykłego podmiejskiego drogowego śniegu wyjechać. No i nie pomaga na śniegu fakt ze jest zbudowana na oponie letniej i nie ma lamelli jak konkurencja.

1699611507144.png
 
Last edited:

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Rozumiem, szanuję subiektywne opinie/doznania.

Jednakowoż to jednak wątek dotyczący Modelu 3 Highland a nie Y … i tu wszystkie parametry (nośność i prędkość ) jak widać mogą być spełnione - wprowadziłeś troszkę zamieszania 😉

PS. 19” Hankook, też mają spełniający parametry odpowiednik z CrossClimate 2 i całkiem niezłą średnią ocen 😉
IMG_1730.jpeg
PS2. Ja natomiast mam bardzo złe doświadczenia z Zimowymi Vredestein’ami - gdzie w drugim sezonie mieszanka zaczęła pięknie pękać 😉
 
Last edited:

Dyzio

Zadomawiam się
Ja mam model Y i w moim przypadku te Michelinki nie spełniają indeksu nośności 101 ani prędkości W. Nie mam homologacji na model 3 ale w wątku który przytoczony jest na początku tego tematu właściciele modelu 3 pisali że ta opona też nie spełnia tego parametru. Dlatego pisanie o homologacji gdzie zawarte są parametry opon z jakimi pojazd jest dopuszczony do ruchu nie jest "chrzanieniem".
A co do samej opony Crosslimate to podpytajcie o opinię kogoś kto używa jej wiecej niż jeden sezon czy robił więcej niż test bo on nie sprawdza starzenia się mieszanki i utraty parametrów z czasem tylko jak się zachowuje nowiutka opona. A ja mam fatalne doświadczenie z tą oponą już w drugim sezonie gdzie w pierwszym szła jak burza na wyjazdach w zaśnieżone góry a już w drugim nie mogłem ze zwykłego podmiejskiego drogowego śniegu wyjechać. No i nie pomaga na śniegu fakt ze jest zbudowana na oponie letniej i nie ma lamelli jak konkurencja.

View attachment 14325
TESLA 3 : DMC 2149KG / OPONY 98 = 3000KG ( 4X750KG) - DMC/INDEKS NOŚNOŚCI = 139,6%
TESLA Y : DMC 2369KG / OPONY 101 = 3300KG ( 825X4 ) - DMC/ INDEKS NOŚNOŚCI = 139,3%

ZNACZY Indeks 98 w tesli 3 zapewnia większy bufor bezpieczeństwa niż 101 w Y :)

Indeks prędkości to Michelin i Continental mają Y czyli 300km/h. "W" który masz na spisie to 270km/h czyli mają wyższy niż to co Tesla daje rozumiem

Potwierdzam że crossclimaty to opony po których sobie popsujemy opinię o wielosezonach.
Znam więcej niezadowolonych niż z Continentali. Znam takich co mają na 2 samochodach te i te ( ja też tak mam ) i opinia jest ta sama że continental nie zawodzi, a michelin potrafi.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Oryginalnie 18’ maja 98V, 19’ mają indeks 96W 😉
Continental AllSeasonContact ?
 

Dyzio

Zadomawiam się
Oryginalnie 18’ maja 98V, 19’ mają indeks 96W 😉
Continental AllSeasonContact ?
Tak te kupiłem .
Miałem już w róznych autach
Nokian Weatherproof - szybko się kończą ( 40tys je wymienialem a conitinetale na tym samym aucie 60kkm) , głośne ale na śniegu jak najlepsza zimówka ( zimą pod bardzo strome górki w lesie po śniegu bez problemu ). Polecam na prowincje gdzie nie widać pługa a latem wiosną i jesienią jest błota :)

Goodyear 4 seasons gen 1 - miałem w hondzie CRV i peugeocie partnerze były lepsze niż 5 letnie zimówki :) , ogólnie dobrze się sprawowały głosniejsze troche i trwalsze niż nokiany , jak dla mnie dobry kompromis w sensie nie zauważyłe ich wad ale wydawały mi się czymś po środku pomiędzy bardzo zimowym nokianem a bardzo letnim continentalem.

Continental allseasoncontant gen 1 - zrobiłem 60kkm Polska, Włochy Austria zimą w mazdzie 4x2. Zero problemów. Jak dla mnie najlepsze jakie miałem. Miałem przez cały okres jeden problem z podjazdem pod bardzo stroną górkę, ale była wyślizgana że chyba na zimówkach bym nie podjechał. Bo jak wcisnąłem hamulec to samochód cofał się :D . Trasa super, ciche i dobra przyczepczność latem i zimą. Z racji tego że to auto 4x2 nie zapuszczałem sie specjalnie w lasy. Jak była gołoledź to jechałem 20km/h bo tańczyło auto ale to normalne myślę że na dobrych zimówkach jazda 35km/h by mi nie zmieniła wiele. Jak jechałem raz leśną drogą zimą wyślizganą śnieżno błotną trochę to czułem różnice pomiędzy nimi a nokianami które miałem wcześniej. Ale to raptem 2-3 odcinki przez 60kkm, poza nimi zawsze były lepsze od nokianów , latem jak letnia . Ogólnie nawet jak na lokalne stoki narciarskie na pomorzu sie zapuszczałem nim gdzie zawsze drogi to był ubity śnieg to nigdy nie miałem problemów z bezpieczeństwem. Je mogę polecić. Teraz zmieniam na gen. 2

Micheliny Crossclimaty 2 - zmieniałem z nokianów w lexusie 4x4 i cisza ogromna w porównaniu do nich ale... czasem czuje coś dziwnego w przyczepności , żona głównie jeździ mówi ok, ale ja czuje się w nich gorzej i to jesienią teraz też. Kolega teslą się zakopuje na nich gdzie toyotą z continentalami przejeżdza i bardzo narzeka ( RWD ). Wyszedłem z założenia że jak będą kiepsko się sprawować w zimę to kupię nokiany 2 sztuki :) na zimę ale zaryzykuje bo jednak auto 4x4 a 4x2 to różnica duża, 4x4 mój brat to jeździ cały rok na letnich bo ma taki głupi nietypowy model auta że nie produkuje się zimówek na jego rozmiar :D serio

Prielii ( nie pamiętam modelu ) w BMW X6 4x4. Bratowa jeździ nie narzeka mówi że różnicy z zimówkami jakie miała nie widzi. Ale to duże auto , duże opony i jedyne w runflacie wielosezony do tego modelu. Sam tylko latem jeździłem nic wiec nie powiem.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Na 18” tak - bo na 19 sa Hankook’i z indeksem 96W
 
Top