Jakie opony do Niro EV

krzyss

Pionier e-mobilności
Panowie, pochylcie swoje głowy (posypcie popiołem etc. ;):D), i zobaczycie punkty do podnoszenia, są dość charakterystyczne (=wyróżniają się z otoczenia) w każdym aucie :)

Pozdrawiam
Ta… w smarcie 453 jak wstawiasz podnosnik pod punkt podparcia to sie wygina :)
Dali tak slabe punkty ze jak nie podnosisz calego auta w 4 punktach to powyginasz progi…
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ta… w smarcie 453 jak wstawiasz podnosnik pod punkt podparcia to sie wygina :)
Dali tak slabe punkty ze jak nie podnosisz calego auta w 4 punktach to powyginasz progi…
To dali dudy. Ale punkt podparcia jest widoczny, prawda..?

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To dali dudy. Ale punkt podparcia jest widoczny, prawda..?

Pozdrawiam
Tak, wszysto jest jasne, w tych miejscach jest przetloczenie i wzmocniona blacha, tylko smart 453 jest konstrukcji renaulta (twingo) i dali gowniana blache. A elektryk jest jeszcze z 80kg ciezszy.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Tak, wszysto jest jasne, w tych miejscach jest przetloczenie i wzmocniona blacha, tylko smart 453 jest konstrukcji renaulta (twingo) i dali gowniana blache. A elektryk jest jeszcze z 80kg ciezszy.
W e-Soulu nic się nie wygina - i to nie tylko w wyznaczonych miejscach, ale gdy żabą (taką przez duże Ż) podnieśli mi auto na środku progu :D
(za późno zobaczyłem co się dzieje.. ale mają dobre ubezpieczenie jakby co 🤣)
Teraz już przynajmniej wiem, że oczojeb to twarda (i sztywna) sztuka.

Pozdrawiam
 

Octavo

Zadomawiam się
Znamy fabryczny rozmiar letnich 215/55R17 i ich indeks 94V. A jak z zimowymi? Jakakolwiek instrukcja coś mówi o wymaganiach? Co z indeksem, dobierać taki sam, czy nie gorszy niż ten z letnich? Pytam bo dla wybranego przeze mnie modelu opony mam kilka opcji, ale nie ma 94V. A skoro mogę mieć B/B zamiast C/B to czemu nie (jeżeli cena zbliżona).
niro-tyres.png
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Indeks prędkości w zasadzie dowolny, warto jednak żeby był nie mniejszy niż Vmax (168 km/h). Indeks nośności to minimum 92.
Ja wielosezony założyłem 98H XL bo takie akurat wychodziły najkorzystniej.
 

Octavo

Zadomawiam się
Odnośnie punktów podparcia w nowym Niro EV. Cały dokument w załączniku, obrazek na stronie 2.

1667420402836.png
 

Attachments

  • RS_Kia_NIRO_EV_SUV_2022_5d_Electric_EN_Updated.PDF
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 18

dsc

Zadomawiam się
Pewnie wielu z Was ma zmianę opon w kijance za sobą, mnie to dopiero czeka. Była chwila ciszy na tym wątku, może przez ostatnie tygodnie pozbierał ktoś konkretne wrażenia z jazdy na zimówkach i ma nowe rekomendacje? Czy Wasze wybory się sprawdziły?

Kolejne pytanie czy warto się silić na najcichsze opony, czy np. 2 decybele na oponie (69 vs. 71) faktycznie są takie odczuwalne w jeździe po śnieżno-błotnistej brei, jaka zalega na wielu drogach w podczas naszych zim?
 

kiki111

Fachowiec
Ja się dałem namówić wulkanizatorowi na hankooki I-cepr RS3 i jestem zły na siebie za to. Opony są zauważalnie głośniejsze niż fabryczne continentale a przy 90km/h wydają jeszcze jakieś dodatkowe buczenie, którego poniżej i powyżej nie ma. Mam wrażenie że z biegiem kilometrów sytuacja się poprawia i nawet to buczenie jest mniejsze ale to może ja się po prostu przyzwyczajam. Ogólnie nie polecam.
 
Top