Jakie opony zimowe do TM3 ?

cooler

Pionier e-mobilności
Link


https://allegro.pl/oferta/4-x-czujniki-cisnienia-tpms-tesla-model-3-lift-11326237185


Przecież za tyle co na allegro to kupicie w Tesli, i jeszcze zostanie. Możecie powiedzieć dlaczego wolicie przepłacać na allegro?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Może dlatego ze w tesli nie są dostępne a czas oczekiwania około 3 tygodnie
A, teraz rozumiem... Mi się udało w miarę szybko i felgi i czujniki u nich dostać jakiś tydzień temu, dlatego się zdziwiłem że ktoś kupuje na Alledrogo.
Zawsze warto sprawdzić, bo ja np wyczaiłem w necie tzw Blue Commando 32A do ładowarki oryginalnej, a potem okazało się że jest w Aso od ręki i to taniej.
 

cooler

Pionier e-mobilności
No i to rozumiem!
Wczoraj zrobiłem pierwszą trasę od założenia zimówek (niewiele - ok 100km) i jestem zachwycony zużyciem energii.
Trasa spod Wawy-Mszczonów-Wawa, specjalnie do testów w drodze powrotnej leciałem równo 141 na autopilocie żeby moje nawyki nie brały góry (w tamtą stronę się nie udało :) i trasę Mszczonów-Wawa po S8 zrobiłem mając zużycie z ostatnich 50km 198W/km.
Sprawdziłem parametry pogodowe i miałem wiatr średni 5m/s dokładnie zachodni, więc z lewej i lekko z tyłu.
Opony na zimno 3.1 Bar (zgodnie z tweetem Elona "for best efficieny 45PSI"), spory kawałek S8 na tym odcinku jest betonowy, co jak wiadomo pomaga na zużycie bo nie odkształca się tak bardzo jak asfalt.
Samochód przygotowany do wyjazdu z aplikacji z załączoną opcja rozgrzania baterii, pełna rekuperacja była dostępna od początku.
Jestem pod wrażeniem, samochód TM3 LR 2021 Q2
 
Last edited:

slack

Fachowiec
Kilka spostrzeżeń po garażowej wymianie kół. Podnośnik nożycowy 1,5 t, który w Leafie spokojnie daje radę tutaj wymięka, pewnie też przez sztywność Tesli, bez hydraulika się nie obędzie. Fabrycznie koła dokręcone trochę za słabo. Waga fabrycznych 18 bez kołpaków to 20,7 kg, Dezent TY z Michelinem ważą 22,4.
 
Last edited:

ŁukaszWP

Zadomawiam się
A0C17794-49CE-42E9-BE31-19D7EC90BFDA.jpeg
B0AC5E5B-EB84-43E6-A283-2CAA9CE5AB33.jpeg

Trening przed zmianą kół na zimowe 😢
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Po kieg i do tego gwiazdkę wkręcałeś?
Kiedys z pół roku jeździłem z podobną śrubką. łeb się starł i do dzisiaj nie wiem czy gwiazdka, imbus czy krzyżak?? No i kto mi wkręcił? Ciśnie oczywiście trzymała długo.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Kilka spostrzeżeń po garażowej wymianie kół. Podnośnik nożycowy 1,5 t, który w Leafie spokojnie daje radę tutaj wymięka, pewnie też przez sztywność Tesli, bez hydraulika się nie obędzie. Fabrycznie koła dokręcone trochę za słabo. Waga fabrycznych 18 bez kołpaków to 20,7 kg, Dezent TY z Michelinem ważą 22,4.
Jako ciekawostkę podam iż felgi 18 cali aero Tesli ważą tylko 9.79 kg, więc raczej sporo mniej niż te tanie felgi za 2000 komplet (nawet 20kg).
Ale jeszcze bardziej zdziwiła mnie waga 20 calowych felg do performance: ponad 13 kg. to 33% więcej. Teoretycznie w takim razie Performance na 18 calowych kołach powinna być szybsza, bo opony też są lżejsze dla wersji 18 cali (o dziwo).
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Waga opon, felg ma ogromne znaczenie na zużycie energii, jeśli Tesla coś wybrała to będzie najlepsze pod względem efektywności dlatego cokolwiek wybierzmy co odbiega od wyboru Tesli to będzie większy zużycie energi. Ja wybrałem takie same zimówki co Tesla oferuje i jeśli miałbym brać felgi to tez bym brał od Tesli.
 
Top