Jakie zimówki?

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
A teraz zapowiadana jazda w poprzek czyli złote (a w zasadzie miedziane felgi) dla przełamania nudnawej bieli perłowej. Na zdjęciu może nie robi to wrażenia ale w realu bardzo fajne połączenie - sam się sobie dziwię bo złoto nigdy nie było moim klimatem. 20231125_140331.jpg

No i clue zabawy - chińskie opony zimowe do chińskiego samochodu made in Shanghai. Co prawda żadne to aj waj bo Micheliny na których dotarł też były made in China ale tu mowa o rasowym produkcie Państwa Środka opartym o typowe szpiegostwo przemysłowe i opłaconych inżynierow czołowych firm oponiarskich. Atlas Polarbear UHP3 235/40/19 96V czy jakoś tak po 340zl za sztukę (1400 za komplet). Są ciche (etykieta 68dB) i podobno mają opory toczenia i odporność na wodę na poziomie C. Nie jestem w stanie tego precyzyjnie zweryfikować ale subiektywnie tak to wygląda. Nie są dużo głośniejsze od letnich ale letnie jeździły z kołpakami i były 18 a nie 19 więc trudno mi się wypowiadać. Tesla fajnie wygłuszona więc nie czuje różnicy. Jedynie jazda po kostce betonowej wyraźnie głośniejsza.

Wulkanizator chwycił się za głowę że będzie problem z wyważeniem bo zawsze jest problem z wyważeniem chińszczyzny a po robocie stwierdził że wyważenie bez jakichkolwiek problemów jak w większości opon - z minimalną iloscią odważników.

Ale w sumie mogłem przecież wydać 3-4 tys zł zamiast tych 1400.
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Oby było dobrze. Czas pokaże jak się będą sprawowały i jak skuteczne oraz trwałe będą.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Oby było dobrze. Czas pokaże jak się będą sprawowały i jak skuteczne oraz trwałe będą.
Dokładnie tak - może za rok ich już nie będzie, a może za 4 stwierdze że to była dobra decyzja i nie wiem po co wcześniej kupowałem Pirelli czy Continentale
 
Last edited:

GGrraadd

Zadomawiam się
Prośba o potwierdzenie, który dokładnie model opon Michelin ma „certyfikat” Tesli? Przez telefon miły Pan z infolinii mówił o E-Primacy 235/45/R18, tylko przerywało i niedosłyszałem- prośba o potwierdzenie.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Ale masz na mysli letnie? Bo zimowe Micheliny chyba żadne nie maja homologacji tesli natomiast letnie:
1701547569341.png
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Ja postawiłem na 19ki i póki co się sprawdzają jak chińczyk z chińczykiem. Całkiem fajne;-)

Atlas tyres.JPG
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
masz chłopie odwagę jeździć na takim ryzyku... :)
Całkiem dobrze się zachowują. Te na których dostarczono teslę (Michelin) również były made in china jak cały samochód z Szanghaju.

Więżę że szpiegostwo przemysłowe + kilkadziesiąt chińskich inżynierów wykształconych na najlepszych uczelniach świata + najlepsi inżynierowie skaptowani z największych koncernów (Pirelli, Michelin, GoodYear, Continental, itp.) robią robotę. Wyprodukowanie zimowej opony do popularnego samochodu z umiarkowanymi indeksami prędkości to nie lot na księżyc (notabene tam ostatnio przodują właśnie Chińczycy z własnym programem kosmicznym). Niby skąd założenie że nie potrafią stworzyć dobrej opony? To nie są czasy sprzed dekady czy dwóch, kiedy nawet koreańskie (nie chińskie) Kumho nie dawały żadnej pewności jazdy. Teraz to juz inna bajka.

Zimą raczej nie zamierzam udzielać się długodystansowym wyprawom i przekraczać prędkości 140 m/h. Poza wiarą mam więc pokaźny margines bezpieczeństwa. Latem jak najbardziej moge poszaleć, ale zostały mi micheliny e-pramacy czy jak im tam również made in china.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
I porównanie jabłka z gruszką. Wczoraj (9 grudnia) Warszawę pokryła pokaźna warstwa błota, śniegu i gdzieniegdzie lodu. Nie są to oczywiście warunki jak kilka dni temu na południu Polski niemniej jakiś mały poligon jest.

Jeździłem dwoma swoimi samochodami na różnych oponach zimowych i takie mam konkluzje:
Mercedes C-klasa W205 156KM napęd tył opony Continental Winter Contact TS870 w rozmiarze 225/50/R17 ale istotne - już z 2 sezonami na karku na których auto pokonało łącznie ok 10 tys km. DOT z połowy 2021r. Ciśnienie 2,4 bara

Tesla TM3HL SR RWD na chinskich oponach Atlas Tyres Polarbear UHP3 235/40/19 niemniej nowych z 2023r ciśnienie 2,9 bara.

Prowadzenie Tesli zdecydowanie pewniejsze mimo większej mocy i szerszej opony. Dotyczy zarówno staru, hamowania, ruszania pod górkę na nieodśnieżonym i nieposyianym podjeździe. Przede wszystkim jednak zdecydowana przewaga w pewności jak auto zachowuje się na wszelkiej maści łukach drogi i w dluzszych kalużach. Głośność trudno porównać jadąc lepiej wyciszonym elektrykiem i zwykłym spalinowym. Jak kilka dni temu było sucho i jechałem dalej to hałas chyba był porównywalny uwzględniając td czynniki.

Ocena porównania zapewne wynika z tego że jedne opony są nowe - mają świeższą mieszankę i do 2 mm głębszy kord. Ale porownujac subiektywnie mam wrażenie, że gdyby Continentale były nowe to wcale nie byłyby znacznie lepsze. Pewnie nie byłyby gorsze - raczej porównywalne.
Nie wiem jak wpływa tu wysokość profilu opony tudzież średnica koła. Stawiam że zawieszenie mercedes może mieć lepiej dopracowane z racji 100 lat doświadczeń i zyliona modeli w którym każdy poprawiał rozwiązania poprzednika. Mniejsza moc również tu przemawia za MB

PS zaoszczędzone 2 tys zł idą na prezenty choinkowe
 
Last edited:
Top