nabrU
Moderator

I love electric vehicles – and was an early adopter. But increasingly I feel duped | Rowan Atkinson
Sadly, keeping your old petrol car may be better than buying an EV, says actor Rowan Atkinson
ooo - mistrz nieomylnosci rzekl....Akurat wodór z metanu jest tani. Drogi to będzie ze źródeł odnawialnych, bo same elektrolizery będą kosztowały majątek. To droga głupców.
Teraz tak jest, a co będzie za kilka(naście) lat - kto wie...Akurat wodór z metanu jest tani. Drogi to będzie ze źródeł odnawialnych, bo same elektrolizery będą kosztowały majątek. To droga głupców.
Niech rozwijają wodór, może do jakiegoś zastosowania się przyda, tylko na chwilę obecną nie wiedzieć czemu wszyscy się skupiają na transporcie, to tak jakby rozwijać dalej silniki spalinowe (w imię postępu, a jakże!) podczas, gdy już dobrze widać, że to technologia bez przyszłości.tylko glupcy zamykaja rozum na postep
A II zasada termodynamiki nie obowiązuje w przypadku wodoru? Coś tam gadali o entropii...ooo - mistrz nieomylnosci rzekl....
az zobie zapisalem ta wiadomosc, brzmi dokladnie jak opinie petrolheadow o elektrykach
a co do samego meritum - podobnie jak w innych dziedzinach, postep w technologiach wodorowych nie stoi w miejscu, np. najwiekszy koszt - czyli platyna w stosach jest zastepowana (na razie w labolatoriach) stosami zelazowo-powietrznymi, jak to sie przebije do seryjnej produkcji to koszty spadna 100x, do tego generatory wodoru bezposrednio ze slonca (panele podobne do fotowoltaiki) itd. itp
tylko glupcy zamykaja rozum na postep
Grafika pokazuje efektywności energetyczną zastosowania wodoru. Nie pokazuje efektywności vs inne rozwiązania.Przy czym nawet ta infografika też może wprowadzać w błąd, bo międzynarodowy przesył energii jest obecnie znacznie bardziej efektywny z pomocą HVDC, a magazynowanie energii z pomocą systemów baterii.
Chyba, że chcemy transportować z RPA do PL albo magazynować rok![]()