Cav

Pionier e-mobilności
alez oczywiscie ze ma bo odfiltrowuje "znawcuf" ktorzy przejechali 6km i juz wszystko wiedza i "tryskaja" potem swoim doswiadczeniem w internetach
A "znafcuf" którzy swój jednostkowy przypadek, na wszelkie inne możliwe przekładają 1:1, to też odflitruje?
Bo jeśli nie - to bez sensu filtrować...

Zmiennych wpływających na zużycie w bev jest tak dużo, że nawet nie sposób ustalić wszystkich, a co dopiero porównać dwa przypadki w ten sposób....
Wystarczy że auto stoi w garażu, więc ZAWSZE grzeje dużo mniej niż wzięte zimne wprost z placu i już wynik diametralnie różny.

Widzę po swoim.
 

p0li

Pionier e-mobilności
A "znafcuf" którzy swój jednostkowy przypadek, na wszelkie inne możliwe przekładają 1:1, to też odflitruje?
jednostkowy przypadek dotyczy rolki od stellartis, ponadto wiadomo ze jest wiele czynnikow wplywajacych na zuzycie wiec dlatego najpepiej podawac usrednione z dluzszego okresu - np: miesiecznie - gdzie glownymi czynnikami jest srednia predkosc i temperatura

ja wszystkie parametry podaje do publicznej wiadomosci w watku do ktorego link podalem, za to ty stwierdziles tylko ze p2008 to gowno
czyja opinia jest bardziej wartosciowa mysle ze watkotworca sam wyciagnie wnioski
 

Cav

Pionier e-mobilności
jednostkowy przypadek dotyczy rolki od stellartis, ponadto wiadomo ze jest wiele czynnikow wplywajacych na zuzycie wiec dlatego najpepiej podawac usrednione z dluzszego okresu
No właśnie niekoniecznie.
To że średnia jest jakaś, nie oznacza, że auto przejedzie zakłądany dystans na trasie w mniej sprzyjających warunkach.
Mój np. średnio przejeżdża 300-400 km bez ładowania, ale zimą nie przejedzie 300, bezpieczniej byłoby zakładać 250.
A baterię ma ponad 20% większą od stellantisa, nawet w nowej wersji i rzekomo niższe spalanie...

Także ten - jak ktoś chce wierzyć w bajki o zimowym zasięgu na trasie rzędu 300 km, autem z tak małą bateryjką jak w Avenger, to robi to na własną odpowiedzialność.

ja wszystkie parametry podaje do publicznej wiadomosci w watku do ktorego link podalem, za to ty stwierdziles tylko ze p2008 to gowno
Gdzie tak napisałem?

P.S.
Wiesz, że zachowujesz się teraz, jak funboy, na którego zabawkę ktoś ośmielił się krzywo spojrzeć?
I to nawet nie na na jego własną, tylko podobną...
Coś Ci to przypomina?

Wyluzuj.
 

Cav

Pionier e-mobilności
@p0li z @Cav to nie ma sensu się kłócić bo wszystkie BEV których on nie użytkuje to gów..
Nie kłam, nigdzie tak nie pisałem.
Jest wręcz odwrotnie.
A to że istnieją minusy, to chyba normalne?
Nie trzeba się od razu pienić gdy ktoś o tym wspomni.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
mysle ze watkotworca sam wyciagnie wnioski
myślę, że nie tylko wątkotwórca ;) fajnie jest przeanalizować wyniki ładnie podane w tabelce bo można coś z tego wywnioskować bez popadania w skrajności,

Cav

ma rację w przypadku srogiej zimy ale czy teraz są srogie zimy?
 

cooler

Pionier e-mobilności
@p0li z @Cav to nie ma sensu się kłócić bo wszystkie BEV których on nie użytkuje to gów.. a te które użytkuje to też gów.. ale mniej śmierdzące bo jego.
Trochę stanę w obronie @Cav, zwykle kojarzę jego wypowiedzi jako jedne z bardziej stonowanych, pewnie się coś trafiło ale nic w stylu o którym piszecie.
Dodatkowo też nie lubię ściemniania ZWŁASZCZA ws zużycia i zasięgów - bo robicie potencjalnie krzywdę innym kupującym.

Mam baterię 82kWh brutto (74.5 użytecznej teraz, po 50kkm przebiegu) ale wiem, że zimą z prędkością autostradową 140+ km/h 300km to już raczej mało osiągalne, raczej 250-270 to max czego się można spodziewać. A napęd Tesli jest jednym z lepszych, a auto ma świetne aero.
A wiem to dzięki temu że loguję wszystkie trasy i wiem ile auto więcej zżera zimą. Ta sama trasa latem przy 35C to może być bliżej 400km.

Więc jakim cudem dużo mniejsza bateria ma tyle przejechać jak ściemniają dziennikarze?

Ważne żeby podawać faktyczne dane, najlepiej logi z auta, a nie ściemniać bez żadnych podstaw. Jak pisałem już nieraz: mam wielkiego i pojemnego mini vana ICE z dużym i mocnym silnikiem, który przy prędkościach autostradowych 140-150kmph na trasie W-wa - Białka Tatrzańska żłopie ok 12l/100. Ale potrafię nim tak pojechać że zanotowane w historii z kompa spalanie jest bodajże 5.9l/100. Da się, ale to nierealne w normalnej eksploatacji, i to chyba Cav starał się przekazać.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
@cooler dziennikarze ściemniają w zalezności od tego, do któej "frakcji" należą. Mnie irytuje pisanie mój TDI spala 3.5l ale małym drukiem jest, że jechał 80kmh, chociaż z kontekstu piszącego wynika, że porównuje się do tesli, która jechała 130-140. I w drugą stronę na gdzie ktoś podaje że BEV spala mu 12kw/100 ale nie dopowiada że chował się za tirem całą drogę.
I ja również często zgadzam się z @Cav i sporo rzeczy się dowiedziałem się od niego na tym czy na innym forum, ale czasem mam wrażenie, że wraz z postępem dyskusji poglądy i sposoby wypowiedzi się radykalizują.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Trochę stanę w obronie @Cav, zwykle kojarzę jego wypowiedzi jako jedne z bardziej stonowanych,
o_O
jestes pewny ze piszesz o tym samym cav ktorego mamy tu na forum?
Ważne żeby podawać faktyczne dane, najlepiej logi z auta, a nie ściemniać bez żadnych podstaw.
dokladnie o to mi chodzilo - ja podaje dane z 17 miesiecznej eksploatacji - natomiast adwesarz - rzuca pustymi haslami
 

Cav

Pionier e-mobilności
Trochę stanę w obronie @Cav, zwykle kojarzę jego wypowiedzi jako jedne z bardziej stonowanych, pewnie się coś trafiło
Akurat w tym przypadku kłamią po całości.

To że napisałem jak wyszło mi zużycie podczas jazdy próbnej (to cała moja przewina), wcale nie oznacza że dyskredytuję auto, producenta, albo że obrzucam go inwektywami (nigdy zresztą tego nie robię - co najwyżej nazywam wprost badziewiem jakieś chińskie wynalazki).

W tym przypadku jest dokładnie odwrotnie - umówiłem się z dealerem na sporządzenie zamówienia na Avengera, gdy tylko zaczną przyjmować zamówienia pod nowy cennik......

I też lubię wiedzieć czego można się spodziewać w nieoptymalnym przypadku po samochodzie, to dla mnie cenniejsze informacje niż zwyczajowe zużycie jednego z posiadaczy, które niekoniecznie musi się przełożyć na eksploatację w innych okolicznościach.
Zwłaszcza że u mnie ZAWSZE jakoś auta więcej palą niż na wpisach w internetach....
ma rację w przypadku srogiej zimy ale czy teraz są srogie zimy?
Tyle że ja nie piszę o srogiej zimie, tylko okolicach 0 stopni.
 
Top