JuicePass - wątek

Cav

Pionier e-mobilności
Dodatkowo tam trzeba uruchomic z apki, poczekac az na wyswietlaczu GW pojawi sie autoryzacja, i dopiero rozpoczac ladowanie, a ja wczesniej odrazu pazerny podłączałem :)
Tak też można.
Przynajmniej w wersji z kartą, bo aplikacji (żadnej) nie używam jak nie muszę.
 

KKL

Posiadacz elektryka
No to ja zawsze ładuje tak, że najpierw kabel w gniazdo, potem apka aktywuje i działa git. Ładowałem na GW już tak 5 razy z JuicePass i zawsze bezproblemowo. Ostatnio dla odmiany miałem problem na Ionity. Kabel w gniazdo, potem próbowałem zapłacić przy pomocy NFC o karta RFID z telefonu. Błąd płatności. Po drugiej próbie odpuściłem i chciałem normalnie aktywować apka, ale nie zadziałało a apka jakby wystartowała i zaczęła odliczac czas. Na szczęście po 90 sek przerwała to wirtualne ładowanie. Odłożyłem wtyczkę do ładowarki, wetknalem od nowa w auto i poszło apka. Trochę się zetresowałem bo miałem 6% baterii :). A kolejna ładowarka 17km dalej.. jakoś bym dojechał autostrada 50km/h jakby co 😂
 

Piter

Posiadacz elektryka
Swoją drogą powinni to jakoś ujednolicić. Na przykład karta płatnicza powinna być przyporządkowana do auta i na każdej sieci startowałoby ładowanie w momencie posiadania środków na karcie. Następnie jakaś centralna „izba rozliczeniowa” wysyłałaby zbiorczą fakturę do właściciela. Wszyscy operatorzy byliby zrzeszeni w jednej instytucji rozliczeniowej która mogłaby globalnie kontraktować zakup pakietów energii po hurtowych cenach i na długi termin albo jeszcze lepiej z OZE z systemem współdzielenia energii: niskie ceny z lokalnych rynków gdzie np mocno wieje lub mocno świeci słońce kompensowałaby wyższe w rejonach gdzie akurat nie świeci słońce albo nie wieje wiatr. Może kiedyś UE się za to weźmie, bo obecnie slabo wykorzystuje się efekt globalizacji i dostępu do blisko 450 mln konsumentów.
 

KKL

Posiadacz elektryka
Na IONITY zanim połączysz kabel do auta musisz odpalić apkę, wybrać stanowisko i zaakceptować platnosc. Po autoryzacji dopiero wpinasz kabel w auto.
Niekoniecznie. Zawsze najpierw wpinam a potem uruchamiam i działa, także na Ionity. Teraz mam wrażenie że apka albo ładowarka "zgłupiały" przez próbę użycia wirtualnej karty RFID.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Swoją drogą powinni to jakoś ujednolicić. Na przykład karta płatnicza powinna być przyporządkowana do auta i na każdej sieci startowałoby ładowanie w momencie posiadania środków na karcie.
dokladnie tak sie dzieje w systemach Plug&charge oraz AutoCharge
niestety nie ma (mam nadzieje ze jeszcze) jednego systemu ktory by to ogarnial
 

vwir

Pionier e-mobilności
dokladnie tak sie dzieje w systemach Plug&charge oraz AutoCharge
niestety nie ma (mam nadzieje ze jeszcze) jednego systemu ktory by to ogarnial
Jak nie ma jak jest. System jest, standard jest, tylko producenci i operatorzy ładowarek śpią. Na przykład Ionity to wspiera. Mam do Mach-E przypiętą kartę płatniczą, podjeżdżam, wpinam kabel i tyle mnie interesuje.
 

p0li

Pionier e-mobilności
systemy chwilowo sa trzy, standardy dwa
ja mam to samo z cytryna - podjezdzam, wpinam i sie laduje
ale ty masz P&C, ja mam AC a teslowcy maja swoj system

nie ma jednego systemu ktory by wspieral wszystkie auta i wszystkie ladowarki (DC, bo jak juz wczesniej ustalilismy AC nie ogarnia komunikacji)
 

vwir

Pionier e-mobilności
AutoCharge to był raczej system przejściowy, zanim zdefiniowali dokładny proces wymiany kluczy. Teraz standard już jest, więc brnięcie w AutoCharge wielkiego sensu nie ma. AutoCharge ma podstawowy problem - wystarczy, że ktoś zrobi spoofing Twojego MAC adresu i już sie będzie mógł ładować na Twój koszt. Bo w AutoCharge nie ma żadnych zabezpieczeń - jeśli ktoś się "przedstawi" odpowiednim MAC adresem to stacja pozwala mu się ładować. Tyle. W P&C masz normalny TLS v1.2 i klucze (publiczny/prywatny). Podobnie jak gdy logujesz się do banku. Za to AutoCharge ma jeden plus: auto nie musi niczego wspierać. W sensie i tak przedstawia się swoim adresem, więc to tylko kwestia implementacji po stronie stacji ładowania. Więc starsze auta nie wspierające P&C po prostu działają, bez żadnej magii.

Więc zostają nam właściwie dwa systemy. Podejrzewam, że wcześniej czy później Tesla przejdzie na P&C, podobnie jak przeszła na CCS. Po otwarciu SuC na inne marki wydaje się to być logicznym następstwem. Chociaż dopóki operatorów wspierających P&C można policzyć na palcach jednej ręki, to pewnie i Tesli nie będzie się do tego palić.
 

p0li

Pionier e-mobilności
z tym klonowaniem to za duzo sie nie naladuje bo po starcie apka wysyla ci wiadomosc push i mozesz z apki ladowanie zastopowac i wylaczyc AC
takze teoretycznie mozliwosc jakiegos shakowania jest ale praktycznie i tak nie zadziala
 
Top