Juniper - czy warto czekać?

krzyss

Pionier e-mobilności
kolega @cooler nie ma pecha tylko dar. na miejscu Elona zatrudnił bym człowieka za powiedzmy bańkę miesięcznie jako konsultanta od niedoróbek i w Tesli nigdy więcej nikt by nie narzekał na jakość. wszystko chodziło by cycuś glancuś na wysoki połysk. nic by się nie psuło przynajmniej za życia użytkownika i w końcu szary Kowalski mógłby bez zbędnych przystanków do Chorwacji zajechać na weekend za pół darmo.
Ale tu nie chodzi zeby bylo dobrze, ma byc znosnie i tanio… to ma byc passat albo nawet skoda EV !
 
Last edited:

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Ale tu nie chodzi zeby bylo dobrze, ma byc znosnie i tanio… to ma byc passat albo naset skoda EV !
dokładnie, chyba już niewielu wierzy w to, że Tesla chce nadal zmieniać rynek. I zaproponować świetne auta.
Oni chcą robić w miarę i tanio. Ale nie za dobre aby sobie biznesu nie zepsuć.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Ale tu nie chodzi zeby bylo dobrze, ma byc znosnie i tanio… to ma byc passat albo naset skoda EV !
dokładnie, chyba już niewielu wierzy w to, że Tesla chce nadal zmieniać rynek. I zaproponować świetne auta.
Oni chcą robić w miarę i tanio. Ale nie za dobre aby sobie biznesu nie zepsuć.
jeżeli do tego dążą to za chwilę nikt ich nie odróżni od przeciętnego chińczyka...a nie przepraszam kaczy dziób się nie zmieni ;)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Koszt dodatkowych 20-25kWh baterii to 15-30tys, plus ekranik z tyłu, wentylacja foteli, pasek ledowy i w tej samej cenie, jeszcze frytki do tego.;) Usunięcie dźwigienek kierunkowskazów tego nie zbilansuje.
Skoro teraz trzeba dopłacić za kolejne 17.5kWh to za kolejne tyle lub więcej bez dopłaty na pewno się nie obejdzie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
jeżeli do tego dążą to za chwilę nikt ich nie odróżni od przeciętnego chińczyka...a nie przepraszam kaczy dziób się nie zmieni ;)
Ale beda najlepsi, maja wlasna siec ladowania, wlasny os na auta, wlasne baterie… maja przewage na tylu polach ze zaden chinczyk im nie zagrozi.
Dodatkowo aktualnie, najszybsze, najwieksze, najbardziej oszczedne…
Troche awaryjne ale wszyscy sie ucza a tesli 3 juz silniki nie przciekaja… w MB jeszcze sie ucza..
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale beda najlepsi, maja wlasna siec ladowania, wlasny os na auta, wlasne baterie… maja przewage na tylu polach ze zaden chinczyk im nie zagrozi.
Dodatkowo aktualnie, najszybsze, najwieksze, najbardziej oszczedne…
Troche awaryjne ale wszyscy sie ucza a tesli 3 juz silniki nie przciekaja… w MB jeszcze sie ucza..
Z tym "żaden chińczyk im nie zagrozi" to chyba nie oglądałeś ostatniego biadolenia Tesla Bjorna na zastój w Tesli. On wyraźnie mówi że z auta na auto chińskie samochody są coraz lepsze właściwie w każdej dziedzinie, w infotainment, w komforcie, efektywności, we wspomagaczach jazdy, w słuchaniu co ludzie chcą. Jak dodasz do tego jeszcze studium ADAS firmy P3 w którym chinole wypadli lepiej niż Tesla i VW to jeszcze można się zdziwić.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Zaga
Koszt dodatkowych 20-25kWh baterii to 15-30tys, plus ekranik z tyłu, wentylacja foteli, pasek ledowy i w tej samej cenie, jeszcze frytki do tego.;) Usunięcie dźwigienek kierunkowskazów tego nie zbilansuje.
Skoro teraz trzeba dopłacić za kolejne 17.5kWh to za kolejne tyle lub więcej bez dopłaty na pewno się nie obejdzie.
Zagalopowałeś się. Stara chemia tanieje. Nowa tez. Przyjdzie pora,że się cenowo zrównają się w czasie. Kiedy wyszedl model 3 ceny byly powiedzmy po X a za kilka lat nowa chemia dojdzie do cen X.
Więc upraszczając lepsza bateria nie będzie kosztować wiele więcej. Oczywiście, inflacja, koszty itp. A najtrudniejsze oddanie większych marż.
Jeśli jednak tego nie poświęca to zostaną dogonieni a nawet przegonieni. Jak długo Tesla bedzie rosla na legendzie którą stworzyła? Czasem trzeba ją odświeżyć.
 

OldSeb

Zadomawiam się
Ja jeżdząc (mało) po mieście (Wawa) w ogóle się dziwię po jakiego ludzie tam jeżdżą takimi autami jak SUV-y typu Audi Q7, dużymi limuzynami typu BMW 7 czy inne wielkoludy.
Ja się dziwię, że ty się dziwisz ;-) Samochód już dawno przestał być środkiem na zaspokojenie potrzeb transportowych a jest środkiem na podkreślenie statusu społecznego czy też zwyczajnie jako dostarczyciel przyjemności a że taka moda na takie krowy to co zrobić. Ja tam na przykład lubię duże sedany równie niepraktyczne w mieście co (może trochę mniej) na wakacyjne wyjazdy. Statusu społecznego to może mi nie podnosi ale cieszy oko jak stoi na podjeździe :)
 

daniel

Señor Meme Officer
dokładnie, chyba już niewielu wierzy w to, że Tesla chce nadal zmieniać rynek. I zaproponować świetne auta.
Oni chcą robić w miarę i tanio. Ale nie za dobre aby sobie biznesu nie zepsuć.
Powiem Panu więcej. Oni zakładają, że za parę (może 10) lat nie będą sprzedawać samochodów.
Dlatego obecne serwisy są takie kiepskie. Ona są tylko wystarczająco dobre, żeby ludzie kupowali, bo potrzebują kasy na rozruch sieci Robotaxi. Nigdy nie będzie wysokiej jakości obsługi, bo to nie jest ich cel. Zaczną sprzedawać autonomiczne auta i to będzie ich główny biznes. Taniej będzie sobie zamówić codziennie samochód niż go posiadać.

Juz teraz mój drugi samochód stoi głównie nieużywany, ale trzymam go bo używa się go kilka razy w roku. Tak samo będzie z pierwszym. Będzie się tylko przydawał jak trzeba będzie gdzieś dalej jechać do innego miasta na wakacje. Czy będzie się opłacało go trzymać? Może. Może nie. Może taniej będzie wynająć Model 3 na takie wyjazdy.
 

Michal

Moderator
Top