Juniper - czy warto czekać?

kubatar

Posiadacz elektryka
Na forsal.pl pojawił artykuł w ktorym przytoczono wypowiedź Muska:
"Dyrektor generalny Elon Musk powiedział podczas telekonferencji dotyczącej wyników, że przypuszcza, iż sprzedaż pojazdów elektrycznych w przyszłym roku wzrośnie o 20 do 30 proc., ze względu na wprowadzenia na rybek tanich modeli i pojawienie się pojazdów autonomicznych."

Pewnie podczas przestrajania fabryk na nowy model Y nie beda produkować przez jakis czas (nie pamietam ile stali przy okazji zmiany w M3).
Cybertruck nie zrobi takiego wolumenu. Model 3 pewnie pozostanie na tym samym poziomie bo nie ma na niego aż tak dużego popytu. Trudno mi sobie wyobrazić jakiś nowy tani model na produkcji skoro go nie oglosili.
Zatem wolumen zwiekszajacy produkcje musza osiągać modelem Y. A to oznacza ze produkcja MY mocno wzrośnie.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Dzisiaj widziałem jakąś wrzutę ( news w internecie ), że jednak taniej tesli na razie nie będzie.
Trzeba popcorn, i obserwować.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na forsal.pl pojawił artykuł w ktorym przytoczono wypowiedź Muska:
"Dyrektor generalny Elon Musk powiedział podczas telekonferencji dotyczącej wyników, że przypuszcza, iż sprzedaż pojazdów elektrycznych w przyszłym roku wzrośnie o 20 do 30 proc., ze względu na wprowadzenia na rybek tanich modeli i pojawienie się pojazdów autonomicznych."

Pewnie podczas przestrajania fabryk na nowy model Y nie beda produkować przez jakis czas (nie pamietam ile stali przy okazji zmiany w M3).
Cybertruck nie zrobi takiego wolumenu. Model 3 pewnie pozostanie na tym samym poziomie bo nie ma na niego aż tak dużego popytu. Trudno mi sobie wyobrazić jakiś nowy tani model na produkcji skoro go nie oglosili.
Zatem wolumen zwiekszajacy produkcje musza osiągać modelem Y. A to oznacza ze produkcja MY mocno wzrośnie.
Juniper w obecnej cenie i z baterią około 100kWh to rzeczywiście może być argument przekonujący opornych. Nawet ja bym wtedy skusił się na Y (choć dalej wolałbym takie aku lub większe w Model 3, bo Y brzydki jak noc).
Jeżeli jednak pójdą drogą 3HL - tylko siedzenia, miękka zawiecha i paski Ledowe w środku plus ekranik z tyłu (i gówniane opony na start marnujące potencjał BEV) - to nie sądzę.
Bez dużej baterii w Y to nie ruszy, z prostego powodu: tak duże samochody kupuje się jako rodzinne, również na wyjazdy. Nikt se tak jak ja M3 nie kupi Y jako auto tylko na miasto, bo na miasto za duży a na trasę ciągle za mało.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Juniper w obecnej cenie i z baterią około 100kWh to rzeczywiście może być argument przekonujący opornych. Nawet ja bym wtedy skusił się na Y (choć dalej wolałbym takie aku lub większe w Model 3, bo Y brzydki jak noc).
Jeżeli jednak pójdą drogą 3HL - tylko siedzenia, miękka zawiecha i paski Ledowe w środku plus ekranik z tyłu (i gówniane opony na start marnujące potencjał BEV) - to nie sądzę.
Bez dużej baterii w Y to nie ruszy, z prostego powodu: tak duże samochody kupuje się jako rodzinne, również na wyjazdy. Nikt se tak jak ja M3 nie kupi Y jako auto tylko na miasto, bo na miasto za duży a na trasę ciągle za mało.
Kupiłem właśnie w takim scenariuszu, więc jeden się trafił :)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

cooler

Pionier e-mobilności
Kupiłem właśnie w takim scenariuszu, więc jeden się trafił :)
A kto bogatemu zabroni?
Ja jeżdząc (mało) po mieście (Wawa) w ogóle się dziwię po jakiego ludzie tam jeżdżą takimi autami jak SUV-y typu Audi Q7, dużymi limuzynami typu BMW 7 czy inne wielkoludy.

Musiałem wczoraj zaparkować gdzieś na Nowogrodzkiej i ledwo się wpasowałem tyłem obok jakiegoś X5, bo zajmował całe miejsce parkingowe i kawałek sąsiedniego. Tyle że ja zaparkowałem prawidłowo, a on nie mógłby już wyjechać - liczył że jak zajmie 1.5 miejsca to nikt obok się nie zmieści i się przeliczył.

Natomiast z żalem zauważyłem że gdybym wziął Polo, e-Up czy cokolwiek miejskiego zamiast Tesli to moja ilość opcji na zaparkowanie wzrosła by 10-cio krotnie. Bardzo mi brakuje tego segmentu aut wśród BEV.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Natomiast z żalem zauważyłem że gdybym wziął Polo, e-Up czy cokolwiek miejskiego zamiast Tesli to moja ilość opcji na zaparkowanie wzrosła by 10-cio krotnie. Bardzo mi brakuje tego segmentu aut wśród BEV.
A Stellantisy to nie ten segment (np. Corsa, e208)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja też się przymierzam do takiego scenariusza w przyszłym roku: +1
Nie zazdroszczę, ale czego się nie robi żeby się przejechać Teslą :) Najwyżej zamiast zaparkować za 1 razem w Centrum pojeździcie parę kółek więcej - ja tam wolę się wyspać dłużej niż wychodzić pół lub godzinę wcześniej żeby znaleźć miejsce parkingowe w centrum zatłoczonego miasta.
 

cooler

Pionier e-mobilności
A Stellantisy to nie ten segment (np. Corsa, e208)
Stelantisy były by wielkościowo OK, ale jako auta to nie moja bajka. Unikam wszystkich na F, a Stelantis jakoś mi się z tymi kojarzy. Ostatnio jeździłem jakimś wypożyczonym Peugotem 208 (ICE) i pomimo że to była nówka sztuka i nie miała jeszcze 1000km przebiegu już sporo rzeczy typu oświetlenie nie działało, AA działało jak chciało, jakieś plastiki w środku odpadły itp.
To nie dla mnie, wystarczy że ze swoją Teslą odwiedzałem Ząbki co 2-3 tygodnie, czego nigdy wcześniej nie doświadczyłem mając normalne samochody.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Nie zazdroszczę, ale czego się nie robi żeby się przejechać Teslą :) Najwyżej zamiast zaparkować za 1 razem w Centrum pojeździcie parę kółek więcej - ja tam wolę się wyspać dłużej niż wychodzić pół lub godzinę wcześniej żeby znaleźć miejsce parkingowe w centrum zatłoczonego miasta.
Wystarczy na parkingu podziemnym zaparkować… Zresztą ja wolę w minutę włożyć rower do Y niż rozkładać go na części pierwsze przez pół godziny
 
Top