Juniper - czy warto czekać?

ELuk

Pionier e-mobilności
Inna wersja to ta, że dobrymi intencjami piekło jest wybrukowane.
Już w innym wątku jeden z kolegów przyznał, że pod wpływem ostrzegania @cooler, kupił nie Teslę, a ta mu by się bardziej sprawdziła. 🤣
No a @cooler przecież w dobrej intencji ostrzega, że kupowanie czegoś innego niż toyota Sienna, to błąd, a kupno tesli to wręcz głupota. 😉🤣
Kolega @paradox też tu intensywnie do elektrośmieci z firmy MElona zniechęca, przecież to też w dobrej intencji. 🤣🤣🤣😉
 

paradox

Pionier e-mobilności
Kolega @paradox też tu intensywnie do elektrośmieci z firmy MElona zniechęca, przecież to też w dobrej intencji.
przepraszam małe sprostowanie, nie używam nazwy elektrośmieci do konkretnej marki tylko ogólnie do grupy produktów z licznymi wadami, często konstrukcyjnymi za to z wieloma "bajerami" jak listwy ledowe "po długości". zaznaczę iż tej nazwy używam nagminnie ponieważ pochodzenie mam z gminu i tak określam wiele przedmiotów które użytkuję np. BMW i3 ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To i ja się dołączę do porównania funkcjonalności Ygreka do większych aut inaczej napędzanych a idealnych na trasy .

Kamper wymiata , na upartego można w ruchu zamienić się za kierownicą i kierowca a nie tylko pasażerowie może iść na "jedynkę lub dwójkę" , zrobić kawę czy herbatę podczas jazdy (np ekspres) , nawet ciepły posiłek ( np mikrofalówką ) . Niektórzy pasażerowie śpią nawet w wyrkach . Pies idzie się napić
Nierozsądne , ale to jak jak jazda po 5 godzin bez przerwy - podobnie.
Najważniejsze , że jak znajdziemy syf , kłaki czy prezerwatywy pod łóżkiem , to będzie to nasze, a nie np Holendra co nocował tu wczoraj .
Więc porównywania różnych gabarytowo aut jest tylko możliwe i ?.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Inna wersja to ta, że dobrymi intencjami piekło jest wybrukowane.
Już w innym wątku jeden z kolegów przyznał, że pod wpływem ostrzegania @cooler, kupił nie Teslę, a ta mu by się bardziej sprawdziła. 🤣
No a @cooler przecież w dobrej intencji ostrzega, że kupowanie czegoś innego niż toyota Sienna, to błąd, a kupno tesli to wręcz głupota. 😉🤣
Kolega @paradox też tu intensywnie do elektrośmieci z firmy MElona zniechęca, przecież to też w dobrej intencji. 🤣🤣🤣😉
Skoro samochód mu się tak świetnie sprawdza, również na trasy, nie ma z nim żadnych problemów i jest z niego zadowolony, to może to był jednak dobry wybór?
A że gdybał że może Tesla lepsza bo większą bateria... I byłby potem taki wkurzony na Teslę jak ja? No nie wiem...
 

p.j.s

Zadomawiam się
Skoro samochód mu się tak świetnie sprawdza, również na trasy, nie ma z nim żadnych problemów i jest z niego zadowolony, to może to był jednak dobry wybór?
A że gdybał że może Tesla lepsza bo większą bateria... I byłby potem taki wkurzony na Teslę jak ja? No nie wiem...
Bo w gruncie rzeczy samochód jest kupiony po to, aby jeździł, a nie stał w serwisie...
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Skoro samochód mu się tak świetnie sprawdza, również na trasy, nie ma z nim żadnych problemów i jest z niego zadowolony, to może to był jednak dobry wybór?
A że gdybał że może Tesla lepsza bo większą bateria... I byłby potem taki wkurzony na Teslę jak ja? No nie wiem...
Świetnie się sprawdza do celów do jakich został kupiony (jazda wokół komina). Na razie - odpukać - po 26k km wszystko działa, nic się nie popsuło. No, może poza apką (apka Peugeot jest po prostu do d...). I okazało się, że równie dobrze sobie radzi na trasach, gdzie są głównie drogi krajowe i ekspresówki. Na autostradach już trochę gorzej (no ale czego od mieszczucha można wymagać).

A jeżeli chodzi o Teslę, to głównie chodzi o dwie rzeczy: o wiele lepsza krzywa ładowania (w porównaniu do mojego mieszczucha) i większa efektywność, szczególnie przy prędkościach autostradowych (w porównaniu do mojego mieszczucha). Z moich przymiarek do Tesli, przy moim stylu jazdy na trasach - dłuższa przerwa na normalny obiad (NIE fast food) + kilka krótszych przerw co 2-3 godziny na rozprostowanie kości/toaletę/kawę itp. - wynika że TM3 RWD (czyli z najmniejszą baterią, jaką Tesla oferuje) byłaby dla mnie OK. Może raz czy 2 razy w roku wykorzystałbym by możliwość LR, skrócając czas przejazdu o 20-30 minut na bardzo długich, autostradowych trasach. Ale dla mnie to nie jest warte 20k PLN (różnica między RWD a LR RWD). AWD w ogóle nie rozpatruję, bo nie mam takiej potrzeby (przez ostanie 30+ lat, jak zacząłem jeździć, nigdy nie miałem AWD, i jakoś nigdy mi tego nie brakowało).

Rozumiem, że każdy ma inne potrzeby, więc każdy musi dostosować samochód do swoich potrzeb. Moje potrzeby są skrajnie różne od np. potrzeb kolegi @cooler. I to jest OK. Tylko trzeba te potrzeby wyartykułować i być ich świadomym.

No i w przyszłym roku przymierzam się do wymiany mojego drugiego ICE na BEV. Bo się tylko kurzy w garażu (nikt nie chce nim jeździć). Jeszcze czekam, zobaczę co będzie miał do zaoferowania Juniper. A może jakiś chinczyk? Na razie mi się nie spieszy (no już jeden BEV do ujeżdżania jest).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
No i w przyszłym roku przymierzam się do wymiany mojego drugiego ICE na BEV. Bo się tylko kurzy w garażu (nikt nie chce nim jeździć). Jeszcze czekam, zobaczę co będzie miał do zaoferowania Juniper. A może jakiś chinczyk? Na razie mi się nie spieszy (no już jeden BEV do ujeżdżania jest).
Ja mam 2 BEV i jeden i tak się kurzy. 25tys vs 4tys przebiegu przez ostatni rok. Na tym mniej używanym wyszło z 20zł/km za samą utratę wartości
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ja mam 2 BEV i jeden i tak się kurzy. 25tys vs 4tys przebiegu przez ostatni rok. Na tym mniej używanym wyszło z 20zł/km za samą utratę wartości
To się może zgadzać. Każdy ma inną sytuację, i musi rozwiązać ją jak najlepiej dla siebie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja mam 2 BEV i jeden i tak się kurzy. 25tys vs 4tys przebiegu przez ostatni rok. Na tym mniej używanym wyszło z 20zł/km za samą utratę wartości
I teraz mam zagwozdkę:
Czy kurzy Ci się X czy Y?
Zakładam że Y, ale jeżeli głównie jeździsz po mieście to może się okazać że jednak X :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam 2 BEV i jeden i tak się kurzy. 25tys vs 4tys przebiegu przez ostatni rok. Na tym mniej używanym wyszło z 20zł/km za samą utratę wartości
Miałem też przez rok 2 BEV i to samo . Potem kilka miesięcy następne dwa.
Zawsze jak tylko można było wybieraliśmy lepszy i nie chodzilo o trasy a codzienne użytkowanie.
Jaki ? A co ja tam będę zdradzał ?
 
Top