To jest ciekawy temat... bo inni producenci nie uwiązuja się na gigantyczne ilości takich samych ogniw. Mogą używać coraz lepszych. Popychając rozwój. Niestety nie da się tu kosztów dopracować tak elastycznie.Według mnie w Xie przydałaby się bateria co najmniej 120 kWh (jak w EQS SUV) i proporcjonalne szybsze ładowanie, co powinno być do zrobienia poprzez wymianę już wiekowych ogniw na nowsze. Wtedy byłaby to ciekawa opcja EV na trasę.
Jednak zasiedzenie się w starej strukturze i nawet jej szlifowanie do perfekcji sprawiło, że konkurencja szybciej dogania. Dystans się zmniejszył. Nowe ogniwa to nie tylko same ogniwa. Nowe bms, nowe pompy ciepła inne przepływy i rozklad masy... nic dziwnego, że brakt tu woli do ich wymiany.
Być może przyjdzie pora,że peleton odjedzie.
I co najgorsze, Tesla ma to gdzieś, bo będzie deklasować go cena.
Czy to jednak najwazniejsze? Ze względu na kasę to tak. Ale czy długoterminowo? To już nie tak proste do oszacowania.