Juniper - czy warto czekać?

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Według mnie w Xie przydałaby się bateria co najmniej 120 kWh (jak w EQS SUV) i proporcjonalne szybsze ładowanie, co powinno być do zrobienia poprzez wymianę już wiekowych ogniw na nowsze. Wtedy byłaby to ciekawa opcja EV na trasę.
To jest ciekawy temat... bo inni producenci nie uwiązuja się na gigantyczne ilości takich samych ogniw. Mogą używać coraz lepszych. Popychając rozwój. Niestety nie da się tu kosztów dopracować tak elastycznie.
Jednak zasiedzenie się w starej strukturze i nawet jej szlifowanie do perfekcji sprawiło, że konkurencja szybciej dogania. Dystans się zmniejszył. Nowe ogniwa to nie tylko same ogniwa. Nowe bms, nowe pompy ciepła inne przepływy i rozklad masy... nic dziwnego, że brakt tu woli do ich wymiany.
Być może przyjdzie pora,że peleton odjedzie.
I co najgorsze, Tesla ma to gdzieś, bo będzie deklasować go cena.
Czy to jednak najwazniejsze? Ze względu na kasę to tak. Ale czy długoterminowo? To już nie tak proste do oszacowania.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mi tylko brakuje Sch itp, jeśli przejedzie 300km+ po autostradzie jest git ( nawiasem mandaciki poszły ostro w górę , brakuje tylko więcej radarów i glin na trasie ).
I tak nie szczam do butelki a jadąc zawsze dalej w komplecie z żoną i Wacikiem, tym bardziej postoje są częste.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
CCC cena czyni cuda… do czasu..,
Jak kupowałem TM3 to była jeszcze pozycjonowana w premium i cena nie była cudowna.
Teraz to według mnie poziom dacia+, nic nie ujmując Rumunom. Napęd jest ok, superchargery w EU ok, ale pozom całości z polskiej perspektywy to dno.
Jak kupowałem to auto prawie 4lata temu to była specyficzna sytuacja i zakładałem progres jak plany podboju Marsa, wyszło jak wyszło…
 

nabrU

Moderator
Teraz to według mnie poziom dacia+, nic nie ujmując Rumunom. Napęd jest ok, superchargery w EU ok, ale pozom całości z polskiej perspektywy to dno.

A ja się zastanawiam, dlaczego na pytanie jaki EV za 200 tyś. zł zawsze pada tutaj propozycja Tesla i dlaczego gdyby nie ta marka to Forum miałoby 80% mniej postów. To też bardzo 'polska' sytuacja... więc teges ;)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
A ja się zastanawiam, dlaczego na pytanie jaki EV za 200 tyś. zł zawsze pada tutaj propozycja Tesla i dlaczego gdyby nie ta marka to Forum miałoby 80% mniej postów. To też bardzo 'polska' sytuacja... więc teges ;)
No bo to prawda cena/jakość to Tesla przoduje. Rozbudziła entuzjazm i nadzieję na lepszą przyszłość. Teraz sytuacja wraca do normy. Konkurencja dopracowała płyty, baterie i swoje napędy. Potrafią już robic sensowne auta. Tylko ceny... a te ze skala produkcji przyjdzie.
Jeśli Tesla nie zabłyśnie Juniper to jej rozwój bedzie ale nie spektakularny. Ceną sie moze i ugra większość aut. Ale... z czasem to rynek bedzie oczekiwać nie tylko cen.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A ja się zastanawiam, dlaczego na pytanie jaki EV za 200 tyś. zł zawsze pada tutaj propozycja Tesla i dlaczego gdyby nie ta marka to Forum miałoby 80% mniej postów. To też bardzo 'polska' sytuacja... więc teges ;)
Bo w tej cenie w PL nie ma sensownej alternatywny w BEV.
Ale patrząc z perspektywy oczekiwań to tesla nie jest już premium jak to było kilka lat temu…
Może taki jest plan na rozwój tej marki, ale dla mnie osobiście to już nie to czego bym oczekiwał…
Wiadomo zarobek jest głównie na dyskontach więc tego można się było spodziewać.
Dlatego między innymi nie kupiłem TMX…
 

nabrU

Moderator
Ale patrząc z perspektywy oczekiwań to tesla nie jest już premium jak to było kilka lat temu…

A kiedy Tesla była marką premium? Dla mnie nigdy, tylko ze względu na 'inność' zarówno napędu jak i rozwiązań, ktoś jej taką łatę przyszył. Model 3 to taki odpowiednik Mondeo czy Passata przecież...
 

cwireq

Posiadacz elektryka
A kiedy Tesla była marką premium? Dla mnie nigdy, tylko ze względu na 'inność' zarówno napędu jak i rozwiązań, ktoś jej taką łatę przyszył. Model 3 to taki odpowiednik Mondeo czy Passata przecież...
Dokładnie, tesla to taki VW wśród elektryków. Docelowo za 10 lat Janusze będą ją jezdzic i zachwalac jak 1.9 TDI.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Według mnie w Xie przydałaby się bateria co najmniej 120 kWh (jak w EQS SUV) i proporcjonalne szybsze ładowanie, co powinno być do zrobienia poprzez wymianę już wiekowych ogniw na nowsze. Wtedy byłaby to ciekawa opcja EV na trasę.
Oczywiście żeby się przydała. Tylko to model z 2021 i wtedy był bezkonkurencyjny. EQS chyba ma 200kW ładowania mimo 120kWh. Wśród dużych aut TMX nadal jest w topie. I nie widzę lepszego auta w tej kategorii. Podróżuje się super. Przy niezagestej sieci ładowania 20% więcej pojemności może nic nie dać.
Polecam ten test w którym X wypada nadal świetnie
X po 15 minutach ładowania przejeżdża prawie 200km z prędkością ~130km/h. Nowy Taycan zostawił resztę daleko w tyle bo w 15 minut ładuje się na 300km+ jazdy. Ale X jeszcze bez stresu wytrzyma caly 2025 bez potrzeby aktualizacji. Ale w 2026 już przydałoby się znów odświeżyć go technologicznie.
Wiem ze w PL nie brzmi to wiarygodnie ale dużo ważniejsze jest prędkość ładowania a nie pojemność baterii.
 

p0li

Pionier e-mobilności
CCC cena czyni cuda… do czasu..,
Jak kupowałem TM3 to była jeszcze pozycjonowana w premium i cena nie była cudowna.
Teraz to według mnie poziom dacia+, nic nie ujmując Rumunom. Napęd jest ok, superchargery w EU ok, ale pozom całości z polskiej perspektywy to dno.
Jak kupowałem to auto prawie 4lata temu to była specyficzna sytuacja i zakładałem progres jak plany podboju Marsa, wyszło jak wyszło…
aaadmin !!!! - znowu sie jakis hakier dorwal do konta eluka bo gosc gada ludzkim glosem :eek:

no ciekawych czasow czlowiek dozyl ;D
 

Najnowsze dyskusje

Top