Juniper - czy warto czekać?

krzyss

Pionier e-mobilności
aaadmin !!!! - znowu sie jakis hakier dorwal do konta eluka bo gosc gada ludzkim glosem :eek:

no ciekawych czasow czlowiek dozyl ;D
Tez dwa razy sprawdzalem kto to napisal 😁
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Premium wraca jak bumerang . Elektryki niemal wszystkie u nas to jeszcze klasa premium a w Norwegii już nie , gdy weźmiemy np pod uwagę kryterium wyjątkowosci.
Z innej beczki, to moje elektryki wszystkie są premium , bo jesteśmy z nich zadowoleni a wrecz jazda sprawia radość. Wyparły ICE w sposób naturalny , bo są od nich lepsze i bardziej komfortowe w użytkowaniu . Nikt z nas nie ma mentalności przedstawiciela handlowego lub turysty "last mineta" , co musi być gdzieś najszybciej bo straci coś.
Określenie czegoś "premium" jest nadużyciem gdy to coś nas męczy lub nie cieszy albo jest przestarzałe. Dla mnie np żaden diesel osobowy z pikowaną skórą masującą tyłek nie będzie nigdy premium, to obecnie jak telewizor kineskopowy w mahoniowej obudowie. Było minęło .
Samochód co co ma tylko budę od premium i gówniany napęd, lub odwrotnie nie jest premium. Dlatego są te pakiety , aby można było kupić bieda wersje i ...
Wiek
Jestem stary, to wiem że Premium może byłem kiedyś? Przynajmniej tak mi mama mówiła, bo dla niej na pewno . Ale spytam kontrolnie też żonę , zawsze potrafiła kłamać ile buty i ciuchy kosztowały .Czy dla obcej 30 latki byłbym teraz Premium ?
To termin który nie należy się wiecznie i traci go każdy samochód po kilku latach a tym bardziej gdy wchodzi nowy model.
Wg mnie gdyby nowe auta tak się psuły jak tu niektórym, to ich jakikolwiek status, od razu by się zmienił na "badziew". Po czym same zmienily by właściciela. O ile mogę mieć zwykły samochód, nie premium , to badziewia nie .

Ad Tesla X , to dwa lata ją mam i dalej wożę żonę do pracy, sklepów itd , a mogła by jeździć sama czy to tym Xsem czy innym autem .
Robię za kierowcę i to nie z musu a dlatego że szukam pretekstów aby tym autem po prostu jeździć.
Tak miałam tylko w kilku samochodach np gdy pojawiły sie pierwsze Maluchy czy Polonezy jako skok cywilizacyjny w PRLu.
Tak było w Mercedesie ale tylko G .i i na Harleyu
Coś jest super i leży nam ponadprzeciętnie. Ale tez do czasu

OK kończę i teraz użyje papieru eco z Lidla który jest dla mnie premium i jest z recyklingu . Jak to możliwe Premium a nie pachnie lawendą ?
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Litości, tyle to w TM3. W takim behomocie jak X to 250? 300kWh?
Akurat w przypadku Xa do 4,5h przy 140km/h i 100-0% wygląda na to, że wystarczyłoby 130,5 kWh, czyli przy zakresie 80-10% 186,5 kWh.

Zużycie przy 140 km/h to podobno 27-29 kWh/100km (nie wiem na ile realna jest ta wartość): https://autogaleria.pl/tesla-model-x-test-opinia-zasieg-cena. A więc 29 kWh * 4,5 h = 130,5 kWh. 130,5 kWh / 0,7 = 186,5 kWh.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Bez Kozery powiem pincet 😉🤣
Się możesz śmiać, ten Twój RX pewnie spokojnie robi w trasie 600km, a ja TMX P75D ledwo kiedyś dojechałem do Warszawy z Białegostoku, ze 120 musiałem zwolnić do 110... To jest komfort podróży?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Akurat w przypadku Xa do 4,5h przy 140km/h i 100-0% wygląda na to, że wystarczyłoby 130,5 kWh, czyli przy zakresie 80-10% 186,5 kWh.

Zużycie przy 140 km/h to podobno 27-29 kWh/100km (nie wiem na ile realna jest ta wartość): https://autogaleria.pl/tesla-model-x-test-opinia-zasieg-cena. A więc 29 kWh * 4,5 h = 130,5 kWh. 130,5 kWh / 0,7 = 186,5 kWh.
Podobno 270-290Wh/km, ale mi sie tyle nie udało osiągnąć przy +10 stopniach I 120km/h - fakt że w P75D, więc w starym X
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Reasumując.
Ja osobiście jeżeli miałbym teraz w planach kupno BEV, to tak jak już wielokrotnie pisałem, nie spodziewałbym się cudów po TMY juniper, zwłaszcza wielkiej baterii.
Dla Kogoś kto ma chęć spróbować w taki napęd to Tesla jest dobrą opcją, ale trzeba być świadomym i gotowym na kompromisy.
Alternatyw prawie nie ma biorąc pod uwagę cena/efekt. Ale na pewno BEV nie jest jeszcze rozwiązaniem w Polsce dla masowego odbiorcy jako jedyne auto. Infrastruktura się kłania niestety…
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Podobno 270-290Wh/km, ale mi sie tyle nie udało osiągnąć przy +10 stopniach I 120km/h - fakt że w P75D, więc w starym X
Ja mam całkowite średnie 24kWh na 100. Ale mam ciężką nogę i przepisy przekraczam z umiarem, trasy to 20 % ?

Da się tym klockiem jeździć w trasy . Z 30 kWh więce baterii aby to było realne technicznie i nie podniosło astronomicznie ceny, byłoby u nas OK. Auto niszowe , drogie ale nie tak aby nie dało się kupić np w leasingu itp i wtedy naprawdę czepiać by się można było tylko skrzydeł , że ma a nie lata
 

eimi

Pionier e-mobilności
I jeszcze takie:

To chyba w ogóle performance patrząc po zderzaku. Coraz więcej tego
 
Top