Juniper - czy warto czekać?

cwireq

Posiadacz elektryka
Koła ?!! 21' , 20 " ,19 " tu jest parę kilometrów zasięgu różnicy .
No i z kołpakami czy bez :) 0.01% .
Kola 19 + kołpaki a'la Uberturbine...
 

eimi

Pionier e-mobilności
Przy -3C 122kmh (120gps) mam 23-27kWh, tj na tej samej trasie z wiatrem 23 powrót 27. Daje to zasięg 326km - 278km, średnio 300km.

Przy 90kmh w tej samej temperaturze -3C mam 16kWh/100km z wiatrem 18kWh/100 pod wiatr co daje zasięg 469km-417km srednio 440km.

To są dane które sam testowałem na tej samej ekspresówce najpierw w jedną stronę a potem w drugą między węzłami bez przyspieszeń i hamowań. Opony całoroczne.

300km zima na autostradzie przy 140kmh jest nie do zrobienia, chyba że zwolnimy do tych 120 i nie będziemy jechać pod wiatr.
Koła 19" kołpaki założone opony całoroczne ciśnienie 2.6 ;)

Latem 350 przy 120kmh to żaden problem. No ale nie zimą w ujemnej temperaturze.

Bywały trasy gdzie przy 140-150kmh miałem zużycie 17kwh w 10-20C. Ale taki test w jedną stronę nie ma sensu, bo z powrotem pod wiatr miałbym z 25.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Koła 19" kołpaki założone opony całoroczne ciśnienie 2.6 ;)

Latem 350 przy 120kmh to żaden problem. No ale nie zimą w ujemnej temperaturze.

Bywały trasy gdzie przy 140-150kmh miałem zużycie 17kwh. Ale taki test w jedną stronę nie ma sensu, bo z powrotem pod wiatr miałbym z 25.
No ale o to pytał @CyanAppl16 xD

1736101920733.png
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
dylematy od zawsze.... przy 1.9TDI byli tacy którym 5l/100km nie palił... a mi palił 7+l/100km. Żonie 5l/100km.
To samo jest w BEV. Tutaj musisz sam przetestować, jeśli Cię taka trasa interesuje. Ogólnie albo pogodzisz się z myślą, że będziesz się doładować. Ale czasem uda sie go uniknąć. Albo nie kupuj. Bo się rozczarujesz.
Jeśli auto będziesz trzymać dłużej, to degradacja nie pomoże... A tu już mały margines masz. Jeśli pojedziesz 5km/h wolniej to dojedziesz... kwestia ściągnięcia bariery w głowie.
Chcesz auto musisz się pogodzić, że trzeba ładować.
Ja na taki kompromis nie chcę pójść, czekam na takie które da mi ten komfort.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Dzięki, znam tego youtubera, odkad ma id7 wydaje mi sie dosc tendencyjny :) Bazujac na tym teście zrobię nawet 400km ze średnią 110, więc dla mnie ok ;) Teraz tylko jeszcze poczekac te 2-3 tygodnie na to jak bedzie wygladac refresh i mozna podjac drcyzje czy TMY czy TM3 :)
Dobre podejście. Wyjasni się jeszcze kwestia dotacji.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Dzięki, znam tego youtubera, odkad ma id7 wydaje mi sie dosc tendencyjny :) Bazujac na tym teście zrobię nawet 400km ze średnią 110, więc dla mnie ok ;) Teraz tylko jeszcze poczekac te 2-3 tygodnie na to jak bedzie wygladac refresh i mozna podjac drcyzje czy TMY czy TM3 :)
ja bym jeszcze sprawdził rozkład szybkich ładowarek na twoich najczęstszych trasach. może się okazać, że szybkich brak i będziesz się niepotrzebnie denerwował, zwłaszcza zimą.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dobre podejście. Wyjasni się jeszcze kwestia dotacji.
Panie i panowie, informacja z pierwszej ręki ;) (czytaj od Elona), premiera Junipera miała być w Sylwestra 2024, jednak musiał ją chwilowo wstrzymać, bo czeka na start nowych dopłat w PL, a chce pod nie ustawić cenę ;).
Ja go poniekąd rozumiem, też bym tak zrobił na jego miejscu ;), w końcu trzeba się liczyć z tak znaczącym rynkiem, jak ten w PL ;).
 

chris89

Posiadacz elektryka
Koła ?!! 21' , 20 " ,19 " tu jest parę kilometrów zasięgu różnicy .
No i z kołpakami czy bez :) 0.01% .

U mnie na 20 warp z 21 do 25 podskoczyło po zdjęciu wszystkich osłon bo robiłem testy. Teraz zimą 18 Photon z 21 na 18 spadło po założeniu osłon. Więc różnica 10% jak nic. Jak teraz mam 18 to liczę latem na okolice 16 kWh na 100 w mojej przy 120 km/h na pilocie w trasach.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top