Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
Jak to zawsze u mnie w domu się mówiło: najgorszy jest wiatr. Wieje taki jak teraz 20km/h a w porywach do 50 i z 140km/h robi się 160-190 lub 90-120 w zależności w którą stronę jedziemy o zużycie może być zupełnie inne w tych samych warunkach
Tak też myślałem ale śnieg stawiam równie wysoko w hierarchii. A wiało dziś tak że jak tylko wycieraczki wyjeżdżały spod maski to słyszałem opór wiatru na nich, tak jakbym jechał ze 160.

Chodzi mi o to że upgrade Junipera to jest pudrowanie tylko. Zmieniamy na nowszy model mamy fajniejsze świecidełka a praktyczność I to co naprawdę ważne to nic się nie zmienia. Bateria 100kWh już by zmieniła sporo w takich trasach i przy naszej infrastrukturze. Bo zjazd na Radom w drodze do Krakowa to też nie jest po drodze - doladowalbym się gdzie indziej gdyby nie darmowe ładowanie które mam na SuC. A przy 20% większej baterii Kraków 300km jest na raz nawet pod wiatr i w śniegu nie przeginając z prędkością ale w takich warunkach i tak się nie da jechać szybko.

Polskie warunki to są specyficzne. Za 5 lat będzie inaczej. Ale większą bateria potrzeba tu i teraz.
 

nabrU

Moderator
Kiedys bym sie przejechal z kims na prawdziwy test dlugodystansowy :)

Jak się kiedyś będę wybierał do PL do Ci dam znać (y)
Ale uprzedzam to będzie ponad 20h jazdy... No i bilet do UK kupujesz sam :p

Polskie warunki to są specyficzne. Za 5 lat będzie inaczej. Ale większą bateria potrzeba tu i teraz.

Święte słowa...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Tak też myślałem ale śnieg stawiam równie wysoko w hierarchii. A wiało dziś tak że jak tylko wycieraczki wyjeżdżały spod maski to słyszałem opór wiatru na nich, tak jakbym jechał ze 160.

Chodzi mi o to że upgrade Junipera to jest pudrowanie tylko. Zmieniamy na nowszy model mamy fajniejsze świecidełka a praktyczność I to co naprawdę ważne to nic się nie zmienia. Bateria 100kWh już by zmieniła sporo w takich trasach i przy naszej infrastrukturze. Bo zjazd na Radom w drodze do Krakowa to też nie jest po drodze - doladowalbym się gdzie indziej gdyby nie darmowe ładowanie które mam na SuC. A przy 20% większej baterii Kraków 300km jest na raz nawet pod wiatr i w śniegu nie przeginając z prędkością ale w takich warunkach i tak się nie da jechać szybko.

Polskie warunki to są specyficzne. Za 5 lat będzie inaczej. Ale większą bateria potrzeba tu i teraz.
nie głoś herezji, bo na zachodzie nikt nie potrzebuje większych baterii :)
Ale fakt, Na zachodzie nie mają Krakowa i jeszcze takich kilku miast....
Bez żartów,bo jednak mam nadzieje, że urealnią różnice między wersjami Standard a Long Range. Przez to, że Tesla takie cyrki wymyśliła pozostałych producentów prosić nie trzeba było i robią podobnie, bo uważają że to o to chodzi. 😡
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak też myślałem ale śnieg stawiam równie wysoko w hierarchii. A wiało dziś tak że jak tylko wycieraczki wyjeżdżały spod maski to słyszałem opór wiatru na nich, tak jakbym jechał ze 160.

Chodzi mi o to że upgrade Junipera to jest pudrowanie tylko. Zmieniamy na nowszy model mamy fajniejsze świecidełka a praktyczność I to co naprawdę ważne to nic się nie zmienia. Bateria 100kWh już by zmieniła sporo w takich trasach i przy naszej infrastrukturze. Bo zjazd na Radom w drodze do Krakowa to też nie jest po drodze - doladowalbym się gdzie indziej gdyby nie darmowe ładowanie które mam na SuC. A przy 20% większej baterii Kraków 300km jest na raz nawet pod wiatr i w śniegu nie przeginając z prędkością ale w takich warunkach i tak się nie da jechać szybko.

Polskie warunki to są specyficzne. Za 5 lat będzie inaczej. Ale większą bateria potrzeba tu i teraz.
Pytanie czy oceniasz Junipera czy Polska infrastrukture ?

No i zapominasz ze Juniper ma wentylowane siedzenia ! Najwieksza wade poprzednika zlikwidowano 😁
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak się kiedyś będę wybierał do PL do Ci dam znać (y)
Ale uprzedzam to będzie ponad 20h jazdy... No i bilet do UK kupujesz sam :p



Święte słowa...
A jaki bilet do UK trzeba kupowac ?
Pozatym czemu mamy opuszczac EU… ja rozumiem ze masz Brexit we krwi ale pojedzmy do Grecji :) a jak nie to moze jakas Hiszpania ?
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Tak też myślałem ale śnieg stawiam równie wysoko w hierarchii. A wiało dziś tak że jak tylko wycieraczki wyjeżdżały spod maski to słyszałem opór wiatru na nich, tak jakbym jechał ze 160.

Chodzi mi o to że upgrade Junipera to jest pudrowanie tylko. Zmieniamy na nowszy model mamy fajniejsze świecidełka a praktyczność I to co naprawdę ważne to nic się nie zmienia. Bateria 100kWh już by zmieniła sporo w takich trasach i przy naszej infrastrukturze. Bo zjazd na Radom w drodze do Krakowa to też nie jest po drodze - doladowalbym się gdzie indziej gdyby nie darmowe ładowanie które mam na SuC. A przy 20% większej baterii Kraków 300km jest na raz nawet pod wiatr i w śniegu nie przeginając z prędkością ale w takich warunkach i tak się nie da jechać szybko.

Polskie warunki to są specyficzne. Za 5 lat będzie inaczej. Ale większą bateria potrzeba tu i teraz.
Nie bateria, a infrastruktura jest problemem...

Jak jeżdżę w Niemczech, to zwykle staje co 250km. Jak mi wiatr zużycie zwiększy, to się zatrzymam 30-50 km wcześniej też na dużej stacji ładowania...

Jak jadę w Polsce, to musze robić plany awaryjne na wypadek... A ładowarki w porywach mają cztery CCSy, zwykle dwa... Jak słupek zepsuty, to już się robi problem
 

nabrU

Moderator
nie głoś herezji, bo na zachodzie nikt nie potrzebuje większych baterii :)

Serio, siedzicie w swojej własnej bańce zachcianek i przyzwyczajeń. Poniżej wątek ze SpeakEV z roku 2018 gdy UK miało mniej więcej tyle ładowarek DC co Polska teraz i sprzedawano już np. Teslę Model 3.

Jak duże baterie będą w przyszłości

Ogólny consensus był taki że zasięg 300 mil (czyli niecałe 500km) jest wystarczający. Choć byli i tacy co domagali się baterii 100 kWh ;). Ciekawie się czyta posty sprzed ponad 6 lat...

A jaki bilet do UK trzeba kupowac ?

No jakoś do mnie musisz dotrzeć, abym Cię wziął w drogę powrotną ;)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Pytanie czy oceniasz Junipera czy Polska infrastrukture ?

No i zapominasz ze Juniper ma wentylowane siedzenia ! Najwieksza wade poprzednika zlikwidowano 😁
W sumie już sam nie wiem. Chyba bardziej jestem zły na naszą infrastrukture. Z drugiej strony wiem że mają pod ręką nowsze ogniwa gdzie mogliby zwiększyć pojemność bez zwiększenia masy a tego nie zrobili. Póki co.

Mi wentylowane siedzenia nie robią żadnej różnicy bo jestem szczupły i się nie pocę jak świnia, nawet w 3 HL nie zakrywam wszystkich dziurek, powietrze wali bokami i można się dorobić. I czyści się to trudniej bo brud wchodzi w dziurki. Co kto woli.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
W sumie już sam nie wiem. Chyba bardziej jestem zły na naszą infrastrukture. Z drugiej strony wiem że mają pod ręką nowsze ogniwa gdzie mogliby zwiększyć pojemność bez zwiększenia masy a tego nie zrobili. Póki co.

Mi wentylowane siedzenia nie robią żadnej różnicy bo jestem szczupły i się nie pocę jak świnia, nawet w 3 HL nie zakrywam wszystkich dziurek, powietrze wali bokami i można się dorobić. I czyści się to trudniej bo brud wchodzi w dziurki. Co kto woli.

A jak wpłynęło by to na koszt, degradację i dostępność?
 
Top