Juniper jazda w deszczu - zarzucanie tyłu?

eimi

Pionier e-mobilności
Michelin Pilot Sport EV to gówno jest na deszczu. Jeździłem, auto obok auta, i hankook zostawia w tyle z trakcją te micheliny.

Tylko weź pod uwagę też że 50kmh w ostrym łuku na mokrym (np. duże rondo) to już duża prędkość jest i sporo aut i tak wypadnie. A prędkości w ogóle nie czuć.
 

solik

Pionier e-mobilności
Przy naszej pogodzie mam coraz wieksze wrazenie, ze letnie nie maja sensu. Tesla juz w demowkach daje sottozero i w deszczu da sie tym jezdzic w porownaniu do ePrimacy i innych eCudactw.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Wszystkie te EV to szajs. Mam w tm3 zwykle piloty sporty (teraz juz 5, wcześniej 4). Nie ma żadnych problemów na mokrym. Zresztą nigdy nie było, bo jeżdżę na tych oponach w różnych autach. W Y mam fabryczne hankook costam-EV i to jest straszna szmata. Na mokrym, byle dodanie gazu i mam zachowanie jak zimą, na lodzie.
Przy najbliższej okazji wlatują piloty sporty (nie EV).
 

rompik

Zadomawiam się
Ej, nie przesadzajcie ze to g*no. Zauwazcie skale - moze Pilot Sport EV najpesze nie sa ale to roznica 2km/h (wet handling) pomiedzy Pilot Sport 4 SUV.
Mokre zakrety (Lateral acceleration in curved aquaplaning) juz troche gorzej ale bez przesady.

50kmh to max predkosc w terenie zabudowanym jesli warunki na to pozwalaja. Juniper to troche ciezki i wysoki samochod - raczej nie wjezdzalbym w "ciasny zakret" w tunelu w deszczu przy predkosci 50 - troche wyobrazni wystarczy...
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Ej, nie przesadzajcie ze to g*no. Zauwazcie skale - moze Pilot Sport EV najpesze nie sa ale to roznica 2km/h (wet handling) pomiedzy Pilot Sport 4 SUV.
Mokre zakrety (Lateral acceleration in curved aquaplaning) juz troche gorzej ale bez przesady.

50kmh to max predkosc w terenie zabudowanym jesli warunki na to pozwalaja. Juniper to troche ciezki i wysoki samochod - raczej nie wjezdzalbym w "ciasny zakret" w tunelu w deszczu przy predkosci 50 - troche wyobrazni wystarczy...
Dokładnie. Mam już 2 lata i nie uważam, że jest się do czego przyczepić w tej oponie. Ani razu nie straciłem przyczepności, ale tak jak rozsądek podpowiada, na zakrętach zwalniam.
 

margielm

Fachowiec
50kmh to max predkosc w terenie zabudowanym jesli warunki na to pozwalaja. Juniper to troche ciezki i wysoki samochod - raczej nie wjezdzalbym w "ciasny zakret" w tunelu w deszczu przy predkosci 50 - troche wyobrazni wystarczy...
no właśnie... ja też na to zwróciłem uwagę. autor napisał "50km/h ciasny zakręt w deszczu". Moja pierwsze myśl to nie było "o kurcze czemu zarzuciło" tylko "Kurcze.. a może jednak przede wszystkim dostosować prędkość do warunków drogowych". Trochę to mi przypomina sytuację gdzie ludzie lata temu mówi o "hopce zientarskiego na ursynowie" zamiast się skupić jak on tam "zap..ał"
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dostosować warunki i prędkość to sobie można do każdej opony nawet najtańszego chińczyka.

A nie chodzi o to żeby kiedy nas sytuacja na drodze zaskoczy, to opona nie zawiodła tylko dała z siebie max?
 
Top