MiKo

Posiadacz elektryka
Czy przy czujnikach auto powinno samo zahamować przy dojeżdżaniu do przeszkody ? U mnie tylko pika i pokazuje w centymetrach odległość ale jedzie dalej. Czy to jest zależne od prędkości?
Wydaje mi się, że kwestia jest opisana w instrukcji jeśli chodzi o zmniejszenie szkód spowodowanych kolizja. Nie chcę z głowy wymyślać.

Jak rozumiem kwestia unikania kolizji w ruchu to oddzielna sprawa od pikania przy parkowaniu.

Co do zatrzymania się np przy cofaniu - bardzo wątpię, żeby auto zatrzymało się samo.

Jest jeszcze kolejna sprawa unikania kolizji np przy gwałtownym ruszaniu jak wykryje ze coś jest przed maska.
 

Michal

Moderator
Nie martw się, zaraz coś innego usuną i będzie jak lubisz. Np mapy. Bo przecież wszystko co robią jest dobre 😛 Ba, jeszcze lepsze niż było!
Dzisiaj to chyba coś sobie chlapnąłeś, bo taki zgryźliwy jesteś co? ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W opcji jest też, że nie przywali przy niskich prędkościach, dohamuje o ile mamy to włączone? Niestety to czasem lekko zamula start np na skrzyżowaniach

Ps W obu mam czujniki w Tm3 radar, nie wiem czy z tego korzysta czy nie ale wiem że jedzie lepiej jesli chodzi o trzymanie pasa itp. Tu 3 lata z ciężarkiem nabralem wprawy i mogę drzemać na trasie i w korkach...
Gorzej parkuje, summon stracił resztki sensu, ograniczenia i zmiany algorytmów poronionego FSD się pogorszyły (wpłw prawa), wzroslo przewrażliwienie samochodu,
Mapy i czytanie znaków to po tylu latach, to obciach i katastrofa. Nikt tego nie rozumie, ale u nas mnie to nie dziwi.... Nawet jakby Tesla ogarnęła tą sprawę ogólnie, u nas szans nie ma na 100% skutecznosci
Świata i wycieraczki obecnie ujdą.
Ale wylaczanie tempomatu prostego gdy pogoda nie pozwala na uzywanie kamer to widoczny feler tego systemu.
Ergonomia obslugi, czyli ekran itp, tu jest wiele subiektywizmu i mi brakuje przeglądarki na cały ekran, powiększania niektórych danych jak np zegara....
Brak 360 widoku, oraz na zderzak przedni, to błąd. Sam to zrobilem w Tm3 gdzie włącza sie automatycznie lub ręcznie i to jest super, daje pewność ze nie wjadę w kogoś lub coś niemal na 100%
Teraz mając póki co dwie różne Tesle, bym sobie poprzeszczepiał trochę rzeczy z jednej do drugiej i o dziwo w kwestia obsługi, więcej z Trójki do Xsa (może to kwestia przyzwyczajenia?)
Awarii póki co nie mam (1dna ale jej nie liczę - mea culpa).

Oba pokazuja odległość i do tej pory nie zrobilem kuku. Widzialy galy co brały i nie rozpaczam, czasem mie coś wkurw. Natomiast permanetne marudzenienie jest mi obce, raczej wolę pragmatyzm i wykorzystać co dobre, zmienić co się da, nauczyć się żyć i tolerować to, na co nie mam wpływu.

Frunki zrobine, teraz będzie kick sensor na tył , bo to też obciach aby byly bagażniki bez wpelni elektrycznej obslugi w elektrycznym samochodzie itd...
Ale drugiego tak dobrego samochodu elektrycznego nie ma. A wśród wszystkich pojazdów za takie pieniadze o takich parametrach też nie znajdziemy.
Gdyby Tesla miała klatkę, byla goła, bez wygluszenia i twarda jak kamień w tej samej cenie, to by ją wszyscy chwalili bez kwękania na to czy tamto,. A bylaby postrzegana jako super auto. Daj rękę, a wezmę ...
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy przy czujnikach auto powinno samo zahamować przy dojeżdżaniu do przeszkody ? U mnie tylko pika i pokazuje w centymetrach odległość ale jedzie dalej. Czy to jest zależne od prędkości?
Moje nie hamuje, mam juz przez to zderzak zdarty.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Muli ale czasem warto...
Mam 15 cm do bramy garażu z tylu lub 20 cm do bufora od pompy ciepła z przodu. Żona ma włączone i jeździ na Sport lub plaid, ja nie mam i jeżdżę na Plaid.
Chill tylko w śniegi i lody.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy przy czujnikach auto powinno samo zahamować przy dojeżdżaniu do przeszkody ? U mnie tylko pika i pokazuje w centymetrach odległość ale jedzie dalej. Czy to jest zależne od prędkości?
Jest podobno układ automatycznego hamowania awaryjnego ale przy predkości ponad 5km/h.
I to wyżej opisane Przyspieszanie z uwzględnieniem przeszkód (nazywane też Pedal Misapplication Mitigation) do ~15km/h
Nie ma czegos takiego jak Park Distance Control, czyli atomatycznego hamowania przy prędkościach do 10km/h.
Tutaj w innej marce, przykłady jak takie coś działa przy róznych prędkosciach:
Mi kiedys =oba zadziałały i to wzorowo, dosłownie kilka cm zostało. Raz pomyłka kierunku jazdy i dynamiczne ruszenie (to jest niby w Tesli) i raz spokojne cofanie(tego nie ma w Tesli i bardzo mi zależy żeby było)
 
Top