Kamień + szyba = kłopot / rozbita szyba

bartekgr

Zadomawiam się
A taka była ładna, amerykańska...

Jadę w piątek autostradą. Słyszę, że walnął kamyk w szybę - śladów brak - jadę dalej.
Następnego dnia takie cudo... uderzył w miejscu klejenia i od tego miejsca poszło eleganckie pęknięcie.

Jakie macie doświadczenia z wymianami?
1. Można w body shop, czy trzeba w serwisie (auto na gwarancji)?
2. Ile czekaliście na wymianę?
3. Jak zachowują się kochani ubezpieczyciele (ja - PZU z Auto Szyba)?

Z góry dziękuję za informacje.
 

Attachments

  • IMG_3892 Duży.jpeg
    IMG_3892 Duży.jpeg
    223,9 KB · Liczba wyświetleń: 76

Kuba K.

Posiadacz elektryka
A taka była ładna, amerykańska...

Jadę w piątek autostradą. Słyszę, że walnął kamyk w szybę - śladów brak - jadę dalej.
Następnego dnia takie cudo... uderzył w miejscu klejenia i od tego miejsca poszło eleganckie pęknięcie.

Jakie macie doświadczenia z wymianami?
1. Można w body shop, czy trzeba w serwisie (auto na gwarancji)?
2. Ile czekaliście na wymianę?
3. Jak zachowują się kochani ubezpieczyciele (ja - PZU z Auto Szyba)?

Z góry dziękuję za informacje.
Przerabiałem temat:
a) zgodnie z info od samej TESLA moża w Body Shopach
b) W TESLA - zapisałem się na pierwszy wolny termin i teoretycznie powinni to zrobić (było by tak gdyby nie to ze najpierw zrzucili mnie z soboty a poźniej szyba przyjechala do nich uszkodzona - łącznie trwało to 2.5msc od zgłoszenia). Body Shop ok. 2 tygodnie oczekiwania
c) zgłosiłem, najpierw mnie umówili na zamiennik, potem okazało się że zamiennika nie ma i zrobią refundację jak wymienię szybę sam. Zrobiłem to w Tesla za 3.9, BS chciał 4.9 za wymianę. Po przesłaniu dokumentów do PZU decyzja praktycznie tego samego dnia. Kasa po 2-3 dniach.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dołączyłem do klubu.
S8 w Warszawie, z ciężarówki przewożącej deski po szalunku z budowy na wyboju w kierunku Poznania wysyłał się gruz i oczywiście dostałem największym odbitym od ziemi kamieniem w szybę.

Udało mi się zatrzymać sprawcę, ponieważ nie miał żadnych kwitów to wezwałem Policję i będę naprawiał z OC sprawcy.
Tesla teraz już nie zmienia szyb, trzeba robić w body shop, czas oczekiwania 2-3 tygodnie.

Warta nie ma oczywiście zastępczych elektrycznych, więc próbowali mi wcisnąć hybrydę (Yaris cross) stanęło na Corolli, która wybitnie mi nie pasowała, bo była w manualu, strasznie głośna oraz słaba więc zamieniłem na Audi A4 2.0 FSI 140KM. DSG 7 biegowej.

Parę słów podsumowania po paru tysiącach km w Audi:
Totalny golas, Audi nie ma prawie nic!!!

Brak kamery cofania, brak aktywnego tempomatu, brak systemu trzymania się pasa, (dobrze że jest EBA). Brak elektryki siedzeń, manualny bagażnik(!).
I tak dobrze że ma tempomat, bo już w ogóle kicha by była. To już Corolla miała to wszystko.
Podoba mi się:
- wyciszenie, pomimo zwykłych szyb jest cicho nawet przy dużych predkosciach,

ale z wad:
- po Tesli trzeba bardzo uważać przy włączaniu się do ruchu (załączanie biegów a zwłaszcza ruszenie z miejsca w DSG jest bardzo wolne, nawet w porównaniu do mojej 6-cio biegowej Sienny w zwykłym automacie).

- Druga sprawa: to dopiero teraz zdałem sobie sprawę jak Tesla cudownie się trzyma przy dynamicznych manewrach, coś co Teslą robię od niechcenia (kilkukrotna zmiana pasów pomiędzy samochodami na S8) i auto idzie za ręką to A4 zachowuje się jak łódka. Wystraszyłem żonę która stwierdziła że auto lata na boki zamiast skręcać.
To co najpierw spodobało mi się (komfort i wyciszenie zawieszenia) okazuje się że w ogóle nie pasuje do mego stylu jazdy. Auto jest gumowe jak łodka po wodzie. To już wolę twardość Tesli. Muszę zobaczyć jakieś S3 lub RS, może tam jest lepiej z prowadzeniem.

O przyspieszaniu przy większych prędkościach już nawet szkoda gadać, bo to oczywiste.
Dam znać jak poszła naprawa
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
W Audi S i RS nic więcej nie znajdziesz, to tylko Audi jaki powinno być w standardzie za standardową kasę, a nie „pół bańki” extra żeby auto było zdatne do jazdy..,
No sorry, ale przecież to marka dla niemieckiego emeryta więc o czym mówimy… 🤣👍😎
P.S. nigdy Audi nie kupiłem, choć jeździłem wieloma autami kolegów…
Bez gwiazdy nie ma jazdy.., 🤣
A teraz auto na T… 🫣
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Są momenty że tęsknię za jazdą Trójką, tam się czuło drogę, co jest fajne przy ostrzejszej jeździe. A to wiadomo jest jedną z najciekawszych możliwości na jakie pozwala ev.

Ad szyba, to jest o wiele prostsze niż naprawach niż blachy. szkoda, że "w Teslę nie wchodząc firmy, które się tylko szybami zajmują. Dla nich to codzienna robota
 

cooler

Pionier e-mobilności
Są momenty że tęsknię za jazdą Trójką, tam się czuło drogę, co jest fajne przy ostrzejszej jeździe. A to wiadomo jest jedną z najciekawszych możliwości na jakie pozwala ev.

Ad szyba, to jest o wiele prostsze niż naprawach niż blachy. szkoda, że "w Teslę nie wchodząc firmy, które się tylko szybami zajmują. Dla nich to codzienna robota
Powiedz coś więcej jak oceniasz zawiechę w X, z tego co piszesz to jednak nie trzyma się już tak dobrze jak 3? Jeździłem tylko P100D (chyba) serwisowym, ale tam wszystko skrzypiało i grzechotało, więc miałem wrażenie że zawiecha jest mega twarda, ale szybkie manewry jakoś tego nie potwierdzały.

Na razie leasing i właśnie prowadzenie się auta w manewrach trzymają mnie przy 3, niestety Y jakoś już nie daje takiej pewności prowadzenia, plus ja głównie trasy śmigam więc te 50-60km zasięgu to dla mnie oznacza dojechać lub nie na własnym prądzie.
Po raz kolejny proszę:
Elon, zrób model 3 z baterią 120kWh a wtedy powiem "shut up and take my money". Niestety na razie zasięg 3LR do mnie nie przemawia, jest sporo za mało do czego służy mi auto.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie tak. Niebo a ziemia. Zawożę żonę i psa na spacery do lasu i po drodze lesnej jadę jak swoja Gelendą a nawet lepiej jak Jeppem Wranglerem Sahara ( mialem oba).
A na autostradzie ponad 200 i idzie jak sportowe
Na drogach gdzie w Trójce plomby wypadały, tu jest spokój.
Trójka przez to że jest twarda, siedzi się nisko, to podczas ostrzejszej jazdy daje wrażenia sportowe. I to bywa fajne, na krotko ale daje frajdę. To wspominam.
W Xsie wiele jak nie wszystko zmieniono? Są ustawienia i jest geopamięć.
Robi robotę
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
No i mam następny kłopot:
Szyba zgodnie z informacją z Body Shop będzie za 2-3 tygodnie, ale już Warta napisała że do 20.10.2023 czyli do Piątku muszę oddać samochód gdyż mi się nie należy zastępczy.
Cytuję odpowiedź Warty:

Zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela z ubezpieczenia oc posiadaczy pojazdów obejmuje celowe i ekonomicznie uzasadnione wydatki na najem pojazdu zastępczego. ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa szkody (art. 361 par 1 k.c.) - brak części lub długi okres oczekiwania na części , brak terminu w serwisie nie jest normalnym następstwem szkody.
Tak jak wspomniałam nie ma zgody na dalszy najem.


Nie mam pojęcia o co tutaj chodzi, skoro nie można naprawić bo nie ma części to przecież nie mam czym jeździć, i tracę przez to pieniądze (bo leasing i firmowy).
Podpowiedzcie co z tym fantem można zrobić, bo zostanę bez samochodu.
 

wojtkow

Posiadacz elektryka
Normalna praktyka ubezpieczycieli, też się nawalczyłem w podobnych sytuacjach. Generalnie Sąd Najwyższy wydał orzeczenie w podobnych sprawach i na koniec i tak będą musieli zapłacić.
Ale co im szkodzi posmęcić, sporo ludzi pewnie machnie ręką więc mają zysk.

Moja rada: napisz im, że zgodnie z uchwałą SN przysługuje Ci samochód zastępczy do dnia usunięcia szkody.
Przy szkodzie częściowej czas koniecznego najmu powinien być – zdaniem Rzecznika – wyznaczony rzeczywistym czasem naprawy w normalnym jej toku.
Zagroź też, że sam wynajmiesz samochód a potem zażądasz zwrotu kosztów, to ich boli, bo koszty wynajmu indywidualnego są wyższe niż ich umowy.
A jak sam nie umiesz to weź prawnika.
 
Top