Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

zibizz1

Pionier e-mobilności
No właśnie, klejenie, rozklejanie, cuda na kiju. Gdzie można od początku zaprojektować to tak, aby było service friendly.
Podobno takie łatwo rozkładalne rzeczy sa sporo droższe i bardziej awaryjne. Ingress wody itd.
Wyślij taki akumulator z BYD Ukraińcom, oni sobie z tym poradzą, napędzi jeszcze kilka dronów.
Na magazyn energii się nada, padnięty moduł można ominąć. Bateria z Tesli jest w sklejonej obudowie, aby rozebrać, trzeba zniszczyć pokrywę. Wkleja się nową, są specjaliści, którzy radzą sobie z rzeczami teoretycznie niemożliwymi. Oczywiście musi się opłacać, bobby jest mało istotne.
No właśnie już coraz gorzej. Tzn rozebrać i odzyskać ogniwa tak, ale wsadzenie takiej baterii ponownie do auta to mala szansa. Nie tylko pokrywa zniszczona ale w środku zapiankowane wszystko. Mniejsze drgania itp. Wszyscy sie bogacą na świecie wiec nie długo i w Pakistanie nie będzie się opłacało naprawiać.

Co do wad to np może być wada materiałowa i np 0.5-1% ogniw z pakietu może przedwcześnie odmówić dalszej współpracy. W trakcie naprawy okazuje się że np 3/12 modułów jest do wymiany a po kolejnych 20tys km kolejne 3 moduły. Dlatego lepiej odzyskać ogniwa, zrobić z nich magazyn w którym będzie wygodniejszy dostęp do ogniw i będzie można łatwiej wymieniać wadliwe w miarę jak będą umierały.

Podobno w Tesli i Leaf z ~2015 przez te prawie 10 lat 3,5% pakietów wymagało wymiany. W starszych autach przez 10 lat było to 7-15%
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
Wy tu gadu-gadu a tymczasem wkrótce w mediach:
Prawie Milion Tesli Wzywanych Do Naprawy!
(zdjęcie Tesli Model S na lawecie i płaczący kierowca idący pieszo na święta)
NHTSA Ostrzega: Problem dotyczy Model Y, Model 3 i Cybertruck!
(zdjęcie płonącej Tesli Model X jadącej zygzakiem z powyłamywanymi kółkami i naderwanym skrzydłem)
"the risk of a collision" - grzmi raport Amerykańskiej Agencji!
(zdjęcie rozbitego spalinowego BMW z włączonym LEWYM kierunkowskazem)


Tak, tak, TPMS resetował warning o niskim ciśnieniu w oponach jak samochód zasnął lub był wyłączony i można było przegapić, że ma się kapcia, więc przyszła aktualizacja, już ponad miesiąc temu (2024.38.7 i późniejszych już nie dotyczy)
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Czyli szykować popkorn?
Raczej przewrócić oczami :rolleyes: ziewnąć 🥱 i zignorować 🤷‍♂️ ;-)

(nim formalnie i proceduralnie NHTSA ogarnęła to z Teslą, to Tesla miała już dawno aktualizacje wgrane na flocie)

A serio już kiedyś były zdjęcia w prasie Tesli na lawecie po tym jak software update był robiony w związku z jakimś raportem NHTSA 😂
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
W sądzie nie da się tak patyczkować ;-)
Jedynie jakieś formalne kruczki mogą wchodzić w grę.
Znajomy kupił taniego spaliniaka od babki, ale przy sprzedaży jej nie było, tylko jakiś "znajomy", bo ona gdzieś wyjechała czy coś... miał podpisaną przez nią umowę, jej dowód osobisty, to uśpiło czujność.
Okazało się że silnik był zalany motodoktorem czy innym szajsem, po zmianie oleju pił 1l/100km, co ciekawe nie dymiąc, nie szło też w płyn... uszczelka ok, nie pamiętam co tam było, uszczelniacze lub pierścienie, chyba ta druga opcja. 3,5k remont. Poszedł po poradę do prawnika bo chciał auto zwrócić a tu psikus, bo jako że podpisał umowę pod nieobecność tej pani(czym poświadczył nieprawdę), okazuje się że wyklucza to rękojmię...
takie coś to przecież może się równać oskarżeniu kupującego o paserstwo.
jedyne co to można przez pełnomocnictwo bez obecności właściciela kupować auto.(np umowa komisu).
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka

OldSeb

Posiadacz elektryka
Prognozy......... he he
Ropa miała skończyć sie już kilka razy :)
Taa, na początku XX wieku wieszczono rychły upadek cywilizacji opartej na prądzie ze względu wyczerpanie się zasobów miedzi.
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
nie mają o czym pisać więc piszą o wszystkim aby się klikało
Obawiam się, że to problem globalny modelu zarobkowego opartego o "kliki". Jeśli nic innego się nie liczy, a jedynie ilość odsłon, to jest to wręcz zachęcanie do nadużyć i patologii. Wszystkie onety, gazety, dobreprogramy, portale specjalistyczne, wszyscy popadli w ten sam debilny schemat. Krzykliwy tytuł - półprawda sugerująca rzecz A, a w samym artykule treść kompletnie z dupy o rzeczy Z, zwykle totalnie błacha i bez znaczenia. Jawne marnowanie czasu czytelników.
 
Top