Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

Fenrise

Pionier e-mobilności
W tym wywiadzie jest dużo więcej dziur i bzdur, ale przed Wigilią nie za bardzo jest czas to teraz punktować.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
„Teraz można wziąć auto na wynajem za 1tys. co jest w zasięgu średnio zarabiającego Polaka” - i to pokazuje jak oderwany od rzeczywistości to człowiek. Średnio zarabiający Polak, jeżdżący autem za 20-50tys. nigdy nie powie „fantastyczny pomysł, przez 3 lata wpłacę 36tys. i zostanę z niczym”
To zależy czy potrafi liczyć TCO, ja policzyłem, mam PV na starych zasadach, rata jest niższa od moich miesięcznych opłat za paliwo, brak kosztów eksploatacyjnych, oszczędzam od 1 miesiąca leasingu, auto mogę wykupić lub spłacić wydłużając leasing a cieszę się nowym autem, nowoczesnym, cichym i mocnym.
 

Makus

Pionier e-mobilności
To zależy czy potrafi liczyć TCO, ja policzyłem, mam PV na starych zasadach, rata jest niższa od moich miesięcznych opłat za paliwo, brak kosztów eksploatacyjnych, oszczędzam od 1 miesiąca leasingu, auto mogę wykupić lub spłacić wydłużając leasing a cieszę się nowym autem, nowoczesnym, cichym i mocnym.
Cieszę się twoim szczęściem ale to wszystko co opisałeś wskazuje, że nie jesteś „przeciętnym Polakiem”. Stać Cię na dom, na PV i na raty leasingu które idą w próżnię. Jak byś nie liczył, auto warte 20-50tys. jest tańsze w utrzymaniu. Do tego dochodzi to, że za 3 lata ono straci na wartości niewiele, a Ty zostajesz z niczym. Albo z dopłatą do najmu, bo najemca doliczy sobie za ryski, itp ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Cieszę się twoim szczęściem ale to wszystko co opisałeś wskazuje, że nie jesteś „przeciętnym Polakiem”. Stać Cię na dom, na PV i na raty leasingu które idą w próżnię. Jak byś nie liczył, auto warte 20-50tys. jest tańsze w utrzymaniu. Do tego dochodzi to, że za 3 lata ono straci na wartości niewiele, a Ty zostajesz z niczym. Albo z dopłatą do najmu, bo najemca doliczy sobie za ryski, itp ;)
Auto warte 20-50 tys tańsze w utrzymaniu?
No chyba że nie premium Audi v8 wyrwane spod niemieckiego kościoła.
Ale kto by kilkuletnią Dacia jeździł w tej cenie.
Bo „przeciętny Polak”, bez domu i PV bez v8 w audiku się nie obędzie, no chyba że to tdik… 😉🤣🤣🤣
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji

A, nie wiem, czy jest sens. Wypowiedzi Jacka Pawlaka już wielokrotnie dementowaliśmy. On od lat mówi to samo, nawet jeśli fakty nie pasują. Dopóki rośnie im sprzedaż, może mówić, co chce.

Najbardziej żenujący jest ten portal, miała być "nowa jakość dziennikarstwa" a jest rozpaczliwe poszukiwanie sponsorów.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
A, nie wiem, czy jest sens. Wypowiedzi Jacka Pawlaka już wielokrotnie dementowaliśmy. On od lat mówi to samo, nawet jeśli fakty nie pasują. Dopóki rośnie im sprzedaż, może mówić, co chce.

Najbardziej żenujący jest ten portal, miała być "nowa jakość dziennikarstwa" a jest rozpaczliwe poszukiwanie sponsorów.

Wydaje mi się, że nie ma co robić sławy początkującemu portalowi. Dodaliśmy jedno zdanie jako komentarz redakcji -> https://elektrowoz.pl/auta/toyota-p...-w-2027-roku-glownie-luksusowe-modele-lexusa/
 

Michal

Moderator
Wydaje mi się, że nie ma co robić sławy początkującemu portalowi. Dodaliśmy jedno zdanie jako komentarz redakcji -> https://elektrowoz.pl/auta/toyota-p...-w-2027-roku-glownie-luksusowe-modele-lexusa/
@Łukasz Bigo, tylko z tego zdania:
Nota od redakcji Elektrowozu: japońska strategia to przejaw koszmarnego zacofania. W całym koncernie tylko Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe, dostrzega, że świat się zmienił: „Ta cała elektryfikacja, szczególnie, jeśli chodzi o samochody na baterie, które miały być przełomem, skończyła się totalnym fiaskiem”.
, wynika, że on ma rację i coś rozumie, a przecież on wyraźnie twierdzi, że to jest fiasko nie w Toyota, tylko globalnie. On jest największym wyrazem zaprzeczenia i zacofania tej marki.
 

Najnowsze dyskusje

Top