Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

piotrpo

Pionier e-mobilności
ie ma możliwości otwarcia komuś samochodu z daleka lub z aplikacji Toyoty, ponieważ po 30 sekundach od otwarcia drzwi zaczyna wyć
Takie kwiatki są akurat charakterystyczne dla klasycznej motoryzacji i samochodów składanych z gotowych klocków. W KIA miałem np. zapobieganie opuszczaniu pasa ruchu i podążanie pasem ruchu jako 2 osobne systemy. Zrobiłem kiedyś eksperyment z nietrzymaniem rąk na kierownicy i wyglądało to tak, że po paru sekundach "autopilot" zaczynał krzyczeć, a jak już nie miał siły to się wyłączał, ale tempomat działał dalej (pewnie kolejny osobny system). Samochód w końcu próbował zjechać z pasa i wtedy do akcji wkraczał osobny system od utrzymania pasa ruchu, który odbijał mnie od linii, co przez "autopilota" było odczytywane jako akcja ze strony kierowcy, co powodowało jego ponowną aktywację.
Nie wiem czy w tej chwili ktoś poza Teslą robi całe oprogramowanie spójnie.
 

Michal

Moderator
Takie kwiatki są akurat charakterystyczne dla klasycznej motoryzacji i samochodów składanych z gotowych klocków. W KIA miałem np. zapobieganie opuszczaniu pasa ruchu i podążanie pasem ruchu jako 2 osobne systemy. Zrobiłem kiedyś eksperyment z nietrzymaniem rąk na kierownicy i wyglądało to tak, że po paru sekundach "autopilot" zaczynał krzyczeć, a jak już nie miał siły to się wyłączał, ale tempomat działał dalej (pewnie kolejny osobny system). Samochód w końcu próbował zjechać z pasa i wtedy do akcji wkraczał osobny system od utrzymania pasa ruchu, który odbijał mnie od linii, co przez "autopilota" było odczytywane jako akcja ze strony kierowcy, co powodowało jego ponowną aktywację.
Nie wiem czy w tej chwili ktoś poza Teslą robi całe oprogramowanie spójnie.
Podobnie było w Skoda kilka lat temu - teść mi chciał pokazać jakie to mądre auto, bo trzyma się pasa, ale dopiero po paru minutach zrozumiałem, że tam nie ma trzymania pasa, tylko właśnie odbijanie od krawędzi i jazda zygzakiem.
 
Last edited:

Fenrise

Pionier e-mobilności
Jeżeli ktoś narzeka na wyciszenie np. w starej Tesli Model 3, to polecam przejechać się po mieście i autostradą Lexusem LBX lub UX - to jest dramat, można dostać bólu głowy od hałasu i wycia napędu :)
Jak bardzo "starą" starą Teslę kolega ma na myśli? Te z początku produkcji 2017-2018 czy wszystkie do wersji HL? :)
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
I tego właśnie powodu zróbmy SCT, które ogarniając, w przybliżeniu strzelam: 0.0000001 terytorium naszego kraju pomoże chronić całą naszą planetę?
Ochrona zdrowia i ochrona środowiska to dwie odrębne sprawy, przy czym SCT nie ma żadnego związku z ochroną środowiska, dlatego Cię tak bulwersuje Twój własny pomysł :)
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Fantastycznie, bo dane są z 2021. To teraz przypomnij sobie kiedy skończyły się lockdowny...
Przeciez wkleiłem też dane porównujace rózne lata i wyszło ze pandemia wpłynęła w niewielkim stopniu.
Plus co Warszawa o tym sądzi (nie wiem może to fejk z Urzędu Miasta):

View attachment 23049
To prawda, ale skad założenie ze to wpływ SCT a nie wymiana kopciuchów?
ZA tlenki azotu faktycznie w duzej mierze odpowiadaja samochody, natomiast na wszystko inne w tym i "PM" wpływaja domowe piece na węgiel czy inne paliwa stałe.
Jak dane nie działają wystarczy sobie wyobrazić eksperyment w którym spalamy w jednym wiadrze kilogram benzyny, a w drugim wiadrze kilogram węgla, drewa, albo peletu, przecież ze 10 albo i 100 razy więcej syfu sie uniesie z tego wiadra z paliwem stałym.
 

nabrU

Moderator
Jak dane nie działają wystarczy sobie wyobrazić eklsperyment w którym spalamy w jednym wiadrze litr benzyny, a w drugim wiadrze lit węgla, drewa, albo peletu, przecież ze 10 albo i 100 razy więcej syfu sie uniesie z tego wiadra z paliwem stałym.

Czy wnętrze silnika i układu wydechowego nawet kilkuletniego ICE jest tak czyste jak to wiadro do którego wlałeś benzynę? Że nie wspomnę o min. 19 letnim dieslu, bo o takich mowa w warszawskiej SCT
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Czy wnętrze silnika i układu wydechowego nawet kilkuletniego ICE jest tak czyste jak to wiadro do którego wlałeś benzynę? Że nie wspomnę o min. 19 letnim dieslu, bo o takich mowa w warszawskiej SCT
Czystośc nie ma znaczenia, liczy sie to w jakie paliwo spalamy i w jakich warunkach, tak naprawdę nie chcesz mówić o czystosci bo musiałbyś porównac do czystosci pieca na wegiel czy kominka które po jednorazowym użyciu są usyfione na maksa
Generalnie im dłuższe łańcuchy węglowodorów w paliwie tym, mniej dokładnie się spali, czyli jak mamy najkrótszy możliwy metan to pali sie bez syfu, ale jak benzen to już moze się spalić część lańcucha a reszta ulecieć w powietrze jako zanieczyszczenie, dlatego najczysciej sie spali metan, później LPG, benzyna, diesel ma dłuższe łańcuchy więc juz wiecej syfu, ale jakikowiek materiał stały to już w czasie spalania dymi grubo i jest nieporównywalny z ciekłymi.

Mozna jeszcze poprawic warunki spalania, większa temperatura, większe cisnienie, to spowoduje ze "dopalanie" bedzie dokładniejsze i mniej odleci jako syf, własnie takie warunki uzyskuje sie w nowoczesnych silnikach, ale nie da sie takiego lepszego dopalania zrobić w domowych kopciuchach, wiec nowoczesne silniki dymią bardzo mało, stare moga dymic jak benzyna/diesel w wiadrze, natomiast paliwa stałe dymia bardzo bo tylko czesc sie spala a czesc po prostu ulatuje niespalona i to moze być wagowo i kilkanascie procent tego co spalamy.

p.s. A tlenki azotu powstają w silnikach dlatego ze własnie tam są wysokie ciśnienia i temperatury by jak najdokłądniej spalic paliwo, to dokłąde spalanie powoduje brak dymu, ale w zmian azot atmosferyczny zaczyna reagowac z tlenem. Czyli mamy sprzecznosć, im dokąłdniej dopalimy paliwo w wysokiej temperaturze, tym wiecej dostaniemy tlenków azotu, no ale by to eliminowac mamy katalizatory, adblue i tego typu rozwiazania.
 
Last edited:

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
OK. Dziękuję.
1. Dane wziąłem stąd, sprzed 4 lat: https://forsal.pl/artykuly/1451894,samochody-elektryczne-ile-emituja-co2-czy-sa-ekologiczne.html - podmienię
2. Tego nie wziąłem wcale pod uwagę, a powinienem. Hmm.... Zastanawiam się jak tego poszukać.

Ta tabelka jeszcze nie uwzględnia całkowitej emisji CO2 od wydobycia do dystrybutora:
PaliwoJMEmisja kg CO2 z JMZużycie l/100kmJM/100kmKg Co2/100km
Benzyna1kg2,3107,517,25
Diesel1kg2,7108,522,95
Prąd1kWh0,62213,2
Nie dziękuj, bo Twój adwersaż widzi na jedno oko, chce brac pod uwagę emisję przy wydobyciu ropy, ale nic nie powiedział o liczeniu emisji przy wydobyciu metali koniecznych do produkcji akumulatora.
 

Najnowsze dyskusje

Top