Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

Ev3

Pionier e-mobilności
Szczególnie Teslą bo jest taka promowana otoczka nad tą marką, że niby to takie "cudo" na kółkach, normalnie nie ma lepszego elektryka na rynku, a jednak jest inaczej i sam doświadczyłem to na własnej skórze użytkując 2 modele TM3 i TMY.
No to już wiesz, żeby spróbować innych, takich z serwisem w Twoich okolicach.
Co do awarii w ICE pewnie się zdarzają, ale serwisy czy to zdalnie to załatwiają lub podczas rutynowych przeglądów więc żadnych utrudnień nie ma. Ja kupuję tylko nowe auta i po 3-4-5 latach wymieniam je na nowe i tylko w jednym miałem naprawę chłodnicy (Dacia Duster) reszta aut całkowicie bez najmniejszych awarii - być może wynikało to że kupowałem głównie japońskie auta.
No to ja miałem dokładnie odwrotnie i zwłaszcza francuskie auta ice zawsze sypały mi się na potęgę.
Z elektrykami za to wiele się nie dzieje, a z takimi które były w miarę nowe kompletnie nic.
Ale pewnie tak jak piszesz - pochodzenie z dalekiego wschodu, zwiększa szansa na bezawaryjność.
 

p0li

Pionier e-mobilności
No to ja miałem dokładnie odwrotnie i zwłaszcza francuskie auta ice zawsze sypały mi się na potęgę.

no popatrz - mi tez :)
tylko jakos dziwnym trafem 95% awarii trafialo na czesci produkcji niemieckiej
 

Ev3

Pionier e-mobilności
no popatrz - mi tez :)
tylko jakos dziwnym trafem 95% awarii trafialo na czesci produkcji niemieckiej
U mnie nie, francuska myśl techniczna głównie i może trochę rumuńskiej.
Aczkolwiek mam na myśli głównie grupę Renault.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Ja z moją żabą będę już czwarty raz do serwisu jechał, w tym 3 pierwsze wyjazdy to pierdoły z przednim zawieszeniem, a wyjazd nr 3 był tylko dlatego, że serwis poprzednim razem nie podołał zadaniu. Czy jeszcze kiedyś wybiorę Teslę to zależy co konkurencja do tego czasu zaoferuje. Jednak powrót do ICE? Nigdy w życiu. Elektryk to inna bajka, poza tym sama myśl, że na stacji miałbym zostawiać kilkanaście tysięcy rocznie ku chwale przemysłu petrochemicznego i budżetu państwa kompletnie mnie odrzuca.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Gdyby to było ku chwale naszego państwa, to jeszcze byłoby pół biedy. Tymczasem robiłbyś to głownie ku chwale innych krajów.
No jednak państwa. Akcyza, vat, oplata paliwową i emisyjna. Pośrednio dochodowy ze stacji i ZUS pracowników.
 
Top