Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 170

adamusek

Posiadacz elektryka
Tylko jedno ale…. Anaig zasilany jest przez zwykłe kwasowe akumulatory. Czyli taki Melex
Tak, każdy właściciel spalinówki powinien się bać i wymienić kwasówke na coś lepszego ;)
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Hybrydy (mHEV, HEV, PHEV) robią się popularne, bo z oferty producentów powoli znikają samochody bez układu hybrydowego. Cała tajemnica. W dodatku Toyota, która sprzedaje właściwie wyłącznie HEV stała się nową Skodą na rynku. Wystarczy spojrzeć na nasze drogi i widać jak na dłoni, że w tej chwili Corolla to #1 w zakupach flotowych, uzupełniana Camry dla gości z 3cm dłuższymi krawatami.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Dokładnie. Trudno kupić normalną benzynę obecnie. Wszędzie jest ten mild hybrid, który sensu nie ma wcale, no ale jest.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Akurat, żeby zrozumieć przyczyny tego konkretnego przypadku bólu dupy nie trzeba być proktologiem. Jeżeli ktoś jeździ samochodem za <20k, płaci za paliwo 0.5 PLN /km to ma prawo się irytować, że jakiś darmozjad dostaje dotację 27k do samochodu >200k.
Myślę, że większość tego "społecznego sprzeciwu wobec elektryków" wynika głównie z faktu, że tzw. społeczeństwa nie stać na elektryka bardziej niż nie stać go na nowy ICE.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Akurat, żeby zrozumieć przyczyny tego konkretnego przypadku bólu dupy nie trzeba być proktologiem. Jeżeli ktoś jeździ samochodem za <20k, płaci za paliwo 0.5 PLN /km to ma prawo się irytować, że jakiś darmozjad dostaje dotację 27k do samochodu >200k.
Myślę, że większość tego "społecznego sprzeciwu wobec elektryków" wynika głównie z faktu, że tzw. społeczeństwa nie stać na elektryka bardziej niż nie stać go na nowy ICE.
W "zdrowym" społeczeństwie powinien powstawać opór przed każdym nieuzasadnionym rozdawaniem publicznych pieniędzy ale proszę mi pokazać takowe w Europie? ;)
Gdyby nie to że europejskie automotiv nie za bardzo umie w elektryki to byłyby inne artykuły w mass mediach, a że widać gołym okiem że na elektrykach to głównie zarabiają pośrednio towarzysze z ChRL lub coraz częściej bezpośrednio także trzeba było jakoś ludzi zagonić z powrotem do "zagrody".

Takie sytuację to okazję do zakupu np. porsche tycan ze śmiesznymi przebiegami w wieku 2-3 lat w cenie która jest osiągalna dla tzw. klasy średniej (poniżej 300k) . Nic tylko się cieszyć że sytuacja normalnieje w porównaniu do tego co było jeszcze dwa lata temu gdzie na informacje że planuje zakupu BEV było się traktowany jak owca a nie klient.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Akurat, żeby zrozumieć przyczyny tego konkretnego przypadku bólu dupy nie trzeba być proktologiem. Jeżeli ktoś jeździ samochodem za <20k, płaci za paliwo 0.5 PLN /km to ma prawo się irytować, że jakiś darmozjad dostaje dotację 27k do samochodu >200k.
Myślę, że większość tego "społecznego sprzeciwu wobec elektryków" wynika głównie z faktu, że tzw. społeczeństwa nie stać na elektryka bardziej niż nie stać go na nowy ICE.
jako przykład znienawidzonych darmozjadów chciałem tylko powiedzieć że w ZUSach, PITach, CITach i "składkach zdrowotnych" oddaje ilość pieniędzy wystarczającą do utrzymania kilku takich zirytowanych wraz z ich 800+.
Także wypraszam sobie wyzywanie od darmozjadów ciężko pracujących przedsiębiorców bez których ten piękny kraj nie był by tu gdzie jest teraz. Bez odbioru!
 
Top