Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

adamusek

Posiadacz elektryka
SCT po nowemu to również opłaty emisyjne, po których wykupieniu będzie można wjechać do strefy nawet pojazdem, który nie spełnia jej wymogów. Proponowane tu opłaty to 2,5 zł za godzinę lub abonamentowe: 20 zł za dzień oraz 500 zł za miesiąc.
Każdy wjedzie ale nie za darmo
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
SCT po nowemu to również opłaty emisyjne, po których wykupieniu będzie można wjechać do strefy nawet pojazdem, który nie spełnia jej wymogów. Proponowane tu opłaty to 2,5 zł za godzinę lub abonamentowe: 20 zł za dzień oraz 500 zł za miesiąc.
Każdy wjedzie ale nie za darmo
A pieniądze pójdą na jaki cel? :)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Jeżdżę po tej wsiawskiej SCT i kontroli ani jednej nie spotkałem... Chyba postawili tylko te znaki i nara, swoją drogą ruch nie zmalał ni chu chu...
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
No to przeciwnicy EV będą mogli od trąbić sukces i puszyć się jak to zawsze mieli rację...

Do czasu ;)
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
W ramach sprzeciwu i zaprezentowania swoich poglądów proponuję, aby właściciele aut spalinowych z owych stref podłączyli swoje rury wydechowe prosto do kabin.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Dla mnie to jest troche fenomen, jak chodzi o tego typu sprawy, bo dosłownie nie znam osoby która powie że jest za "brudnym powietrzem". Znam denialistów klimatycznych, którzy powiedzą że klimat się nie ociepla, ALE no o powietrze i czyste rzeki to trzeba dbać. Problem jest kiedy skonfrontuje się takich ludzi z tym że trzeba wykonać jakąś akcję. No bo czyste powietrze to tak, ale "smog nie istnieje", a "mój piec to nie ma absolutnie żadnego wpływu na powietrze na zewnątrz". "To wiatraki wytwarzają zanieczyszczenia, bo sie szybko psują". Jesteśmy my "eko świry" oderwani od rzeczywistości i oni "twardo stąpający rozsądni"
 

zlp

Pionier e-mobilności
Wyjątkowo subiektywne komentarze.
Zdecydowanie jestem przeciwny rozdawaniu kasy, ale w tym przypadku proponuję aby zwolennicy SCT dołożyli tym, których nie stać na droższy samochód. Mogą pominąć Pasjonatów Brudnego Powietrza.
 
Top