Karta BLUE OVAL

c3zar

Nowy na Forum
Przetestowałem już trochę ładowanie w Polsce i na razie GreenWay ani razu nie pobrał opłaty, IONITY w Polsce ani razu nie pobrało opłaty (w Niemczech od razu po ładowaniu faktura i pobiera z karty ok. 0,32e/kWh
 

wemar

Fachowiec
Jak wyglądają ceny na greenway z fordpass vs karta greenway? Sprawdzałeś to może?
Do tej pory mam ładowanie free, więc nie potrafię porównać. Na stronie forda nie ma cennika szczegółowego, a jedynie informacja, że na ładowarkach Ionity jest stosowany cennik promocyjny - należy się domyślać, że chodzi o ładowanie wg stawek sieciowych. Na stronie Greenway nie ma natomiast żadnej informacji o tym, jak traktowany jest posiadacz karty FordPass.
 

Dawid1991

Zadomawiam się
A wiecie może ile ta karta jest aktywna?
W sensie, że nie płaci się za ładowanie lub płaci ale promocyjnie na wybranych stacjach?
I czy ważność tej karty liczy się od zakupu auta czy od aktywacji?
Otrzymałem auto we wrześniu, ale jeszcze jej nie aktywowałem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Liczy się od zakupu auta. Przez rok masz promocyjne warunki (tak jakbyś płacił abonament) a po roku wchodzisz na zwykłe stawki. Ogólnie karta ważna jest 5 lat.
 

MTM

Zadomawiam się
Liczy się od zakupu auta. Przez rok masz promocyjne warunki (tak jakbyś płacił abonament) a po roku wchodzisz na zwykłe stawki. Ogólnie karta ważna jest 5 lat.
Przecież przez rok Ionity jest za darmo. Niektórym się nawet Greeway trafił free. Nie wiem od czego to zależy.
 

c3zar

Nowy na Forum
IONITY w Polsce za darmo w Niemczech pobiera opłatę niecałe 0,32e kWh. Oprócz GreenWay ładowałem w Warszawie na jeszcze innej firmy ładowarce, nie pamietam tylko nazwy to tez za darmo

A czy ktoś może przedłużał subskrypcje? Jak to wyglada po roku?
 

wemar

Fachowiec
Liczy się od zakupu auta. Przez rok masz promocyjne warunki (tak jakbyś płacił abonament) a po roku wchodzisz na zwykłe stawki. Ogólnie karta ważna jest 5 lat.
Chyba nie. Mi rok minł 30 września, a karta nadal działa z bonusami. BOK Ford podał, że po moich monitach, karta była faktycznie aktywowana (z samochodem dealer otrzymuje kartę bez aktywacji) w dniu 7 lutego 2022. Zatem chyba wtedy ruszył licznik.
Dziwne jest tylko to, że jak wchodzę w ustawienia karty, to jest info, że karta nie podlega już pod preferencyjne ładowanie. Karta kredytowa, którą dopisałem do karty Blueoval nie jest obciążana, a subskrypcji nie przedłużałem. Wygląda na to, że system Forda nadal jest w fazie organizacji i nie działa tak, jak powinien. Może z tego powodu producenci niemieccy chcą zbudować własną sieć ładowarek.
 

wemar

Fachowiec
Dostałem info do appki, że zmieniono zasady bezpłatnego korzystania z karty. Ionity nadal na rok, ale pozostałe sieciowe nie na 5 lat, ale do końca posiadania. Lecą w kulki jak Tesla, ale Tesla chociaż dawała bonus.
 

wemar

Fachowiec
Na to wygląda, że tak. Jeśli jednak auto zmieni właściciela po 3 latach, to przepada bezpłatny dostęp do ładowarek sieciowych.
 
Top