KIA Charge

Arrczi

Fachowiec
Robiłem już to śledztwo - tak jak w Polsce, albo bardzo podobnie.
Wziąłem też w zeszłym tygodniu najdroższe abo (bez Ionity) - wyszło 1,90.
Czar prysł.
Już sobie planowałem trasę i dodawałem ładowarki, a tu zonk!.
Brak stacji Orlenu i NOXO w roamingu KIA :(
Po za tym ładowarek przy autostradach jak na lekarstwo. Nie będzie tak różowo jak myślałem, że zapłacę abonament KIA Charge i sprawa załatwiona. Trzeba będzie kombinować jak koń pod górę.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Czar prysł.
Już sobie planowałem trasę i dodawałem ładowarki, a tu zonk!.
Brak stacji Orlenu i NOXO w roamingu KIA :(
Po za tym ładowarek przy autostradach jak na lekarstwo. Nie będzie tak różowo jak myślałem, że zapłacę abonament KIA Charge i sprawa załatwiona. Trzeba będzie kombinować jak koń pod górę.
Życzę powodzenia i czekam na dalsze info.
Co do ładowarek na autostradach to śledzę szczególnie A1 Trójmiasto - Śląsk i jednak pomału coś się zmienia. Od Łodzi do 3miasta jest zdecydowanie lepiej niż A1 Łódź - Czechy. W rok przybyło na trasie Łódź - Toruń po 3 miejsca na ładowanie (sory 2 gdyż MOP Głowno jeszcze nie działa - ale świeci:)
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Teraz kupiłem abonament na Ionity, więc GW faktycznie nie jest opłacalny w roamingu, ale w porównaniu do zwykłego Kia Charge, GW nadal jest atrakcyjne.
Choćby dla tego, że GW wystawia faktury z Polskim VAT.
Kia Charge z lokalnym
Mówisz, że ładując w De AT czy gdziekolwiek indziej za granicą, nie trzeba występować w tych państwach o zwrot vat?
Tankując za granicą dostajemy polską fv z vat 23% i sobie ją normalnie rozliczamy jak za paliwo tankowane na orlenie na terenie PL?
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy w DE jak będzie budował stacje ładowania to będzie zmuszony do wejścia w sojusz z We Charge lub udostępniać bez aplikacji.
Zaraz wszyscy w UE będą udostępniać bez aplikacji tylko z kartą płatnicza - ORLEN tez musi i pewno w PL zrobi to tez niedługo
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zaraz wszyscy w UE będą udostępniać bez aplikacji tylko z kartą płatnicza - ORLEN tez musi i pewno w PL zrobi to tez niedługo
Problem nie jest w sposobie płatności, tylko że Kia Charge obniża koszty prawie o połowę....
 

licancabur

Nowy na Forum
Ktoś wie jak wyglądają ceny w roamingu w płatnych taryfach - Plus i Advanced? Czy jest w ogóle taniej w porównaniu do Easy?
Będę jeździł trochę za granicą (DE, DK, S, CZ, A) i staram się wybrać sensowny abonament. W Polsce prawie nie korzystam z publicznych ładowarek i bardzo trudno jest mi porównać oferty bo poza Ionity z pomocą Kia Charge nie mogę znaleźć żadnych konkretów...
Roaming GreenWay mi odpada, bo właśnie przeczytałem że gdy jest znacznie więcej ładowania za granicą niż w Polsce, doliczają 50% opłaty...
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ktoś wie jak wyglądają ceny w roamingu w płatnych taryfach - Plus i Advanced? Czy jest w ogóle taniej w porównaniu do Easy?
Oczywiście.
Advanced - z grubsza ceny takie jak w Polsce.
Czyli obecnie 1,90.

Nie ma konkurencji cenowej (poza Ionity w Kia Charge).
z pomocą Kia Charge nie mogę znaleźć żadnych konkretów...
Kliknij w mapę, w stację i w złącze - wyświetlą się ceny.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Mówisz, że ładując w De AT czy gdziekolwiek indziej za granicą, nie trzeba występować w tych państwach o zwrot vat?
Tankując za granicą dostajemy polską fv z vat 23% i sobie ją normalnie rozliczamy jak za paliwo tankowane na orlenie na terenie PL?
W GW masz naliczony polski VAT, w Kia Charge lokalny.

Mi by się nie chciało występować o zwrot VAT za granicą. Dużo zachodu, mały zysk.
Zresztą nie jestem pewien, czy za prąd byś dostał. Kiedyś zaprzyjaźniony kierowca TIRa mi mówił, że za paliwo VAT z zagranicy się nie odzyska.
 
Top