abes99

Posiadacz elektryka
Wymiana naszej dziesięcioletniej floty "rodzinnej" nabiera tempa, z ciekawymi punktami zwrotnymi, ale to już opiszę jak się dokona ;). Czasy niepewne, auta drożeją z dnia na dzień, używane w cenie (to między innymi jedna z przyczyn wymiany aut), ceny paliw szaleją - więc jest szansa że po ponad roku wybierania będzie elektryk w rodzinie, a może i dwa :D.

Wracając do tematu - klasyczny "oczojeb" w podstawowej wersji M + pakiet Winter + pakiet Navi, rocznik 2021, za 128k po dofinansowaniu 27k i z rabatem na PV + koszty leasingu na 2 lata. Jeśli chodzi o wyposażenie - więcej nie potrzebuję. Będzie "głównym" autem w rodzinie, więc jakieś traski (~1kkm) będzie musiał sporadycznie obsłużyć (2-3 w roku), a tak to głównie wokół komina. Nie wiem na ile zostanie w rodzinie, zakładam 5 lat, z opcją skrócenia do 3 lat jak będzie opcja zmiany na coś fajniejszego i przy niewielkiej dopłacie. Roczny przebieg zakładam na poziomie 20kkm (aktualnie robię 16-18kkm rocznie). Jeszcze nie tak dawno wybrzydzałem, że tył mi się nie podoba, ale patrząc na to jak idą ceny aut do góry, chyba nie będę wybrzydzał. Na chwilę obecną to taki "praktycznie max" na elektryka, bo możliwe że wpadnie drugi ;). Nawet nim nie jechałem (testowałem bliźniaczą Konę 64kWh), tylko siedziałem w środku w wersji L, żeby sprawdzić czy "gabarytowo" podpasuje.

Jak oceniacie sens takiego zakupu? Pomińmy "zamiłowanie" do BEV, bo jesteśmy na odpowiednim forum ;). Mam nadzieję, że wartość nie spadnie mocno po 3 czy 5 latach, a sprawa pilna - dzisiaj mam wpłacić zadatek.

Ps. Jest sens brać tego wallboxa Kia za 1,9k? Zastanawiam się, czy w tej cenie nie kupię jakiegoś lepszego wallboxa (jeszcze nie rozeznawałem tematu). Czy może lepiej Teslowe EVSE za 1k z Allegro i wpakować wszystko do jakiejś skrzynki, a kabel wyprowadzić na zewnątrz i mieć mobilną ładowarkę?
Na plac mam pociągnięte 5x2,5m², mam nadzieję że na 11kW wystarczy (jakieś 25m kabla od rozdzielni, w peszlu). Jak musiałby być grubszy to musiałbym się trochę nagimnastykowac (da radę jakoś mało inwazyjnie przejść przez kostkę brukową i obrzeża?). Główne bezpieczniki domu (na przyłączu) są 50A. A zabezpieczenia w rozdzielni kabla z placu (niestety garażu nie będzie) mam takie:
 

Attachments

  • IMG20220415034615.jpg
    IMG20220415034615.jpg
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 153
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Evse moim zdaniem sprawa drugorzędna. Brać tanio i wskazane gdy ma być jedno, póki co to mobilne ( mam takie i nigdy nie używałem - ale tu każdy ma inaczej)
Kable 2,5mm na dystansie 25 do 11kW za cienkie. Dadzą radę ale.....
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kable ujdą, ale są na styk. Przede wszystkim auto fajne. Ma 11kW ładowanie? Bo one zdaje się nie mają tego w standardzie. Ten wallbox o którym piszesz to 11kW? Jeśli tak to może być. Cena jest w porządku.

Odnośnie zabezpieczeń to C20 udźwignie 11kW. Z tym nie ma problemu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Wracając do tematu - klasyczny "oczojeb" w podstawowej wersji M + pakiet Winter + pakiet Navi, rocznik 2021, za 128k po dofinansowaniu 27k i z rabatem na PV + koszty leasingu na 2 lata. Jeśli chodzi o wyposażenie - więcej nie potrzebuję. Będzie "głównym" autem w rodzinie, więc jakieś traski (~1kkm) będzie musiał sporadycznie obsłużyć (2-3 w roku), a tak to głównie wokół komina.

Jak oceniacie sens takiego zakupu?
Mam taki, 64 kWh, w nieco niższej cenie.
Minusów brak.

No może wolałbym dźwignię zmiany biegów zamiast pokrętła, ale chyba już większość elektryków jej nie ma.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Kable ujdą, ale są na styk. Przede wszystkim auto fajne. Ma 11kW ładowanie? Bo one zdaje się nie mają tego w standardzie.
64kW chyba już ma. Czyli 11kW AC
Ten wallbox o którym piszesz to 11kW? Jeśli tak to może być. Cena jest w porządku.
Jak ja się o niego pytałem, to nic konkretnego nie potrafili mi powiedzieć. Pokazać pacjenta oczywiście też nie, bo nie mieli na stanie żadnego pokazowego. A z jednej takiej strony 'sprzedającej' takie wallbox'y wynikało, że w wersji podstawowej nie ma tych lepszych zabezpieczeń prądowych, sterowanie na DIPach, zero wifi itd. Wszystko można domówić oczywiście - ale KIA chyba sprzedaje w tej promocji właśnie wersję podstawową.. więc ta cena wcale nie jest taka super.

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z drugiej strony mało jest wallboxów 11kW w niższej cenie. Może jakiegoś totalnego chińczyka znajdziesz. Więc jeśli to 11kW jest przyzwoicie wykonane to ja bym olał wifi i wynalazki. Tym bardziej że w oczojebie chyba możesz ustawić w samochodzie, żeby się ładował do 80%?
Co więcej - tutaj mamy dość cienkie przewody, więc aż wskazane jest, żeby ustawić DIP switchami mniejszą moc i żeby nie mieć dostępu do niej z wifi (żeby nie kusiło podkręcanie mocy, "tylko ten jeden raz").
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z drugiej strony mało jest wallboxów 11kW w niższej cenie. Może jakiegoś totalnego chińczyka znajdziesz.
Za tą cenę to jest już mobilny Zencar 11kW, jak dla mnie dużo poręczniejszy i lepiej wyglądający, z lepszymi możliwościami, regulowany w łatwy sposób.
Więc jeśli to 11kW jest przyzwoicie wykonane to ja bym olał wifi i wynalazki. Tym bardziej że w oczojebie chyba możesz ustawić w samochodzie, żeby się ładował do 80%?
Można dowolnie.
Można też ustawić poziom przyjmowanego prądu.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Z drugiej strony mało jest wallboxów 11kW w niższej cenie. Może jakiegoś totalnego chińczyka znajdziesz. Więc jeśli to 11kW jest przyzwoicie wykonane to ja bym olał wifi i wynalazki.
Wifi też bym olał, ale tych zabezpieczeń prądowych nie - a dołożenie ich poza samym wallbox'em to grubych kilka stówek (no i robota, i trochę kuleje estetyka :D). Mi kiedyś wychodziło, że najlepszym wyborem w temacie wallbox będzie WC gen3 od Tesli (ale wtedy można było go kupić za 2800 zł brutto)
Co więcej - tutaj mamy dość cienkie przewody, więc aż wskazane jest, żeby ustawić DIP switchami mniejszą moc i żeby nie mieć dostępu do niej z wifi (żeby nie kusiło podkręcanie mocy, "tylko ten jeden raz").
Ja często ustawiam sobie na Khons'ie +/- taką moc, jaka płynie ze słońca - na DIPach bym się chyba pochlastał :D W przypadku braku manewrowania ustawieniami DIPy faktycznie dadzą radę.

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
Za tą cenę to jest już mobilny Zencar 11kW, jak dla mnie dużo poręczniejszy i lepiej wyglądający, z lepszymi możliwościami, regulowany w łatwy sposób.
Przede wszystkim to Zencar będzie ZNACZĄCO mniejszy :D

Pozdrawiam
 
Top