KIA EV 3 ceny w EU

Makus

Posiadacz elektryka
Dobra, powiedzcie mi dlaczego miałbym nie być nim zainteresowany? Wizualnie mi pasuje, kiedyś nawet rozważałem zakup EV6 ale jednak auto za duże na codzień a za małe na dłuższe wyjazdy. Ten idealnie wpasowuje się w lukę „na codzień”. Czy architektura 400V to aż taki dealbreaker? Albo stara jednostka napędowa? Wiadomo już jaka technologia baterii w nim będzie, i czy powinno mnie to martwić?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Dobra, powiedzcie mi dlaczego miałbym nie być nim zainteresowany? Wizualnie mi pasuje, kiedyś nawet rozważałem zakup EV6 ale jednak auto za duże na codzień a za małe na dłuższe wyjazdy. Ten idealnie wpasowuje się w lukę „na codzień”. Czy architektura 400V to aż taki dealbreaker? Albo stara jednostka napędowa? Wiadomo już jaka technologia baterii w nim będzie, i czy powinno mnie to martwić?
Jak auto już będzie w salonach to obejrzyj, przejedź się, oceń czy jesteś skłonny tyle wydać i jeśli wszystko gra - kupuj i używaj :) Nie bierz za bardzo do głowy opinii innych.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Jak auto już będzie w salonach to obejrzyj, przejedź się, oceń czy jesteś skłonny tyle wydać i jeśli wszystko gra - kupuj i używaj :) Nie bierz za bardzo do głowy opinii innych.
pozwolę się nie zgodzić, my klienci powinniśmy przekazywać informację zwrotną dla koncernów np. nie kupując a nie jak onegdaj murzyni za paciorki płacąc złotem ;) starczy traktowania Polaków jak białych murzynów :) może jakiś forumowy bojkot? :devilish:
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
pozwolę się nie zgodzić, my klienci powinniśmy przekazywać informację zwrotną dla koncernów np. nie kupując a nie jak onegdaj murzyni za paciorki płacąc złotem ;) starczy traktowania Polaków jak białych murzynów :) może jakiś forumowy bojkot? :devilish:
Czyli chciałbyś decydować za innych ile są za coś skłonni (powinni) zapłacić? :-D
Nie podoba się cena/wygląd/wyposażenie/wykonanie/etc. - nie kupujesz.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Czyli chciałbyś decydować za innych ile są za coś skłonni (powinni) zapłacić? :-D
Nie podoba się cena/wygląd/wyposażenie/wykonanie/etc. - nie kupujesz.
och nie, jestem daleki od skłonności zamordystycznych wolnego rynku. jestem tylko za wolnym głosowaniem własnym portfelem a twoja wypowiedź znacząco nosiła cechy bezrefleksyjnego kupowania ;) powinniśmy być teraz w fazie bardziej dojrzałego rynku EV i wymagania od produktu powinny być znacząco większe przy zmniejszającej się cenie. przynajmniej takie pamiętam zapewnienia koncernów z początków elektromobilności. przebąkiwane coś nawet było o darmowych ładowaniach w tamtym czasie. więc wybacz ale taką ścieżką to dojdziemy do absurdu gdzie przeciętny EV będzie powyżej 200k. jesteś za ekologią czy za wysokimi cenami?
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
jak usuniecie Teslę i jej ceny. Zostanie cała reszta rynku. To cena będzie OK. Na tle całej reszty.
Tylko Tesla psuje ogólny mir.
Uważacie, że rynek dopasuję się do Tesli czy jednak rynek w końcu wpłynie na nią i jej ceny?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy architektura 400V to aż taki dealbreaker?
Żaden. Architektura 800V przy ogniwach które ładują się z mocą maksymalną poniżej 100kW nie miałaby kompletnie żadnego sensu. Architekturę 800V daje się wtedy, gdy ogniwa potrafią sumarycznie przyjąć ponad 200kW.

Jak dla mnie oczywiste minusy to napęd na przód, łatwość ukradnięcia (o ile nic nie zmienili w stosunku do Niro i EV6) no i cena.
 

Makus

Posiadacz elektryka
Jak auto już będzie w salonach to obejrzyj, przejedź się, oceń czy jesteś skłonny tyle wydać i jeśli wszystko gra - kupuj i używaj :) Nie bierz za bardzo do głowy opinii innych.
Nie no, nie pytam o opinię a raczej techniczne fakty. Bo opinie typu „powinno kosztować mniej” to tylko opinie. Czy chciałbym by kosztowało mniej? Oczywiście. Ale ta prognozowana cena w porównaniu do reszty aut EV tego segmentu wydaje się przynajmniej na równi z konkurencją, fajnie by było jakby był tańszy ale też trudno oczekiwać, że mocno odskoczą ceną w dół.
Zresztą, zobaczymy co da się wynegocjować jak już będzie w salonach.

Żaden. Architektura 800V przy ogniwach które ładują się z mocą maksymalną poniżej 100kW nie miałaby kompletnie żadnego sensu. Architekturę 800V daje się wtedy, gdy ogniwa potrafią sumarycznie przyjąć ponad 200kW.

Jak dla mnie oczywiste minusy to napęd na przód, łatwość ukradnięcia (o ile nic nie zmienili w stosunku do Niro i EV6) no i cena.
Tak, ten napęd na przód to faktycznie spory minus, pewniej się czuję w 4x4, nawet jeśli tylko dołączanym w razie potrzeby.
Z tymi kradzieżami faktycznie jest taki duży problem?
 

Michal

Moderator
Popytaj ludzi którym ukradli EV6 albo e-Niro na gameboya :p
 
Top