KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, generalnie z tego co widzę po recenzjach to auta są dość porównywalne i nie mają żadnych dużych minusów przy porównaniu jeden do drugiego
Ale obiektywnie mają.
Oba mają za mały prześwit, który je dyskwalifikuje.
Przynajmniej jako crossovery do których są upodobnione.
 

liet

Fachowiec
Ale obiektywnie mają.
Oba mają za mały prześwit, który je dyskwalifikuje.
Przynajmniej jako crossovery do których są upodobnione.
Nie rozumiem tak skrajnej opinii. Jestem skłonny postawić wiadro śliwek, że prześwit, dla większości nabywców, nie jest cechą, która jest w pierwszej 10tce najważniejszych aspektów przy wyborze nowego samochodu.
EV3, w zależności od felgi, ma 140 mm albo 147 mm prześwitu.
Dla Elroq'a znalazłem tylko jedną wartość - 186 mm.

Dla porównania:
- Subaru Crosstrek: 220 mm
- BMW X1: 205 mm
- C3 Aircross: 203 mm
- Nissan Qashqai: 195 mm
- Honda HR-V: 188 mm
<---- Elroq
- Mitsubishi ASX: 174 mm
- Audi Q3: 170 mm
- Suzuki S-Cross: 170 mm
- Jeep Renegade: 166 mm
- Volvo EX-30: 165 mm
- Mazda CX-30: 165 mm
- Volkswagen T-Roc: 161 mm
- Lexus Ux: 160 mm
- Toyota Corolla Cross: 152 mm
- Ford Kuga: 146 mm
<---- EV3
- Peugeot 2008 - 145 mm
- Opel Crossland: 130 mm

Więc o ile EV3 rzeczywiście w obrębie swojej klasy jest bliżej końca stawki, tak Elroq'oqi bliżej do pierwszej piątki. Zapewne nie pomaga fakt, że producent upiera się przy takiej, a nie innej kategoryzacji pojazdu.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ale obiektywnie mają.
Oba mają za mały prześwit, który je dyskwalifikuje.
Przynajmniej jako crossovery do których są upodobnione.

gdzie w codziennych warunkach potrzebujesz wiekszego przeswitu? w lesie mieszkasz?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem tak skrajnej opinii. Jestem skłonny postawić wiadro śliwek, że prześwit, dla większości nabywców, nie jest cechą, która jest w pierwszej 10tce najważniejszych aspektów przy wyborze nowego samochodu.
EV3, w zależności od felgi, ma 140 mm albo 147 mm prześwitu.
No właśnie.
Za mało na crossovera.
Dla Elroq'a znalazłem tylko jedną wartość - 186 mm.
Poważnie?
Coś mi się wydaje że na tym forum pisano o 14 cm...

Jeśli ma prawie 19, to drastycznie oczywiście zmienia postać rzeczy.
To jest (byłby) konkretny plus dla Skody.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Coś mi się wydaje że na tym forum pisano o 14 cm...

Chyba stąd pochodzi ta informacja:

"Prześwit 145 mm"

Ciekawe która wersja jest prawdziwa.....
 

liet

Fachowiec
W mieście z krawężnikami i progami zwalniającymi.
Umyka mi dlaczego to tak duży problem. Większość producentów nadal sprzedaje auta o klasycznej bryle (hatchback / liftback), w których prześwit to ~135 mm. Golf VIII to 115 mm (sic!). Progi to nie problem o ile najeżdżamy na nie z zakładaną przez zarządcę drogi prędkością. Na krawężniki trzeba uważać, ale nie traktowałbym auta o prześwicie 140 mm jako niezdatnego do jazdy.
 

tlisek

Tomek
Umyka mi dlaczego to tak duży problem. Większość producentów nadal sprzedaje auta o klasycznej bryle (hatchback / liftback), w których prześwit to ~135 mm. Golf VIII to 115 mm (sic!). Progi to nie problem o ile najeżdżamy na nie z zakładaną przez zarządcę drogi prędkością. Na krawężniki trzeba uważać, ale nie traktowałbym auta o prześwicie 140 mm jako niezdatnego do jazdy.

Teraz jeżdżę Aveo T250 z prześwitem 135mm i przez 8 lat jeżdżenia po mieście chyba 2 razy zdarzyło mi się zaczepić progiem o jakiś wyższy krawężnik

Czyli w sumie to pierdółki, nawet nie warte wzmianki, a nie obiektywne różnice.

Po dłuższym zastanowieniu - osobiście właśnie takie rzeczy są dla mnie najważniejsze. Jeśli ktoś porównuje EV3 i Elroqa, to raczej akceptuje ich klasę i wymiary, więc nie ma sensu tego roztrząsać.

Dla mnie, jeśli auto jeździ komfortowo, to nie analizuję dalej jego właściwości jezdnych. Zamiast tego liczy się, jak się czuję w kabinie, jak wygodnie obsługuje się infotainment, jak upierdliwe (lub nie) jest codzienne użytkowanie.

Ale to już kwestia indywidualna – każdy musi się zastanowić, co jest dla niego najważniejsze przy zakupie. Bo suche wymiary można sobie sprawdzić w cennikach
 
Top