Ale obiektywnie mają.
Oba mają za mały prześwit, który je dyskwalifikuje.
Przynajmniej jako crossovery do których są upodobnione.
Nie rozumiem tak skrajnej opinii. Jestem skłonny postawić wiadro śliwek, że prześwit, dla większości nabywców, nie jest cechą, która jest w pierwszej 10tce najważniejszych aspektów przy wyborze nowego samochodu.
EV3, w zależności od felgi, ma 140 mm albo 147 mm prześwitu.
Dla Elroq'a znalazłem tylko jedną wartość - 186 mm.
Dla porównania:
- Subaru Crosstrek: 220 mm
- BMW X1: 205 mm
- C3 Aircross: 203 mm
- Nissan Qashqai: 195 mm
- Honda HR-V: 188 mm
<---- Elroq
- Mitsubishi ASX: 174 mm
- Audi Q3: 170 mm
- Suzuki S-Cross: 170 mm
- Jeep Renegade: 166 mm
- Volvo EX-30: 165 mm
- Mazda CX-30: 165 mm
- Volkswagen T-Roc: 161 mm
- Lexus Ux: 160 mm
- Toyota Corolla Cross: 152 mm
- Ford Kuga: 146 mm
<---- EV3
- Peugeot 2008 - 145 mm
- Opel Crossland: 130 mm
Więc o ile EV3 rzeczywiście w obrębie swojej klasy jest bliżej końca stawki, tak Elroq'oqi bliżej do pierwszej piątki. Zapewne nie pomaga fakt, że producent upiera się przy takiej, a nie innej kategoryzacji pojazdu.