KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Arrczi

Fachowiec
Za to nie rzuca na boki na śliskim.
Coś za coś - chwilowy poślizg przednich kół jest niegroźny.
Specjalnie dałem mu w pi**dę na mokrym zakręcie 90 stopni, nie zerwał. Elektronika zadziałała i nie przymuliła jak w ICE. Nie trzeba było zakładać kontry. Jest bardzo dobrze w tej kwestii. W e-Soul wyjeżdża przodem na drugi pas.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Specjalnie dałem mu w pi**dę na mokrym zakręcie 90 stopni, nie zerwał.
Zerwie jak śnieg popada.
Nawet AWD potrafi, gdy nie jedzie w trybie Sport albo Snow.
Sprawdzone w praktyce niestety.
 

Arrczi

Fachowiec
Zerwie jak śnieg popada.
Nawet AWD potrafi, gdy nie jedzie w trybie Sport albo Snow.
Sprawdzone w praktyce niestety.
Mi tej zimy na śniegu to cały czas esc się świeciło i zero kontroli przy skręcie :)
Na tył napęd to chociaż można skręcać.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Mi tej zimy na śniegu to cały czas esc się świeciło i zero kontroli przy skręcie :)
W sensie że kierownica prosto, a auto skręca?
Raczej niewykonalne przy FWD.
Na tył napęd to chociaż można skręcać.
Ale tu chodzi o to, żeby skręcać tam, gdzie chce kierowca, a nie tam, gdzie chce samochód w bocznym poślizgu (czyli np. do rowu na prostej drodze).
 

Arrczi

Fachowiec
W sensie że kierownica prosto, a auto skręca?
Raczej niewykonalne przy FWD.

Ale tu chodzi o to, żeby skręcać tam, gdzie chce kierowca, a nie tam, gdzie chce samochód w bocznym poślizgu (czyli np. do rowu na prostej drodze).
Nie dogadamy się w tym temacie. Mam inne doświadczenia w tym temacie.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
Użytkuje już ktoś ev3? może sie wypowiedziec o zużyciu po miescie?
Zastanawiam się między ev6 a ev3....
w ev3 niby mniejsze zuzycie, większa bateria, ale w tej samej cenie mniej z wyposażenia dostajemy względem ev6.
Od miesiaca jezdze ev3 gt-line... przy zimowych temperaturach -5 do +5 stopni po miescie przy zwyklej jeździe wychodzi około 18-19 kWh, jak na początku marca temperatury skoczyły do +10- +15 to zużycie miałem na poziomie 14 kWh...
 

Attachments

  • 20250305_131016.jpg
    20250305_131016.jpg
    2,1 MB · Liczba wyświetleń: 2

Ev3

Pionier e-mobilności
tam jest pompa ciepla? Ja nie mam i przy obecnej pogodzie mi pokazuje ze klimatyzacja to okolo 20-30% jazdy, pewnie z pompa byloby z 15% mniej

jazda po miescie
No to raczej nie byłoby dużo mniej, bo skoro przepala Ci takie gigantyczne ilości energii na grzanie, to pewnie odcinki krótkie i grzeje non stop.
A pompa też musi mieć czas żeby zacząć efektywnie pracować, do tego momentu i tak sensowne samochody zimą używają grzałek.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
No to raczej nie byłoby dużo mniej, bo skoro przepala Ci takie gigantyczne ilości energii na grzanie, to pewnie odcinki krótkie i grzeje non stop.
A pompa też musi mieć czas żeby zacząć efektywnie pracować, do tego momentu i tak sensowne samochody zimą używają grzałek.
Żona jeździ Niro ev bez pompy i w tym samym okresie miała około 2 kWh wyższy zużycie... jeździmy na podobnym dystansie około 25 km w jedną stronę do pracy... jazda głownie po mieście... jednak żona ma znacznie większe zacięcie rajdowe niż ja...
 

Najnowsze dyskusje

Top