KIA EV6: Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe

Ominui

Nowy na Forum
Od kilku dni szukam gdzie się da informacji na temat ICCU i jestem lekko załamany. EV6 leży idealnie mi i Żonie, ale po tym co się naczytałem coraz bardziej myślimy jednak o wyborze innego EV. Zdaję sobie sprawę z tego, że każdy samochód może się zepsuć dzień po odebraniu z salonu, ale tu nie o to chodzi. Zamieniając 20 letni samochód na nowy człowiek oczekuje niezawodności na jakimś poziomie. Próbuję się jeszcze ratować tutaj, chociaż nadzieję mam niestety nikłe. Mimo to będę wdzięczny za pomoc.

1. Ile jest gwarancji na ICCU? Nie znalazłem info póki co nigdzie.

2. Czy na aku 12v są 2 lata gwarancji?

3. Póki co też nie znalazłem potwierdzenia, dobrze myślę, że Kia i Hyundai nadal nie znalazły rozwiązania problemu z ICCU? Aktualizacje softu nieco pomogły, ale nawet jeśli jednostka ICCU zostanie wymieniona na nową, to może się okazać, że po kilku miesiącach ta nowa też zdechnie? Posiadacze samochodów z tej platformy są zkazani na życie z "tykającą bombą" i nie wiadomo czy kiedykolwiek problem zostanie rozwiązany skoro samochody są na rynku już kilka lat? Czy dobrze myślę?

Na reddicie doszukałem się info, że nowe ICCU to koszt około 3-3,5 k dolarów + robocizna.
 

MarioEV6

Zadomawiam się
Bez paniki, problemy ICCU i aku12V są ze sobą powiązane ale da się je "zminimalizować":
Po 1. Jeśli możesz to zamontuj sobie na aku12V Battery monitor od chińczyka. Bedziesz miał na bierząco info jakie SOC i jakie napięcie ma aku12. Generalnie zgodnie z tym co powszechnie wiadomo system niskiego napięcia w EV6 został zoptymalizowany do pracy z akumulatorami AGM. W produkcji pojawiły sie jednak Ca/Ca i stąd problem. Nie lubią one niskich stanów naładowania a ICCU tak został oprogramowany żeby sie za bardzo nie przejmować SOC w akku12. W konsekwencji po 1-2 latach aku12 padają w EV6. Często z powodu warunków w jakich pracują (niskie temperatury i duże obciążenie) a dodatkowo dobijał je soft ICCU ktory nie pozwalał doładowywać aku12 jesli akumulator trakcyjny miał poniżej 20% naładowania (po upgrade softu poniżej 10%). To powododowalo ze w pewnych warunkach aku12 pracował podtrzymując uklady w aucie i komunikację z Kia connect ale nie był ładowany. W związku z tym SOC spadał tak nisko ze aku tracił pojemność. Generalnie rzecz biorąc trzeba uznać że aku Ca/Ca nie nadają się do EV6 i padają o ok 2 latach. Co trzeba zrobić? Ano wydać 500 zł na aku AGM i zapomnieć o kłopotach. Tak własnie zrobiłem pomimo tego ze mój aku CaCa był w stanie idealnym. Po prostu elektryki są inne i trzeba to wziąć na klate. Skoro kupuję auto za 200k nie będę sknerzyć na dobry aku. TO w koncu część która się zużywa.
Po 2. ICCU jest troche zle skonstuowany ma dwie wady. Jedna to uszkodzenie zbiornika prze który przepływa płyn chłodzący. Może się rozszczelnić i zalać elektronikę. Druga to uszkodzenie modułu LDC w ICCU odpowiedzialnego za ładowanie aku12V. Taka sytuacja może mieć miejsce przy częstym ładowaniu akumulatora trakcyjnego mocą AC 11 kW. Moze wtedy dojść do przegrzania bezpieczników w LDC a wtedy moduł niepoprawnie ładuje aku12V. TEgo nie przewidzimy... ale zdarza się to bardzo rzadko. Można więc ładować w domu albo z 230V (wolniutko) albo z 400V z prądem 6 lub 8A. W większości przypadków spojnie starcza żeby doładować auto w kilka godzin.
Pamiętać też należy że wg statystyk problemy o których mówimy dotyka 1% aut e-GMP. Po co sie zamartwiac na zapas?
Zrób ze swojej strony to co możesz i jezdzi 7 lat bo tyle masz gwarancji :). EV6 to zajebiste auto :D.

Jakieś pytania? :)

PS... to co napisałem to analiza tego co wyczytałem w necie. Mam więcej swoich przemyslen i wrzuce je za jakis czas na wątek o rozładowującym się aku12.
 

Attachments

  • IMG_20250501_175433822_HDR.jpg
    IMG_20250501_175433822_HDR.jpg
    2,1 MB · Liczba wyświetleń: 21

spairo

Zadomawiam się
- gdyby ktoś chciał naprawiać ICCU, poniżej skala trudności i zmysłu technologicznego.
- w tym modelu nie było wycieku płynu chłodzącego, za to silnie pachniało ozonem.
 

Attachments

  • ICCU2.jpg
    ICCU2.jpg
    158,4 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • ICCU3.jpg
    ICCU3.jpg
    149,9 KB · Liczba wyświetleń: 32
  • ICCU4.jpg
    ICCU4.jpg
    101,7 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • ICCU5.jpg
    ICCU5.jpg
    91,4 KB · Liczba wyświetleń: 33

boa

Posiadacz elektryka
Bez paniki, problemy ICCU i aku12V są ze sobą powiązane ale da się je "zminimalizować":
Po 1. Jeśli możesz to zamontuj sobie na aku12V Battery monitor od chińczyka. Bedziesz miał na bierząco info jakie SOC i jakie napięcie ma aku12. Generalnie zgodnie z tym co powszechnie wiadomo system niskiego napięcia w EV6 został zoptymalizowany do pracy z akumulatorami AGM. W produkcji pojawiły sie jednak Ca/Ca i stąd problem. Nie lubią one niskich stanów naładowania a ICCU tak został oprogramowany żeby sie za bardzo nie przejmować SOC w akku12. W konsekwencji po 1-2 latach aku12 padają w EV6. Często z powodu warunków w jakich pracują (niskie temperatury i duże obciążenie) a dodatkowo dobijał je soft ICCU ktory nie pozwalał doładowywać aku12 jesli akumulator trakcyjny miał poniżej 20% naładowania (po upgrade softu poniżej 10%). To powododowalo ze w pewnych warunkach aku12 pracował podtrzymując uklady w aucie i komunikację z Kia connect ale nie był ładowany. W związku z tym SOC spadał tak nisko ze aku tracił pojemność. Generalnie rzecz biorąc trzeba uznać że aku Ca/Ca nie nadają się do EV6 i padają o ok 2 latach. Co trzeba zrobić? Ano wydać 500 zł na aku AGM i zapomnieć o kłopotach. Tak własnie zrobiłem pomimo tego ze mój aku CaCa był w stanie idealnym. Po prostu elektryki są inne i trzeba to wziąć na klate. Skoro kupuję auto za 200k nie będę sknerzyć na dobry aku. TO w koncu część która się zużywa.
Po 2. ICCU jest troche zle skonstuowany ma dwie wady. Jedna to uszkodzenie zbiornika prze który przepływa płyn chłodzący. Może się rozszczelnić i zalać elektronikę. Druga to uszkodzenie modułu LDC w ICCU odpowiedzialnego za ładowanie aku12V. Taka sytuacja może mieć miejsce przy częstym ładowaniu akumulatora trakcyjnego mocą AC 11 kW. Moze wtedy dojść do przegrzania bezpieczników w LDC a wtedy moduł niepoprawnie ładuje aku12V. TEgo nie przewidzimy... ale zdarza się to bardzo rzadko. Można więc ładować w domu albo z 230V (wolniutko) albo z 400V z prądem 6 lub 8A. W większości przypadków spojnie starcza żeby doładować auto w kilka godzin.
Pamiętać też należy że wg statystyk problemy o których mówimy dotyka 1% aut e-GMP. Po co sie zamartwiac na zapas?
Zrób ze swojej strony to co możesz i jezdzi 7 lat bo tyle masz gwarancji :). EV6 to zajebiste auto :D.

Jakieś pytania? :)

PS... to co napisałem to analiza tego co wyczytałem w necie. Mam więcej swoich przemyslen i wrzuce je za jakis czas na wątek o rozładowującym się aku12.
@MarioEV6 czy orientujesz się może, jak jest z aku12 w EV9? Czy też szykować się na wymianę, a po roku, dwóch już wozić ze sobą boostera, żeby nie czekać na boostera z pomocy drogowej jak ma się pecha? Czy taka sama konstrukcja i filozofia jak w EV6 czy jednak inaczej rozwiązali temat?
 

MarioEV6

Zadomawiam się
@MarioEV6 czy orientujesz się może, jak jest z aku12 w EV9? Czy też szykować się na wymianę, a po roku, dwóch już wozić ze sobą boostera, żeby nie czekać na boostera z pomocy drogowej jak ma się pecha? Czy taka sama konstrukcja i filozofia jak w EV6 czy jednak inaczej rozwiązali temat?
Ten sam typ aku co w EV6 czyli Ca/Ca. Model Rocket firmy Seabang (Koreańska). O ile wiem to ICCU też tak sam. Ja osobiście monitorowałbym aku przez BM2 (takim jak na zdjęciu powyżej) a po 2 latach wymiana na AGM. A booster zawsze warto mieć. :)

Protip :D

A tu kilka słów o EV9 od najbardziej łebskiego gościa w sprawach problemów aku w Hundai/Kia
 
Last edited:

Ominui

Nowy na Forum
Bez paniki, problemy ICCU i aku12V są ze sobą powiązane ale da się je "zminimalizować":
Po 1. Jeśli możesz to zamontuj sobie na aku12V Battery monitor od chińczyka. Bedziesz miał na bierząco info jakie SOC i jakie napięcie ma aku12. Generalnie zgodnie z tym co powszechnie wiadomo system niskiego napięcia w EV6 został zoptymalizowany do pracy z akumulatorami AGM. W produkcji pojawiły sie jednak Ca/Ca i stąd problem. Nie lubią one niskich stanów naładowania a ICCU tak został oprogramowany żeby sie za bardzo nie przejmować SOC w akku12. W konsekwencji po 1-2 latach aku12 padają w EV6. Często z powodu warunków w jakich pracują (niskie temperatury i duże obciążenie) a dodatkowo dobijał je soft ICCU ktory nie pozwalał doładowywać aku12 jesli akumulator trakcyjny miał poniżej 20% naładowania (po upgrade softu poniżej 10%). To powododowalo ze w pewnych warunkach aku12 pracował podtrzymując uklady w aucie i komunikację z Kia connect ale nie był ładowany. W związku z tym SOC spadał tak nisko ze aku tracił pojemność. Generalnie rzecz biorąc trzeba uznać że aku Ca/Ca nie nadają się do EV6 i padają o ok 2 latach. Co trzeba zrobić? Ano wydać 500 zł na aku AGM i zapomnieć o kłopotach. Tak własnie zrobiłem pomimo tego ze mój aku CaCa był w stanie idealnym. Po prostu elektryki są inne i trzeba to wziąć na klate. Skoro kupuję auto za 200k nie będę sknerzyć na dobry aku. TO w koncu część która się zużywa.
Po 2. ICCU jest troche zle skonstuowany ma dwie wady. Jedna to uszkodzenie zbiornika prze który przepływa płyn chłodzący. Może się rozszczelnić i zalać elektronikę. Druga to uszkodzenie modułu LDC w ICCU odpowiedzialnego za ładowanie aku12V. Taka sytuacja może mieć miejsce przy częstym ładowaniu akumulatora trakcyjnego mocą AC 11 kW. Moze wtedy dojść do przegrzania bezpieczników w LDC a wtedy moduł niepoprawnie ładuje aku12V. TEgo nie przewidzimy... ale zdarza się to bardzo rzadko. Można więc ładować w domu albo z 230V (wolniutko) albo z 400V z prądem 6 lub 8A. W większości przypadków spojnie starcza żeby doładować auto w kilka godzin.
Pamiętać też należy że wg statystyk problemy o których mówimy dotyka 1% aut e-GMP. Po co sie zamartwiac na zapas?
Zrób ze swojej strony to co możesz i jezdzi 7 lat bo tyle masz gwarancji :). EV6 to zajebiste auto :D.

Jakieś pytania? :)

PS... to co napisałem to analiza tego co wyczytałem w necie. Mam więcej swoich przemyslen i wrzuce je za jakis czas na wątek o rozładowującym się aku12.
Dzięki serdeczne! Z tym 1% to różnie chyba może być bo to info od producenta prawda? No i chyba się nigdy nie dowiemy czy wszystkie ICCU są wadliwe, a to czy się psują szybciej czy później zależy od stylu użytkowania. O ile wymiana aku to koszt rzędu kilkuset złotych o tyle wymiana ICCU po gwarancji to już kilkanaście tysięcy, a jeszcze nie wiem ile gwarancji jest na ICCU, zgaduję, że nie 7 lat.

Czyli ładowanie siłą 11kw skraca żywotność ICCU, ale ładowanie siłą, obniżając moc np do 4kw jest już ok? Tak planowałem, ładować ze słońca za darmo.

I naszła mnie jeszcze jedna myśl, monitorować urządzeniem o którym pisałeś, nie wymieniać akumulatora 12v żeby przetestować czy ICCU jest wadliwe, a dopiero po jakimś czasie wymienić na AGM? Czy nie ma to sensu?

Jeszcze jeden offtop, komuś wiadomo czy wymiana opon letnich na wielosezonowe to dobra wola dilera czy mam do tego prawo? Analogicznie jeśli samochód jest z roku 2023 dostanę "stare opony" i nie mam nic do powiedzenia? Próbowałem znaleźć info w sieci, ale bezskutecznie.
 

MarioEV6

Zadomawiam się
Dzięki serdeczne! Z tym 1% to różnie chyba może być bo to info od producenta prawda? No i chyba się nigdy nie dowiemy czy wszystkie ICCU są wadliwe, a to czy się psują szybciej czy później zależy od stylu użytkowania. O ile wymiana aku to koszt rzędu kilkuset złotych o tyle wymiana ICCU po gwarancji to już kilkanaście tysięcy, a jeszcze nie wiem ile gwarancji jest na ICCU, zgaduję, że nie 7 lat.

Czyli ładowanie siłą 11kw skraca żywotność ICCU, ale ładowanie siłą, obniżając moc np do 4kw jest już ok? Tak planowałem, ładować ze słońca za darmo.

I naszła mnie jeszcze jedna myśl, monitorować urządzeniem o którym pisałeś, nie wymieniać akumulatora 12v żeby przetestować czy ICCU jest wadliwe, a dopiero po jakimś czasie wymienić na AGM? Czy nie ma to sensu?

Jeszcze jeden offtop, komuś wiadomo czy wymiana opon letnich na wielosezonowe to dobra wola dilera czy mam do tego prawo? Analogicznie jeśli samochód jest z roku 2023 dostanę "stare opony" i nie mam nic do powiedzenia? Próbowałem znaleźć info w sieci, ale bezskutecznie.
ICCU mają wady konstrukcyjne. Ta dotycząca uszkodzeń LDC zdarza się rzadko i z tego co czytam przyczyną jest częste ładowanie max AC czyli 16A na 3 fazach czyli 11KW. Ja osobiscie mam ładowarke 3fazową z możliwością zmiany natężenia na 6/8/12/16 A a ponieważ mam PV na starych zasadach to zależy mi na wolnym i długim ładowaniu stąd w domu ładuję na 6A. Oczywiście w trasie ładuję 11 KW jesli nie ma DC.
Moja zmiana aku na AGM była krótkotrwała ze względu na wadę musiałem zwrócić i założyłem swój stary CaCa. Z ciekawości nie zrobiłem kalibracji co spowodowalo ze aku ładowany był tylko w trybie jazdy i przy ładowaniu akumulatora trakcyjnego. Jak auto stało to aku12 się rozładowywał i w ciągu paru godzin miałem 50% SOC. Jak widać zmiana aku to nie tylko podpięcie klem. EV to jednak coś bardziej skomplikowego niż kopciuch tdi :) Jesli masz aku sprawny to monitruj go BM2 i co istotne zgodnie z zasadami ładuj go ładowarką co 3-4 mce. I co ważne nogdy nie schodź w akumulatorze trakcyjnym poniżej 20% bo wtedy wyłącza się ładowanie aku 12V. A jesli się zdarzy taka sytuacja to po zatrzymaniu auta trzeba od razu podpiąć ładownie trakcyjnego.
 
Top