Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka? Jesteś „codziennym ładowaczem”, „łowcą słońca”, a może „nocnym taryfiarzem”? 😄

Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka?

  • 🔋 Podłączam auto zawsze po powrocie do domu, niezależnie od poziomu baterii

    Votes: 17 17,3%
  • 📉 Czekam z ładowaniem, aż poziom baterii spadnie poniżej określonego progu (np. 20–30%)

    Votes: 50 51,0%
  • ☀️ Podłączam auto gdy świeci słońce i produkuję prąd z paneli PV (albo jest tanio w Pstryku)

    Votes: 34 34,7%
  • 🔌 Gdy podłączę auto, ładuje się od razu

    Votes: 12 12,2%
  • 📅 Ładowanie startuje według harmonogramu (np. tylko w taniej taryfie)

    Votes: 41 41,8%
  • 🕒 Ustawiam/dostosowuję godziny ładowania w aucie lub aplikacji za każdym razem gdy podłączam

    Votes: 6 6,1%
  • 📱Włączam/wyłączam ładowanie auta przez aplikację niezależnie od momentu podłączenia

    Votes: 7 7,1%
  • ⚡ Mam inteligentną ładowarkę/system, który ładuje z nadwyżki z PV

    Votes: 9 9,2%
  • 🧠 Mam inteligentny system, który planuje najtańsze ładowanie do następnego dnia rano

    Votes: 1 1,0%
  • 🚗 Zawsze chcę mieć rano co najmniej określony poziom baterii (np. 60%)

    Votes: 11 11,2%

  • Total voters
    98

aadamuss

Pionier e-mobilności
Czemu tak? Jak dobrze rozumiem użytkujesz auto na co dzień 40-70%, a czemu nie np. 20-50%?

Ja stosuje dwie zasady:
- ładuje nie więcej niż potrzebuje na co dzień (zwykle mój użytkowy przedział to 20-55%) z taryfy G12 (harmonogram -> auto gotowe na 6.00 do jazdy więc ładowanie zwykle zaczyna ok. 4 rano)
- jak muszę naładować 100% przed trasą, to auto stoi z tym poziomem naładowania góra 3 godziny.

Mój średni SoC z ostatniego pół roku to 46%. Staram się żeby był poniżej 50%.
View attachment 30483

Limit 55% jest też dla mnie o tyle wygodny, że w domu w niecałe dwie godziny jestem w stanie doładować do 80% jak zajdzie taka potrzeba.

Nie mam fotowoltaiki. Na G12 wychodzi mnie 0,74zł/kWh całość z przesyłem i opłatami stałymi.
Ta kwota to wychodzi Ci po przeliczeniu kwoty z rachunku przez kWh?
 

Froggy

Posiadacz elektryka
Wpinam od razu jak spadnie poniżej 20% i ładuję albo do 90% albo do pełna (w zależności od przewidywanych przebiegów w kolejne 3-4 dni).
Mam PV na starych zasadach i sporą nadwyżkę, którą miało "zjadać" autko, ale to się okazało tak oszczędne, że nie wiem czy choć 2/3 "górki" uda mi się zużyć (miałem ponad 2 MWh za ubiegły rok, a up! uparcie zużywa po 9-11 kWh/100, mimo tego, że to mały gokart i łatwego życia u mnie nie ma). Inna sprawa, że jeżdżę "wkoło komina", chyba niecałe 7 tysięcy nakręcone od połowy stycznia.
 

arc

Fachowiec
Ładujemy się codziennie do 80%. Raczej z musu, bo naszemu Leafowi zostało 15 kWh pojemności. Żona (głównie ona nim jeździ) podłącza auto od razu. Wynajmuję mieszkanie i niestety nie mam ani fotowoltaiki ani taryfy nocnej, więc nie ma na co czekać.
 

nabrU

Moderator
Mam PV na starych zasadach i sporą nadwyżkę, którą miało "zjadać" autko, ale to się okazało tak oszczędne, że nie wiem czy choć 2/3 "górki" uda mi się zużyć (miałem ponad 2 MWh za ubiegły rok, a up! uparcie zużywa po 9-11 kWh/100, mimo tego, że to mały gokart i łatwego życia u mnie nie ma). Inna sprawa, że jeżdżę "wkoło komina", chyba niecałe 7 tysięcy nakręcone od połowy stycznia.

Trzeba zmienić autko na mniej oszczędne więc. EV Database sugeruje (poza vanami) jakiegoś Gelandewagena, a jak to za drogie to jakiś e-tron używka ;) (plusem takiego e-trona jest krzywa 150kW do prawie 80%)

1753371817822.png
 

nabrU

Moderator
Czy tylko ja widze ze procenty się nie zgadzają w ankiecie?
Do tego nie zgadza się ilość ogólnych głosujących z ilością odpowiedzi.

No jak OP zaznaczył w opcjach ankiety, że można udzielić kilku odpowiedzi to tak będzie.
 

Empty

Fachowiec
Czemu tak? Jak dobrze rozumiem użytkujesz auto na co dzień 40-70%, a czemu nie np. 20-50%?
Stararm się trzymac w okolicach połowy pojemności baterii, bo wtedy najmniej sie zużywa.
Z tego co pamietam z jakiś badań to zakres 40-70% jest bardziej optymalny dla baterii niz 20-50%
 
Top