Czemu tak? Jak dobrze rozumiem użytkujesz auto na co dzień 40-70%, a czemu nie np. 20-50%?
Ja stosuje dwie zasady:
- ładuje nie więcej niż potrzebuje na co dzień (zwykle mój użytkowy przedział to 20-55%) z taryfy G12 (harmonogram -> auto gotowe na 6.00 do jazdy więc ładowanie zwykle zaczyna ok. 4 rano)
- jak muszę naładować 100% przed trasą, to auto stoi z tym poziomem naładowania góra 3 godziny.
Mój średni SoC z ostatniego pół roku to 46%. Staram się żeby był poniżej 50%.
View attachment 30483
Limit 55% jest też dla mnie o tyle wygodny, że w domu w niecałe dwie godziny jestem w stanie doładować do 80% jak zajdzie taka potrzeba.
Nie mam fotowoltaiki. Na G12 wychodzi mnie 0,74zł/kWh całość z przesyłem i opłatami stałymi.