Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka? Jesteś „codziennym ładowaczem”, „łowcą słońca”, a może „nocnym taryfiarzem”? 😄

Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka?

  • 🔋 Podłączam auto zawsze po powrocie do domu, niezależnie od poziomu baterii

    Votes: 17 17,2%
  • 📉 Czekam z ładowaniem, aż poziom baterii spadnie poniżej określonego progu (np. 20–30%)

    Votes: 50 50,5%
  • ☀️ Podłączam auto gdy świeci słońce i produkuję prąd z paneli PV (albo jest tanio w Pstryku)

    Votes: 35 35,4%
  • 🔌 Gdy podłączę auto, ładuje się od razu

    Votes: 12 12,1%
  • 📅 Ładowanie startuje według harmonogramu (np. tylko w taniej taryfie)

    Votes: 41 41,4%
  • 🕒 Ustawiam/dostosowuję godziny ładowania w aucie lub aplikacji za każdym razem gdy podłączam

    Votes: 6 6,1%
  • 📱Włączam/wyłączam ładowanie auta przez aplikację niezależnie od momentu podłączenia

    Votes: 7 7,1%
  • ⚡ Mam inteligentną ładowarkę/system, który ładuje z nadwyżki z PV

    Votes: 9 9,1%
  • 🧠 Mam inteligentny system, który planuje najtańsze ładowanie do następnego dnia rano

    Votes: 1 1,0%
  • 🚗 Zawsze chcę mieć rano co najmniej określony poziom baterii (np. 60%)

    Votes: 11 11,1%

  • Total voters
    99

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Patrząc na ankietę ładuję jak większość gdy bateria spadnie poniżej 30%, średnio do 80-85% raz na dwa tyg. W firmie mam stawkę 0,66 gr/kw brutto całą dobę bez PV, bez żadnych taryf. Ale zużycie na ładowanie auta przy zużyciu dobowym firmy to akurat pryszcz.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Mam ustawione ładowanie do 70% i ładuję codziennie po powrocie z pracy.
Doładowuje codziennie średnio ok. 12-18kWh
robie tak samo tylko do 80%, tylko w likendy nieladuje bo jezdzenie po okolicy pochlania jakies nikle procenty
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Brakuje tego co ja najczęściej robię:
Podłączam ja przyjadę ale ładuje zgodnie z ustawionym harmonogramem, do ustalonego poziomu.

Są w różnych taryfach itd tzw "tanie godziny" i przy panelach często w dzień w tanich gidzinach, dodatkowo słońce świeci .
To nie jest regula, ale u mnie to najczęstszych scenarisz .
Czyli np poziom ustawiony na 60% przyjedzam ok 11.00 , a od 13.00 auto się doladowuje zgodnie ze stalym harmonogramem 13-16 i 22-7 rano .
Nieważne z jakiego poziomu , auto prawie zawsze jest podpięte , taki nawyk .
. To dla jazd codziennych , dla wyjazdów wiadomo reguly nie ma ale drugi interwal - nocny od 22 do 7 rano A moja taryfa. to w Energa G12R.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Stararm się trzymac w okolicach połowy pojemności baterii, bo wtedy najmniej sie zużywa.
Z tego co pamietam z jakiś badań to zakres 40-70% jest bardziej optymalny dla baterii niz 20-50%
Wg których badań?
Jest dokładnie na odwrót.
 

r00tku

Posiadacz elektryka
Podłączam zawsze jak wrócę do domu. Harmonogram - do 6 rano (lub w godz. 13-15) naładuj do 55% (w taryfie nocnej). Przed wyruszeniem w trasę to tylko kwestia przesunięcia suwaka na 80-100%.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Przyjeżdżam to podpinam, stare zasady i nadprodukcja to jest też tylko jedna taryfa z powrotem. Czasem ładuję do 100% na określoną godzinę, ale wallbox potrafi zawieść i nie naładuje. Pod wallboxem mam gniazdko siłowe mógłbym podpinać JB2 ale tą opcję zostawiam do garażu. W garażu ma być magazyn energii ale jego priorytetem nie będzie ładowanie auta tylko zabezpieczenie na wypadek braku prądu.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Garaż podziemny, ceny dynamiczne Tauron z dystrybucją G13, na osobnym liczniku.

16-22 jest blokada ładowania w wallboksie.

Harmonogram w aucie na wiosnę, lato, jesień:
Pn-pt 13-16
Sb-nd 10-16

Auto staram się wpinać na niedziele i święta, ewentualnie w soboty, ale różnie z tym bywa. W niedziele wychodzi wtedy najczęściej 20 gr/kWh brutto z marżą i dystrybucją.

Jeśli poziom zejdzie poniżej 20%, wtedy nie czekam do niedzieli tylko podpinam tego dnia i resztą zajmuje się harmonogram, ewentualnie obniżam poziom docelowego naładowania albo przerywam wcześniej ładowanie z appki jeśli spodziewam się niższych cen niedługo. Czasem włączam awaryjny harmonogram 2-5 jeśli przyjadę na jednocyfrowym poziomie baterii wieczorem.

Ładuję do 80%; tylko przed dalszymi wyjazdami podnoszę do 100%. U teściów, którzy są ~30% zasięgu od nas, też do 100% przed odjazdem, bo mają PV :)

Harmonogram zimowy: pn-nd 0-6; podpinam też głównie w niedzielę (czyli ładownie jest już w poniedziałek po północy).

Dla świadomości sytuacyjnej z https://play.google.com/store/apps/details?id=com.werner.spotprisen dostaję codzienne powiadomienie o cenach, ale tego dokładnie nie analizuję i nie ruszam harmonogramów, traktuje to jak cenniki na pylonach mijanych stacjach paliw. Pstryk chyba ma taką samą funkcję.
 
Last edited:
Top