koła zimowe do Tesla Y LR RWD

Koma1

Nowy na Forum
Witajcie,
jestem świeżo-upieczonym posiadaczem Tesli Y LR RWD. Muszę zakupić komplet kół zimowych. Czy polecacie te oryginalne 19' dostępne w sklepie tesli za 11 tyś zł?:

Czy może warto wybrać jakieś inne koła?

Pozdr
Marek
Cześć. Po sprzedaniu Tesli Y został mi komplet kół z oponami zimowymi Pirelli po jednym sezonie użytkowania. Jeśli chcesz, to proszę o info.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Witajcie,
jestem świeżo-upieczonym posiadaczem Tesli Y LR RWD. Muszę zakupić komplet kół zimowych. Czy polecacie te oryginalne 19' dostępne w sklepie tesli za 11 tyś zł?:

Czy może warto wybrać jakieś inne koła?

Pozdr
Marek
Felgi kwestia gustu, ale opony nie są najlepsze, nie są złe, ale np. Hankook ion lepsze, szczególnie jeśli chodzi o głośność.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
A jaki to dokładnie model całorocznych chwalicie Hankook ION, bo te co widzę, to FlexClimate SUV - wszyscy piewcy (z producentem na czele) krzyczą o tym, że "to bardzo cicha opona".
Ale jeśli wejść w etykietę dla 19", to to nie jest nic nadzwyczajnego - ot, zwykłe 71 dB, identycznie jak Michelin CC2.
Mówicie o tych oponach czy innym modelu - bo inaczej to mi wygląda na kosztowny marketing opony średnio jedynie budżetowej/ze średniej półki?
Cicha to byłaby 68 lub 69 dB, a 71 dB, to po prostu... średnia głośność: nie ma tragedii, ale szału również. Michelin ma to samo bez pianki - również 71 dB. I jest wyraźnie głośniejszy niż fabryczny letni Hankook z pianką wygłuszającą. No ale ten fabryczny Hankook miał 69 dB w opisie - a nie "wyjątkowo ciche 71 dB".
Ktoś wyjaśni - bo akurat słuch mam muzyczny i wiem doskonale o czym piszę?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
A jaki to dokładnie model całorocznych chwalicie Hankook ION, bo te co widzę, to FlexClimate SUV - wszyscy piewcy (z producentem na czele) krzyczą o tym, że "to bardzo cicha opona".
Ale jeśli wejść w etykietę dla 19", to to nie jest nic nadzwyczajnego - ot, zwykłe 71 dB, identycznie jak Michelin CC2.
Mówicie o tych oponach czy innym modelu - bo inaczej to mi wygląda na kosztowny marketing opony średnio jedynie budżetowej/ze średniej półki?
Cicha to byłaby 68 lub 69 dB, a 71 dB, to po prostu... średnia głośność: nie ma tragedii, ale szału również. Michelin ma to samo bez pianki - również 71 dB. I jest wyraźnie głośniejszy niż fabryczny letni Hankook z pianką wygłuszającą. No ale ten fabryczny Hankook miał 69 dB w opisie - a nie "wyjątkowo ciche 71 dB".
Ktoś wyjaśni - bo akurat słuch mam muzyczny i wiem doskonale o czym piszę?

Winter i*cept iON (IW01)​

 

Hermes

Posiadacz elektryka
Ach tak.
Zimowe, owszem - jak i letnie - zdarzają się ciche. Ale od ponad 10 lat mnie takowe nie interesują.
Nie przy klimacie, gdy w styczniu mamy +15 i cieplej, lutym -15, a w listopadzie potrafi być śnieg, natomiast w marcu ciepła wiosna. I takie zmiany często co kilka dni.
Jazda na typowych zimówkach w czasie wiosenno-letniej aury, a nade wszystko hamowanie awaryjnie, są skrajnie niebezpieczne. Tak samo jak jazda na letnich zimą.
Zadziwia mnie czasami, że osoby "tak bardzo do przodu" w temacie EV, są jednocześnie tak bardzo "do tyłu" w temacie opon.
Opony sezonowe w mojej opinii to na dzień dzisiejszy w naszym klimacie tylko dla kogoś, kto mega dużo jeździ i zimą jeździ dużo po różnych niezbyt głównych drogach i dodatkowo nocami.
Mieszkam w górach, jeżdżę po górach, serpentynach, jeżdżę od zawsze szybko - przede wszystkim w zakrętach, bo na prostej to i dziecko umie.
Jak kierowca zły, to i najlepsze opony nie pomogą. A ślizgać to się w pewnych warunkach mogą każde. Bez znaczenia jakie "hiper" i jak drogi marketing dla nich jest urządzony.

P.S. Oczekuję hejtu. Nie zawiedziecie, prawda? :D
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ja mam dwa zestawy, letni + całoroczny.

Jeśli chodzi o hałas z etykiety to jest to dźwięk na zewnątrz i tylko pik amplitudy. To co nas jako użytkowników interesuje to hałas wewnątrz oraz rozkład częstotliwości - żeby nie było tych najbardziej nieprzyjemnych, np. buczenia. A o tym zadna etykieta nie informuje. Pianka robi robotę dla niskich częstotliwości. Tak samo mniej agresywny bieżnik.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Mądry zestaw - na pewno mądrzejszy niż letni+zimowy :)
Też się swego czasu nad takowym zastanawiałem, ale uznałem, że zyski potencjalnie mniejsze od poniesionych kosztów. Ale to akurat kwestia - jak wiadomo - indywidualna ;)
 

eimi

Pionier e-mobilności
W letnich Michelin mam piankę, w zimowych nie, zimowe dużo cichsze.
Opony z homologacją Tesli są twardsze, przez to głośniejsze i mają gorsze właściwości jezdne, ale mają niższe zużycie.
To przejedź się na tych samych Michelinach ale wariant bez pianki i porównaj hałas chociażby na betonowej nawierzchni
 
Top