Kolizja z sarną, szkoda AC

alekwo

Zadomawiam się
Szkodę zgłosiłem online, kolejnym krokiem jest załączenie zdjęć, ale zrobię je jutro, jak będzie widno. Czy zanim dostanę jakąś informację od Allianz to mogę się już kontaktować z serwisem Hyundai i zlecać naprawę (chciałbym to załatwić bezgotówkowo)? Czy jednak lepiej jest czekać na to co zaproponuje Allianz?
Miałem już kilka szkód i najlepiej nie czekać, tylko od razu odstawić auto do autoryzowanego serwisu i dać upoważnienie, żeby serwis zgłosił szkodę i umówił się na oględziny z rzeczoznawcą (jeżeli mają umowę z ubezpieczycielem), albo jeżeli zgłasza się samemu, wskazać serwis jako miejsce oględzin.

Chodzi o to, że ze zdjęć, oni wycenią tylko to co widać "na zewnątrz", tymczasem wielu rzeczy nie widać (różnych mocowań, uchwytów, uszczelek, itp.), a do tego serwis ma swoje procedury i np. przy wymianie elementu A musi jeszcze w wymienić jakieś dodatkowe rzeczy.

Po wysłaniu zdjęć dostałem wycenę na ok. 3800 zł brutto - do wymiany drzwi i reflektor

U mnie kiedyś pierwsza wycena szkody, też ze zdjęć, była na jakieś 2500 zł, ale po pojechaniu do serwisu powiedzieli, żeby or razu zgłosić że się z nią nie zgadzam i zarządać oględzin rzeczoznawcy - po ponownych oględzinach (w serwisie), okazało się, że powinno być dobrze ponad 8000 zł.
 

Kona EV

Fachowiec
Cześć

Niestety przytrafiła mi się kolizja z sarną. To moja pierwsza kolizja, tym bardziej w leasingowanym samochodzie, więc nie mam doświadczenia w likwidacji takich szkód, dlatego ma pytanie czy dobre kroki planuję.
Samochód to Hyundai Inster, leasing w BNP, ubezpieczenie Allianz.
Sytuacja wyglądała tak, że sarna wbiegła w bok samochodu (lewą stronę). Z uszkodzeń to na pewno drzwi i lampa. Na miejscu była policja, ale jedyny dokument jaki dostałem to pokwitowanie zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Szkodę zgłosiłem online, kolejnym krokiem jest załączenie zdjęć, ale zrobię je jutro, jak będzie widno. Czy zanim dostanę jakąś informację od Allianz to mogę się już kontaktować z serwisem Hyundai i zlecać naprawę (chciałbym to załatwić bezgotówkowo)? Czy jednak lepiej jest czekać na to co zaproponuje Allianz? Obecnie samochód jest w takiej lokalizacji, że do najbliższego serwisu Hyundai jest 40 km - czy jest szansa na transport w ramach AC (mam zatrzymany DR)?
Jedź do serwisu, tam się Tobą zajmą. Trzy tysiące na lampę i drzwi to raczej żarty.
 
Top