kombi, suv dla 5 osób z hakiem?

eldawido

Zadomawiam się
Co warto rozważyć szukając auta które mogłoby być zamiennikiem rodzinnego kombi?
Taki odpowiednik benzynowego Kodiaqa albo octavii scout.

Musi się zmieścić 5 osób (jedna w foteliku), duży ustawny bagażnik i hak min. 750kg.
Kilka razy do roku jakieś dalsze trasy, zazwyczaj wystarczy 200-300km zasięgu. Ładowanie w 90% w domu 11kW.
Przy mniejszej baterii wskazane szybkie ładowanie DC
Z wyposażenia na którym mi zależy to kamery 360, reflektory matrycowe, elektryczne fotele z pamięcią, nawiewy na tył.
Mile widziany wyższy prześwit. Napęd 4x4 mogę zamienić na mniejszy promień skrętu.
Myślę, że tylny napęd da radę i podczas przyspieszania i z przyczepą. Nie chciałbym FWD.
Tak myślę Enyaq, Audi Q4.
Tesla wydaje się słabsza jeśli chodzi o wyposażenie i zwrotność i w sumie niepotrzebnie szybka. Choć 8,5s w Enyaqu to ciut słabo.
Bogato skonfigurowany Enyaq już zahacza o Teslę Y

Kia soul jest jednak mała, napęd tylko na przód, hak do 300kg.
Kia EV6 też ciaśniejsza niż Enyaq, bagażnik mały i płaski (nie wiem gdzie te litry pochowali), mało zwrotna, pełnowartościowy hak. W środku udziwniona, sterowanie temperaturą i głośnością jednym pokrętłem to zły pomysł.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Cav, wg moich standardów (=nie lubie tłoku, np. w PKP kończyło się to staniem na korytarzu bo w tych przedziałach pulmanowskich nie dawałem rady) auta w większości są 4-osobowe (w dowodzie mają 5).
No wiem.
Ale pytanie było jednak o 5 osób i na takie odpowiadałem.

P.S.
Kiedyś byłem na Lazurowym Wybrzeżu ceedem htb, w 5 osób.
Wszystko się zmieściło, nikt nie narzekał na ciasnotę.
4 osoby dorosłe, ale (z tyłu) chude, plus jedna kilkunastolatka.
Wystarczy umieć się pakować.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z tym LEPSZE to bywa różnie, w zależności od potrzeb. Akurat wymienione są też mniejsze w środku niż Enyaq (a przynajmniej porównywalne).
Ale mają stabilny system na pokładzie i lepsze ładowanie.
BTW: Czytasz działy o id3?
Tam auto żyje własnym życiem, mimo poprawek co chwilę.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale mają stabilny system na pokładzie i lepsze ładowanie.
BTW: Czytasz działy o id3?
Tam auto żyje własnym życiem, mimo poprawek co chwilę.
No i? Czy to oznacza LEPSZE? Niekoniecznie. Jeśli ktoś chce duże rodzinne auto to raczej przeżyje jakieś zwisy infotainmentu, a mniejsza ilość miejsca w kabinie i bagażniku może być już nieakceptowalna. Z tym lepszym ładowaniem to też tak nie do końca, szczególnie w krainie ładowarek 50kW.

Poza tym Enyaq nie ma identycznego softu jak ID.3. No i w dziale Enyaq już widzę mniej narzekań. W sumie z ID.3 to też głównie są problemy z wersją 1st. Późniejsze jednak są ciut lepsze.
 

JareG

Pionier e-mobilności
W Mach-E się składa na płasko gdy podłogę bagażnika dasz w górnej pozycji. Może z Ioniq 5 jest podobnie? Zerknij, czy przypadkiem nie ma różnych poziomów bagażnika.
Nie wnikałem aż tak, bo przez ten ścięty tył Ioniq5 i tak nie ma szans z e-Soul'em - dwóch klatek za żadne skarby nie zmieszczę, więc mając Ioniqa ostatnio te rottweilery musiałbym jednak transportować Viano :)
Czekam na EV9.. choć pewnie cena rzuci mnie dudą o glebę 🤣

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
No i? Czy to oznacza LEPSZE?
Jak dla mnie tak.
A dokładniej - badziewność i niedopracowanie ID, oznacza że są gorsze.
Wszystkie i bez wyjątku.

Pewnie następne wersje dorównają Huyndai'om, ale na dziś to nie jest zbytnio alternatywa.

System jest ten sam co w ID3, pewnie po prostu tańsze ID miało znalazło więcej chętnych na zakup, stąd odzew lepszy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie tak.
Ale nie wybieramy auta dla Ciebie. Inni mogą mieć inne potrzeby i priorytety.

A dokładniej - badziewność i niedopracowanie ID, oznacza że są gorsze.
Wszystkie i bez wyjątku.
No tak - to, że są problemy z ID.3 w wersji 1st oznacza, że gość ma nie kupować Enyaqa... Akurat w dziale Enyaq więcej się słyszy o problemach mechanicznych (z pompą ciepła) niż softowych. To pokazuje jak to sobie można ekstrapolować problemy z jednym modelem na inne modele.

Pewnie następne wersje dorównają Huyndai'om, ale na dziś to nie jest zbytnio alternatywa.
Bawiłeś się w ogóle infotainmentem w Hyundaiu? Przecież tam jest mnóstwo niedoróbek. Jak można zrobić auto, którego nie da się odpiąć od ładowarki?!

System jest ten sam co w ID3
Nie jest. Jest sporo różnic. Bawiłem się jednym i drugim. Są zapewne oparte na tym samym kernelu, ale różnią się.

pewnie po prostu tańsze ID miało znalazło więcej chętnych na zakup, stąd odzew lepszy
Mam poważne wątpliwości, czy w Polsce więcej sprzedało się ID.3 czy Enyaqów. Na forum jest chyba podobna ilość właścicieli jednego i drugiego. W dziale enyaq: 41 wątków, 853 wypowiedzi. W dziale ID.3: 17 wątków, 624 wypowiedzi.

Czekam na EV9.. choć pewnie cena rzuci mnie dudą o glebę
Obawiam się, że masz rację...
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale nie wybieramy auta dla Ciebie. Inni mogą mieć inne potrzeby i priorytety.
Oczywiście.
Ale jak pytają o zdanie innych, to moje jest właśnie takie.
Nigdzie nie pisałem, że każdy ma obowiązek mieć identyczne.
Bawiłeś się w ogóle infotainmentem w Hyundaiu? Przecież tam jest mnóstwo niedoróbek. Jak można zrobić auto, którego nie da się odpiąć od ładowarki?!
Kto powiedział że się nie da?
Może po prostu się "nie umie"?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kto powiedział że się nie da?
Redaktor elektrowozu. Próbował wszelkich sztuczek (otwieranie auta, podwójne otwieranie auta, etc). Nic to nie dało. Prawdopodobnie pomogłaby dopiero jakaś kuriozalna operacja w stylu ustawienie limitu ładowania na mniej niż 100%.

Oczywiście.
Ale jak pytają o zdanie innych, to moje jest właśnie takie.
Nigdzie nie pisałem, że każdy ma obowiązek mieć identyczne.
Nikt nie pyta o Twoje zdanie. Zainteresowany jasno to wyraził swoje potrzeby i priorytety i prosi o pomoc w wyborze auta do tych potrzeb.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Redaktor elektrowozu. Próbował wszelkich sztuczek (otwieranie auta, podwójne otwieranie auta, etc).
Sztuczka w stylu przeczytania instrukcji obsługi też była zastosowana?
Nic to nie dało. Prawdopodobnie pomogłaby dopiero jakaś kuriozalna operacja w stylu ustawienie limitu ładowania na mniej niż 100%.
Aha, czyli jednak wiesz, że się jakoś da?
A wiesz też że odłączanie prądu i ew. błąd ładowarki w tym zakresie, to nie jest kwestia błędu po stronie samochodu?

W każdym razie, nawet jakby, to porównanie tego do wywalania kontrolek o błędach na konsoli, czy wyłączaniu jakichś funkcji przez auto jest conajmniej niestosowne....

BTW: Hyundai na pewno zrezygnował z Ioniq5 z mechanicznej dźwigni zwalniającej kabel?
Nikt nie pyta o Twoje zdanie.
Jeśli tak uważasz, to musisz poćwiczyć rozumienie czytanego tekstu.
Zainteresowany jasno to wyraził swoje potrzeby i priorytety i prosi o pomoc w wyborze auta do tych potrzeb.
I jeśli nie zdaniem odpowiadających, to czyim wg Ciebie?

HINT: Znowu się przyczepiłeś do mojej wypowiedzi jak rzep do psiego ogona.
A potem znowu będzie że to ja coś zaczynam.
 
Top