kombi, suv dla 5 osób z hakiem?

eldawido

Zadomawiam się
Co warto rozważyć szukając auta które mogłoby być zamiennikiem rodzinnego kombi?
Taki odpowiednik benzynowego Kodiaqa albo octavii scout.

Musi się zmieścić 5 osób (jedna w foteliku), duży ustawny bagażnik i hak min. 750kg.
Kilka razy do roku jakieś dalsze trasy, zazwyczaj wystarczy 200-300km zasięgu. Ładowanie w 90% w domu 11kW.
Przy mniejszej baterii wskazane szybkie ładowanie DC
Z wyposażenia na którym mi zależy to kamery 360, reflektory matrycowe, elektryczne fotele z pamięcią, nawiewy na tył.
Mile widziany wyższy prześwit. Napęd 4x4 mogę zamienić na mniejszy promień skrętu.
Myślę, że tylny napęd da radę i podczas przyspieszania i z przyczepą. Nie chciałbym FWD.
Tak myślę Enyaq, Audi Q4.
Tesla wydaje się słabsza jeśli chodzi o wyposażenie i zwrotność i w sumie niepotrzebnie szybka. Choć 8,5s w Enyaqu to ciut słabo.
Bogato skonfigurowany Enyaq już zahacza o Teslę Y

Kia soul jest jednak mała, napęd tylko na przód, hak do 300kg.
Kia EV6 też ciaśniejsza niż Enyaq, bagażnik mały i płaski (nie wiem gdzie te litry pochowali), mało zwrotna, pełnowartościowy hak. W środku udziwniona, sterowanie temperaturą i głośnością jednym pokrętłem to zły pomysł.
 

Cav

Pionier e-mobilności
cyt:

Blokada przewodu ładowania​

Można ustawić tryb blokady złącza ładowania w gnieździe ładowania.

Należy w tym celu na ekranie systemu multimedialnego wybrać pozycję „Settings” (Ustawienia) → „ECO vehicle” (Pojazd ekologiczny) → „Charging Connector Locking Mode” (Tryb blokowania złącza ładowania).

Blokowanie złącza ładowania​


Always lock (Zawsze zablokowane)Lock while charging (Zablokowane podczas ładowania)Do not lock (Niezablokowane)
Przed ładowaniemTakNieNie
Podczas ładowaniaTakTakNie
Ładowanie zakończoneTakNieNie
• Tryb „Always lock” (Zawsze zablokowane)
Złącze ładowania blokuje się po podłączeniu do gniazda ładowania. Złącze pozostaje zablokowane do momentu odblokowania zamków wszystkich drzwi przez kierowcę. Tryb ten zapobiega kradzieży przewodu ładowania.

– Jeżeli złącze ładowania zostanie odblokowane z powodu odblokowania zamków wszystkich drzwi, ale nie zostanie odłączone w ciągu 15 sekund, złącze automatycznie blokuje się ponownie.
– Jeżeli złącze ładowania zostanie odblokowane z powodu odblokowania zamków wszystkich drzwi, ale zamki zostaną ponownie zablokowane, złącze automatycznie blokuje się ponownie.
• Tryb „Lock while charging” (Zablokowane podczas ładowania)
Złącze blokuje się po rozpoczęciu ładowania. Złącze odblokowuje się po zakończeniu ładowania. Trybu tego można używać podczas ładowania w publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

• Tryb „Do not lock” (Niezablokowane)
Złącze jest odblokowane niezależnie od stanu ładowania.

Aby odłączyć złącze, należy nacisnąć przycisk zwalniania złącza ładowania.

Uważać na możliwość kradzieży przewodu ładowania.


i dalej:


Aby zapobiec kradzieży przewodu ładowania, złącza ładowania nie można odłączyć przy zablokowanych zamkach drzwi pojazdu lub przy zablokowanym złączu ładowania. Aby odłączyć złącze ładowania, należy odblokować zamki drzwi.

Jeżeli włączony jest tryb AUTO (automatyczny) blokady gniazda ładowania, złącze odblokowuje się automatycznie po zakończeniu ładowania.

Próba odłączenia złącza ładowania bez naciśnięcia przycisku zwalniania może spowodować uszkodzenie złącza i gniazda.

Więcej informacji podano w części „Tryby AUTO/LOCK gniazd ładowania” w tym rozdziale.

Jeżeli po odblokowaniu zamków drzwi przycisk zwalniania nie działa, aby odłączyć złącze ładowania, należy pociągnąć linkę awaryjnego odblokowania w przedziale silnika elektrycznego, a następnie nacisnąć przycisk zwalniania na złączu. Jeżeli przycisk zwalniania nadal nie działa, należy skontaktować się z Autoryzowaną Stacją Obsługi (ASO) Hyundai.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No i? Jaki to ma związek z faktem, że to nie działało? Rozumiesz już teraz, że to była niedoróbka softu? Bug? Tak, wiem, linkę sobie mógł pociągnąć. Nie zmienia to faktu, że to właśnie jest niedoróbka softu.

I jeśli nie zdaniem odpowiadających, to czyim wg Ciebie?
?! Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Nie według potrzeb i priorytetów odpowiadających, tylko według potrzeb i priorytetów pytającego. Teraz prościej?

Wiesz co? Nie chce mi się. Po prostu dorzucę Cie do ignorowanych. To powinno pomóc. Szkoda mojego życia.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
No i? Jaki to ma związek z faktem, że to nie działało?
A zostało wykonane, czy po prostu nikt nie wiedział co trzeba zrobić?
Rozumiesz już teraz, że to była niedoróbka softu? Bug? Tak, wiem, linkę sobie mógł pociągnąć. Nie zmienia to faktu, że to właśnie jest niedoróbka softu.
Ale co konkretnie jest niedoróbką softu?
Brak możliwości przerwania ładowania na żądanie?
Który producent to ma dla DC (czy chodziło o DC)?
?! Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Nie według potrzeb i priorytetów odpowiadających, tylko według potrzeb i priorytetów pytającego.
Nie - nadal to ocena danego auta wykonana przez odpowiadającego, a nie jakaś prawda objawiona.
Skończ już to czepialstwo.
EOD
 

eldawido

Zadomawiam się
W bagażniku często wożę mały rower. w Kia ev6 chyba kierownica wypchnęła by szybę z klapy.
W ostateczności na wakacje można brać box na dach. Jednak w ev6 miałem wrażenie ciasnoty z przodu i tyłu.
Ioniq 5 wydaje się praktyczniejszy. Jaka jest średnica zawracania Ioniq 5? Naprawdę aż 12m?
W porównaniu a audi i skodą (10,8m) to na co dzień w mieście duży minus.
Czytam o Tesla Y i jest tam chyba zbyt wiele wad jak dla mnie np. sterowanie wycieraczkami, brak kamer 360, twarde zawieszenie, dziwny asystent zmiany pasa ruchu, sterowanie wszystkim z ekranu, brak 3-strefowej klimy itd
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kamery "prawie 360 stopni" w tesli chyba są (brakuje jedynie przedniej). Z pozostałymi zarzutami się zgadzam, z tego powodu wybrałem Mach-E. Ale tak jak pisałem - wielkośc bagażnika w Mach-E nie poraża. Coś ponad 400 litrów z tyłu i niecałe 100 litrów z przodu. W sumie niecałe 500 litrów. Więc może być niewystarczająco na Twoje potrzeby. Akurat na rower jest ok, bo jest długi i szeroki. Ale płytki. Klimy trójstrefowej też nie ma w Mach-E. Są wyloty z tyłu, ale nie mają osobnego ustawienie temperatury.

W EV6 dużą wadą (dla mnie dyskwalifikującą to auto) była kanapa z tyłu. Zdecydowanie za nisko i moje pełnoletnie już dziecko siedziałoby z uszami pomiędzy kolanami. Ale jeśli masz małe dzieci to może być mniej uciążliwe.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
W EV6 duża wadą (dla mnie dyskwalifikującą to auto) była kanapa z tyłu. Zdecydowanie za nisko i moje pełnoletnie już dziecko siedziałoby z uszami pomiędzy kolanami. Ale jeśli masz małe dzieci to może być mniej uciążliwe.
Dokładnie te same wrażenia miałem.
Ioniq5 to dużo bardziej dopracowane auto, bez tego typu kwiatka
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dokładnie te same wrażenia miałem.
Ioniq5 to dużo bardziej dopracowane auto, bez tego typu kwiatka
Kanapa to pryszcz - ja się w EV6 czułem jak sardynka w puszce, w Ioniqu5 za to jak w e-Soul'u (co jest pochwałą). No i to wsiadanie/wysiadanie - Ioniq5 też tu wypada jak dla mnie znacznie lepiej niż EV6.

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Kanapa to pryszcz - ja się w EV6 czułem jak sardynka w puszce, w Ioniqu5 za to jak w e-Soul'u (co jest pochwałą). No i to wsiadanie/wysiadanie - Ioniq5 też tu wypada jak dla mnie znacznie lepiej niż EV6.
Coś w tym jest - ev6 przestałem się interesować po pierwszym przyjrzeniu się na żywo.
Chwilę przed odbiorem Soula zresztą.

Choć mnie najbardziej zraziły badziewne plastiki we wnętrzu ev6 - przypominały mi te z id3.
Jak dla mnie były nie do przyjęcia w aucie tej klasy i w takiej cenie.
Już w kompaktach by też nie były - to samo dotyczy też id3.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Jaka jest średnica zawracania Ioniq 5? Naprawdę aż 12m?

11,98m, niezależnie od wersji (AWD/RWD). Nie wiem, czy to taki znowu dramat - większość samochodów z segmentu D ma w tych okolicach. W autach elektrycznych z grupy VW układ kierowniczy zależy od wersji (AWD vs RWD) i RWD faktycznie mają mniejszą średnicę zawracania. Ale już AWD mają ponad 11 metrów. W innych markach zrobili ten sam układ kierowniczy niezależnie od napędu i zawsze masz ponad 11m (nawet z RWD).
 

Cup

Fachowiec
Ja z doświadczenia używania Ioniq 5.
Tak, zawraca on z gracją i nieszczególnie przejmuje się tym ile zajmuje miejsca, a zajmuje sporo, bo szerokość jest zacna.
Miejsca w środku dla pasażerów jest ogrom i jeszcze nie spotkałem się z kimś uważającym, że brakuje mu go w jakąkolwiek stronę. Niektórzy byli słusznej postury i z doświadczeniem jazdy dużymi, europejskimi samochodami.
Za to bagażnik nie powala wielkością. Jest dobrze ustawny, jeśli mamy niższe bagaże i możemy ustawiać je na sobie nie martwiąc się dużym skosem szyby.
Kenel wożę w bagażniku. Jest to 4Pets ECO 3 M, w którym mieszczę 30 kg wyżła. I tutaj bardzo przydaje się ruchoma kanapa.
 
Top