Elektryczny_Joe
Zadomawiam się
ciekawy jestem, czy identyczna pojemność aku wyszłaby
gdybyś te 322 km pokonał ze średnią predkością 120 ?
gdybyś te 322 km pokonał ze średnią predkością 120 ?
Dane z ładowarek pokazuje na straty znacznie większe od 5%.Straty zależą od różnych czynników, między innymi temperatury czy natężenia prądu (pośrednio czasu ładowania) ale według testów zazwyczaj 1f do 15%, 3f do 5%.
Latem u mnie licznik vs samochód nigdy nie ma różnicy większej niż 5%. Zimą dochodzi podgrzewanie baterii ale nie można liczyć tego sensu stricte jako stratę ponieważ nie każdy ładuje na zewnątrz oraz wychłodzoną baterię.Dane z ładowarek pokazuje na straty znacznie większe od 5%.
Raczej OD 5%, latem, w sprzyjających warunkach.
Z moich obserwacji tak. A jak będziesz ładował na jednej fazie z minimalnym prądem to straty będą jeszcze większe. Ja staram się ładować 10-12A na trzech fazach uznając to za optymalne.Czy te straty przy ładowaniu 3f będą mniejsze?