Kona Electric w praktyce

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Średnia 120 jest trudna bo musiałbym praktycznie jechać 140 a tak nie jeżdżę.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Nie mam tej informacji. Ale niewysoka bo tam było sporo miasta i pipidówek. Szczególnie z powrotem.
Jak będę miał jakąś inną trasę to wrzucę
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Z racji dość głębokiego (u mnie pierwszego ;)) rozładowania akumulatora spróbowałem określić straty w procesie ładowania. I tak:
- ładowanie poleciało od 11 do 80%,
- ładowarka wskazała pobranie 51,27 kWh,
- ładowanie 1f, prąd ładowania 16A
- przyrost energii w samochodzie określiłem na podstawie parametru "Accumulated normal charging" 7120-7075=45 kWh.
No to teraz liczymy :)
Sprawność ładowania: 45/51,27=87,7% czyli straty ok 12,3% (wydaje mi się to dość sporo)
Estymowana pojemność baterii: skoro 45 kWh odpowiada 69% to (100/69)*45=65,2 kWh
Estymowany zasięg na pełnym akumulatorze (po ładowaniu do 80 auto wskazuje 378 km) (100/80) przy (100/80)*378=472.
Oczywiście powyższe traktuję jako kalkulacje wskaźnikowe, może komuś się to przyda.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dane z ładowarek pokazuje na straty znacznie większe od 5%.
Raczej OD 5%, latem, w sprzyjających warunkach.
Latem u mnie licznik vs samochód nigdy nie ma różnicy większej niż 5%. Zimą dochodzi podgrzewanie baterii ale nie można liczyć tego sensu stricte jako stratę ponieważ nie każdy ładuje na zewnątrz oraz wychłodzoną baterię.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Czy te straty przy ładowaniu 3f będą mniejsze?
Z moich obserwacji tak. A jak będziesz ładował na jednej fazie z minimalnym prądem to straty będą jeszcze większe. Ja staram się ładować 10-12A na trzech fazach uznając to za optymalne.
 
Top