Kona Electric w praktyce

grucha

Zadomawiam się
Samochód niestety jeszcze do mnie nie dotarł, ale w ramach przygotowań przeglądałem internet w poszukiwaniu jakichś porad, akcesoriów i tym podobnych.

Jak na razie bardzo zainteresował mnie przedni bagażnik. Przez niektórych nazywany frunkiem. Dostępny u producenta o tutaj: https://www.frunk.at/ Pod maską jest akurat tyle miejsca, żeby schować kable do ładowania i inne drobne akcesoria. Zamiast mieć je pod podłogą bagażnika, pod bagażami, są schowane w łatwo dostępnym miejscu. Montuje się go zamiast plastikowej osłony (ozdoby?) silnika. Jest tak dopasowany, że maska zamyka pojemnik. Dodatkowo w zestawie są (można też kupić osobno) sprężyny gazowe do maski. Jedno i drugie montuje się bardzo łatwo. Mają też zestawy do eNiro i eSoul.

Dostępne są też zestawy do montażu podnośnika klapy bagażnika. Ja osobiście uważam, że to zbędny gadżet i do tego duża ingerencja w samochód. Tak czy inaczej może kogoś to zainteresuje. Tutaj z jakiegoś chińskiego sklepu: https://www.autoease.com/ Tutaj tańsze na aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/33062162655.html Niestety na jednym z forów zwrócili uwagę, że klapa podnosi się niżej niż z normalnymi sprężynami gazowymi: https://www.hyundaikonaforum.com/threads/power-liftgate-retrofit.2907/ Nie wiem czy to dokładnie te same podnośniki, ale na pewno trzeba wziąć to pod uwagę.

Ciekawa jest też dodatkowa półka do podłokietnika. Na przykład z amazonu: https://www.amazon.pl/SKTU-podlokietnik-wielofunkcyjny-przechowywania-antypoślizgową/dp/B08N46YZC6 lub od frunk.at: https://www.frunk.at/produkt/ablagefach-mittelkonsole-kona/

Na aliexpress jeszcze z ciekawych rzeczy są antypoślizgowe maty do wszystkich schowków: https://www.aliexpress.com/item/1005001656548815.html i dodatkowa przegródka do schowka pasażera: https://www.aliexpress.com/item/4001145834907.html

Z ciekawostek to jeszcze ludzie pisali, żeby zabezpieczyć osłonki styków akumulatora 12V, bo są luzem i można je zgubić. Ktoś inny też sugerował, żeby wloty powietrza na dole w przednim zderzaku dodatkowo zabezpieczyć od środka metalową siatką. Dla ochrony przed kamieniami.

Czy ktoś już czegoś z tej listy używał? Może jakieś inne sugestie?
Witam. Jezdze koną 64 już ponad rok (55tys km). Jeśli chodziło frunk to nie trzeba kupować bo zasobnik z bagażnika idealnie pasuje jako frunk do przodu. A w bagażniku robi się dużo dodatkowego miejsca...,😊
Najdalsze moje przejazdy to na narty do Austrii 840 km jednego dnia kilka razy (naturalnie za darmo bo ładowarki pod lidlami na Słowacji i w Austrii darmowe....)
Jeśli chodzi o ładowarkę to kupiłem w firmie minivolt regulowana 10A-32A. Ta oryginalna jest kiepska bo ma jak pamietam tylko 10 A(bardzo wolna). Choć może teraz dają jakas mocniejszą?
 
Last edited:

Gilandiril

Zadomawiam się
Widziałem właśnie filmiki, że tak pasuje. Osobiście jakoś bym nie chciał jeździć tak na dłuższą metę. W nagłej potrzebie większej ilości miejsca w bagażniku na jedną trasę bym przełożył, ale do ciągłej jazdy wolałbym taki frunk. No i sprężyny gazowe są fajnym dodatkiem. Nie jest to niezbędny element wyposażenia, ale dodaje odrobinę "luksusu" ;]

No i jeszcze takie coś mi wpadło w oko: https://www.aliexpress.com/item/33002836385.html - Nie zwróciłem uwagi czy w Konie jest taka szpara pod szybą, ale wygląda to całkiem nieźle. Kurz w szparę nie wchodzi, wyczyścić łatwiej. Chociaż z drugiej strony może ta szpara jest tam potrzebna?
 

grucha

Zadomawiam się
Ja moge tylko podpowiedziec… po czasie jak juz sie nacieszysz EV a masz ladowarke w domu, to tych kabli sie nie wyciaga.
Ładowarkę mam cały czas w bagażniku. W końcu nie tylko w domu się ładuje tylko tam gdzie akurat potrzebuje...plus zrobiłem zestaw wszystkich możliwych przejściówek do niej... tzn np przejście z gniazda 3 fazowego czerwonego 32a, z 1 fazowego 32a niebieskiego itp itd...
Ładowarkę wyciągam z bagażnika zatem prawie codziennie.... a kupiłem ładowarkę firmy zencar i jest doskonała....
 

Attachments

  • 2E156AF6-5A22-4E2A-A3AD-FF5BFB4149EA.jpeg
    2E156AF6-5A22-4E2A-A3AD-FF5BFB4149EA.jpeg
    193,8 KB · Liczba wyświetleń: 15

krzyss

Pionier e-mobilności
Ładowarkę mam cały czas w bagażniku. W końcu nie tylko w domu się ładuje tylko tam gdzie akurat potrzebuje...plus zrobiłem zestaw wszystkich możliwych przejściówek do niej... tzn np przejście z gniazda 3 fazowego czerwonego 32a, z 1 fazowego 32a niebieskiego itp itd...
Ładowarkę wyciągam z bagażnika zatem prawie codziennie.... a kupiłem ładowarkę firmy zencar i jest doskonała....
A ja nie widze potrzeby, w domu zawsze sie naladuje to mam 300-400km zasiegu, a w podrozy i tak zazwyczaj uzywam DC, zadko kiedy wyciagam kabel type2, a EVSE przez ostatnie 40kkm wyciagnalem raz jak pojechalem do znajomych na dzialke.
 

grucha

Zadomawiam się
A ja nie widze potrzeby, w domu zawsze sie naladuje to mam 300-400km zasiegu, a w podrozy i tak zazwyczaj uzywam DC, zadko kiedy wyciagam kabel type2, a EVSE przez ostatnie 40kkm wyciagnalem raz jak pojechalem do znajomych na dzialke.
Co ko lubi... ja najczęściej w domu ale ciagle gdzieś jezdze i ładuje się przy okazji. Np dużo jezdze na narty do Szczyrku i wtedy ladowanie pod gondola z gniazda 3 fazowego....😀
 

Gilandiril

Zadomawiam się
Dwa dni temu odebrany
Zazdroszczę. Miałem nadzieję, że mój dotrze w tym tygodniu, ale muszę poczekać do następnego.

A co do kabla to u mnie też będzie ładowane w różnych miejscach, więc przenośna ładowarka będzie dużo praktyczniejsza niż wallbox. Szczególnie, że koszt jest podobny
 
Top