Energa przegięła totalnie z tymi manipulacjami (chyba nawet jakieś kary dostali ale jak widać nie podziałały). Jaką swego czasu taką aferę musiałem zrobić w BOK żeby mi dali normalną taryfę, że do tej pory pamiętam. Gdy w końcu przyszedł jakiś kierownik i "pozwolił" jej przynieść umowę z taryfą URE zrobiło się tak niemiło, że na koniec powiedziałem jej co o tym i o niej myślę tak żeby każdy w długiej kolejce dokładnie usłyszał.Kto się nie dał nabrać sprzedawcy ten jej nie ma. Trzeba było zostać na taryfach zatwierdzanych przez URE. Inna sprawa, że sprzedawcy stają na rzęsach, żeby klient się o nich nie dowiedział albo wprowadzają w błąd. W Tauronie jest jeszcze w miarę spoko, ale jak próbowałem teściów przenieść na G12w w Enerdze to tam na stronie były stosowane najgorsze wyobrażalne "dark patterns" (np. przełączasz radio buttonami ofertę, a opłata handlowa pojawia się w niewidocznej części strony, trzeba spory kawałek przewinąć, żeby to zobaczyć). Ostatecznie okazało się, że przez stronę zmienić taryfy na regulowaną się nie da, a w fizycznym BOK-u przedstawiciel bezczelnie kłamał i kreślił po ulotce, że niby "G12k" to jest to samo co G12w - takie im kejpiaje zrobili. Brrrr.
No nieeee, handlowej się wystrzegałem jak diabeł święconej wody.
Łgała. Wyjąć telefon, zacząć nagrywać wideo powiedzieć, że jest się w BOK takim a takim, i poinformować, że wyśle się to nagranie do URE. Zrobi się nieprzyjemnie, ale wtedy muszą wyciągnąć taryfę sprzedawcy spod lady.Jak żona w zeszłym roku podpisywała w Enerdze umowę na nowy dom to pani powiedziała jej, że opłata handlowa jest obligatoryjna i bez tego nie może podpisać umowy.
Tak, Tauron w tym towarzystwie wydaje się najlepszy. Zmiana taryfy jest prosta: https://tauron.pl/zmiana-taryfy Przy okazji - polecam G13, jak ktoś nie może albo nie umie sprawdzić swoich danych na eLiczniku, to można sprawdzić typowy profil zużycia na https://taniej.tauron-dystrybucja.pl/.Kurcze jak czytam co u was Energa wyrabia to cieszę, że mam Taurona. Zmianę taryfy z G11 na G12W robiłem zdalnie z pomocą infolinii. Owszem na początku rozmowy proponowali jakąś ich nieregulowaną ale jak powiedziałem, że chce taryfę sprzedawcy to koniec nagabywania. Potem pomogli prawidłowo wypełnić wniosek, by na pewno została PV na net-meteringu, złożenie przez formularz i chyba 5 dni później już było G12W. Gdyby nie PV to mógłbym to zrobić bez skanowania wniosku przez formularz online.
Może miałem szczęście ale w Tauronie nie słyszałem o takich numerach.
Potwierdzam.Łgała. Wyjąć telefon, zacząć nagrywać wideo powiedzieć, że jest się w BOK takim a takim, i poinformować, że wyśle się to nagranie do URE. Zrobi się nieprzyjemnie, ale wtedy muszą wyciągnąć taryfę sprzedawcy spod lady.
Przez stronę: https://tauron.pl/zmiana-taryfy można zmienić jak się nie ma PV. Wtedy trzeba wypełnić papierowy wniosek, skan i wysłać przez formularz kontaktowy. Nic trudnego ale nie aż tak łatwo jak przez ten formularz online.Tak, Tauron w tym towarzystwie wydaje się najlepszy. Zmiana taryfy jest prosta: https://tauron.pl/zmiana-taryfy Przy okazji - polecam G13, jak ktoś nie może albo nie umie sprawdzić swoich danych na eLiczniku, to można sprawdzić typowy profil zużycia na https://taniej.tauron-dystrybucja.pl/.