Koniec doktoryzowania się z rachunków za prąd

kiki111

Fachowiec
Kto się nie dał nabrać sprzedawcy ten jej nie ma. Trzeba było zostać na taryfach zatwierdzanych przez URE. Inna sprawa, że sprzedawcy stają na rzęsach, żeby klient się o nich nie dowiedział albo wprowadzają w błąd. W Tauronie jest jeszcze w miarę spoko, ale jak próbowałem teściów przenieść na G12w w Enerdze to tam na stronie były stosowane najgorsze wyobrażalne "dark patterns" (np. przełączasz radio buttonami ofertę, a opłata handlowa pojawia się w niewidocznej części strony, trzeba spory kawałek przewinąć, żeby to zobaczyć). Ostatecznie okazało się, że przez stronę zmienić taryfy na regulowaną się nie da, a w fizycznym BOK-u przedstawiciel bezczelnie kłamał i kreślił po ulotce, że niby "G12k" to jest to samo co G12w - takie im kejpiaje zrobili. Brrrr.
Energa przegięła totalnie z tymi manipulacjami (chyba nawet jakieś kary dostali ale jak widać nie podziałały). Jaką swego czasu taką aferę musiałem zrobić w BOK żeby mi dali normalną taryfę, że do tej pory pamiętam. Gdy w końcu przyszedł jakiś kierownik i "pozwolił" jej przynieść umowę z taryfą URE zrobiło się tak niemiło, że na koniec powiedziałem jej co o tym i o niej myślę tak żeby każdy w długiej kolejce dokładnie usłyszał.
 

Vicek

Użytkownik
Kurcze myślałem, że tylko ja miałem taką traumę w Enerdze :) Żeby wyjść od nich bez opłaty handlowej walka była jak z rekinem w Szczękach.

Co do prostoty rachunku. Na pewno ma to też jakiś wpływ na popularność elektryków. 90% moich znajomych nie wie ile płaci za 1kWh. A bez tej wiedzy nie ma jak policzyć oszczędności rezygnacji z Pb.
 

rogeer

Zadomawiam się
Kurcze jak czytam co u was Energa wyrabia to cieszę, że mam Taurona. Zmianę taryfy z G11 na G12W robiłem zdalnie z pomocą infolinii. Owszem na początku rozmowy proponowali jakąś ich nieregulowaną ale jak powiedziałem, że chce taryfę sprzedawcy to koniec nagabywania. Potem pomogli prawidłowo wypełnić wniosek, by na pewno została PV na net-meteringu, złożenie przez formularz i chyba 5 dni później już było G12W. Gdyby nie PV to mógłbym to zrobić bez skanowania wniosku przez formularz online.
Może miałem szczęście ale w Tauronie nie słyszałem o takich numerach.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Jak żona w zeszłym roku podpisywała w Enerdze umowę na nowy dom to pani powiedziała jej, że opłata handlowa jest obligatoryjna i bez tego nie może podpisać umowy.
Łgała. Wyjąć telefon, zacząć nagrywać wideo powiedzieć, że jest się w BOK takim a takim, i poinformować, że wyśle się to nagranie do URE. Zrobi się nieprzyjemnie, ale wtedy muszą wyciągnąć taryfę sprzedawcy spod lady.

Kurcze jak czytam co u was Energa wyrabia to cieszę, że mam Taurona. Zmianę taryfy z G11 na G12W robiłem zdalnie z pomocą infolinii. Owszem na początku rozmowy proponowali jakąś ich nieregulowaną ale jak powiedziałem, że chce taryfę sprzedawcy to koniec nagabywania. Potem pomogli prawidłowo wypełnić wniosek, by na pewno została PV na net-meteringu, złożenie przez formularz i chyba 5 dni później już było G12W. Gdyby nie PV to mógłbym to zrobić bez skanowania wniosku przez formularz online.
Może miałem szczęście ale w Tauronie nie słyszałem o takich numerach.
Tak, Tauron w tym towarzystwie wydaje się najlepszy. Zmiana taryfy jest prosta: https://tauron.pl/zmiana-taryfy Przy okazji - polecam G13, jak ktoś nie może albo nie umie sprawdzić swoich danych na eLiczniku, to można sprawdzić typowy profil zużycia na https://taniej.tauron-dystrybucja.pl/.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Łgała. Wyjąć telefon, zacząć nagrywać wideo powiedzieć, że jest się w BOK takim a takim, i poinformować, że wyśle się to nagranie do URE. Zrobi się nieprzyjemnie, ale wtedy muszą wyciągnąć taryfę sprzedawcy spod lady.
Potwierdzam.
Kiedyś musiałem przez kilka miesięcy odkręcać taki zakup. w którym uwierzyłem sprzedawcy...
Poszedłem później przy jakiejś okazji im zrobić raban do BOK, to głupich udawali.
Z drugiej strony - po podwładnych Obajtka można się było właśnie tego spodziewać....
 
Last edited:

rogeer

Zadomawiam się
Tak, Tauron w tym towarzystwie wydaje się najlepszy. Zmiana taryfy jest prosta: https://tauron.pl/zmiana-taryfy Przy okazji - polecam G13, jak ktoś nie może albo nie umie sprawdzić swoich danych na eLiczniku, to można sprawdzić typowy profil zużycia na https://taniej.tauron-dystrybucja.pl/.
Przez stronę: https://tauron.pl/zmiana-taryfy można zmienić jak się nie ma PV. Wtedy trzeba wypełnić papierowy wniosek, skan i wysłać przez formularz kontaktowy. Nic trudnego ale nie aż tak łatwo jak przez ten formularz online.
Tauron eLicznik w ogóle jest świetnym rozwiązaniem, bardzo go sobie chwalę.
Co do G13 to trzeba sobie sprawdzić właśnie eLicznikiem albo tym kalkulatorem. U mnie nie było to najkorzystniejsze bo mam PV na net-meteringu oraz zużycie większe niż produkcja. Wtedy wychodzi najlepiej G12W bo większość produkcji jest w szczycie, więc przy rozliczeniu produkcja z PV pokrywa zużycie ze szczytu a dokupić trzeba brakującą pozaszczytową energię. Nawet nie trzeba specjalnych optymalizacji robić. A przynajmniej ja nie musiałem.
 
Top