Koniec Lidla za friko?

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli wrzucili tylko 5 płatnych stacji to oznacza pilotaż, ktoś chce sprawdzić jak będzie wyglądało zainteresowanie i przychody. Jak będzie się spinać to ten operator przejmie pozostałe, jeśli nie to wymyślą coś innego.
To już lepiej niech wymyślają.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
W wielu okolicach łatwiej spotkać Lidla niż ładowarkę- Karpacz, Szklarska, Świeradów. Nawet 50 kW rozwiązuje problem dojazdu do Kostomłotow.
To prawda - jest wiele wakacyjnych i okazjonalnych lokalizacji gdzie przez jakiś czas kręcimy sie wokół lokalnego komina j taki lokalny Lidl czy Birdra to fajna alternatywa do 100-200KW w trasie. To zarówno pasma Polskiego wybrzeża jak i góry. W takiej Białce czy Bukowinie też fajnie byłoby się podładować będą tam tydzień czy dwa.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
I tak jak przypuszczałem, u nas też nie będzie taniej.

Ceny są już znane:
2,00 za DC
1.60 za AC.

Czyli drożej niż np. na Tauronie, niewiele taniej niż na 3 razy szybszym GW, w abo max.
O SC Tesli nie wspominając.

W każdym razie wygląda że ładowarki już działają, oczywiście za pośrednictwem Elocity.
A przynajmniej są widoczne w ich aplikacji (stąd te ceny), a kontrolki świecą się na zielono.
Elocity czy same markety pewnie prędzej czy później dodadzą abonamenty lub rabaty - to kwestia czasu
 

Piter

Posiadacz elektryka
Elocity czy same markety pewnie prędzej czy później dodadzą abonamenty lub rabaty - to kwestia czasu
Nie sądzę. Przy tej skali nikomu nie będzie się chciało w to bawić od strony technicznej. W rejonie Poznania oddali 3 Lidle, które teraz świecą pustkami.
Dziś ładowałem w Zalasewie w komforcie - nikt nie pukał w szybę z pytaniem „ile jeszcze?”, doładowałem 24kWh za 49 zł, moc podnieśli do 48kW.
Lepszym rozwiązaniem wg mnie byłoby gdyby oddali w zarządzanie Elocity wszystkie stacje i zrobili promocyjną cenę, np 1,50 zł. Przy małym zainteresowaniu płatnym ładowaniem w cenie 1,99 zł Elocity szybko się wycofa bo przychody będą marne.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Nie sądzę. Przy tej skali nikomu nie będzie się chciało w to bawić od strony technicznej. W rejonie Poznania oddali 3 Lidle, które teraz świecą pustkami.
Dziś ładowałem w Zalasewie w komforcie - nikt nie pukał w szybę z pytaniem „ile jeszcze?”, doładowałem 24kWh za 49 zł, moc podnieśli do 48kW.
Lepszym rozwiązaniem wg mnie byłoby gdyby oddali w zarządzanie Elocity wszystkie stacje i zrobili promocyjną cenę, np 1,50 zł. Przy małym zainteresowaniu płatnym ładowaniem w cenie 1,99 zł Elocity szybko się wycofa bo przychody będą marne.
jakby miało się wycofywać elocity to raczej by wypowiadali tym co chcą po 2,78 czy 3,15 albo i więcej

na dziś 1,99 nie ma tragedii za DC 50 ale też nie jest to oferta który by przyciągała kogokolwiek do sklepu

prostu jest możliwość ładowania dla tych co chcą / muszą - ja wolę w domu nadal poza limitem mam 1,31 ale jak ktoś nie ma domu to nie ma innego wyjścia

widać biedronka z lidlem na tą walkę konkurencyjną jeszcze nie wpadli - pewno za rok / dwa tu zacznie się zabawa jak z cenami udawanymi najniższymi na rynku
 

Piter

Posiadacz elektryka
jakby miało się wycofywać elocity to raczej by wypowiadali tym co chcą po 2,78 czy 3,15 albo i więcej

Miałem na myśli wycofanie z układu z Lidlem a nie w ogóle z rynku.
Ostatnio zatankowałem na Lidlu/Elocity i co mnie zdziwiło to fakt że do auta weszło 24kWh a skasowali mnie za 29kWh. Czy tak duże straty (prawie 20%) są możliwe na ładowarce DC?‼️
Czuję tu jakiś przekręt bo te 5kWh idealnie odpowiada kwocie 10 zł jaki Elocity pobiera na starcie ładowania jako blokada środków.
 

daniel

Señor Meme Officer
Miałem na myśli wycofanie z układu z Lidlem a nie w ogóle z rynku.
Ostatnio zatankowałem na Lidlu/Elocity i co mnie zdziwiło to fakt że do auta weszło 24kWh a skasowali mnie za 29kWh. Czy tak duże straty (prawie 20%) są możliwe na ładowarce DC?‼️
Czuję tu jakiś przekręt bo te 5kWh idealnie odpowiada kwocie 10 zł jaki Elocity pobiera na starcie ładowania jako blokada środków.
Jak najbardziej. Ostatnio chciałem na GreenWayu odebrać sobie swoje darmowe 25kWh. No i patrzyłem sobie na licznik w aucie jak wybije 25. Na ładowarce było 29.... Bateria się grzała przez ten czas, ogrzewanie kabiny...

"Ekspert to taki człowiek, który popełnił wszystkie możliwe błędy w bardzo wąskiej dziedzinie." :p
 

STMS

Pionier e-mobilności
Miałem na myśli wycofanie z układu z Lidlem a nie w ogóle z rynku.
Ostatnio zatankowałem na Lidlu/Elocity i co mnie zdziwiło to fakt że do auta weszło 24kWh a skasowali mnie za 29kWh. Czy tak duże straty (prawie 20%) są możliwe na ładowarce DC?‼️
Czuję tu jakiś przekręt bo te 5kWh idealnie odpowiada kwocie 10 zł jaki Elocity pobiera na starcie ładowania jako blokada środków.

DC sprawność ładowania TESSIE pokazuje od ok 84 % w górę - zależy jakie ładowanie [krótkie / długie z podgrzewaniem / bez ] i gdzie ale tu masz przykłady

ilość pobranej energii zgadza się z tym za co płacę więc jest to dość wiarygodne


1709876698995.png

1709876748650.png

1709876815852.png
 
Top