Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

ClassicGOD

Leaf on the wind
Teraz to nie wiem czy mnie nie wypuszczasz... Przecież ten standard nazywa się CCS
Ładowarki, szczególnie te nowsze które potrafią dzielić moc między stanowiska, nigdy nie zgłaszają pełnej dostępnej mocy właśnie ze względu na dzielenie mocy i inne optymalizacje. Kiedy zgłaszane przez samochód zapotrzebowanie zbliży się do granicy oferowanej przez ładowarkę wtedy ładowarka rozkręca kolejny moduł i zwiększa deklarowaną dostępną moc. Dlatego każda ładowarka wyglądałaby na taką z niską mocą po podłączeniu.
Twoje proponowane rozwiązanie wymagałoby dodania nowego pola w protokole z maksymalną teoretyczną mocą a to wymagałoby ustaleń między producentami. Aczkolwiek w pełni się zgadzam że mogłoby to być przydatne w sytuacjach które opisujesz.

PS. użyłem słowa moc bo brzmiało mi ładniej chodzi oczywiście o natężenie prądu bo to tym samochody starują.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Ja uważam, że @Michal ma rację, trzeba tępić takie zachowania, powinien być społeczny ostracyzm dla takich typów. Wszyscy już się zgadzają i uważają za buraka, czy nawet przestępcę kogoś kto siada po alkoholu za kółko, to już się przyjęło w społeczeństwie. Nie wiem czemu nie ma takie samego podejścia do zapier…laczy.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Teraz to nie wiem czy mnie nie wypuszczasz... Przecież ten standard nazywa się CCS
Z tego co się orientuję ten standard nie przewiduje wymiany danych cyfrowych. Inaczej chyba ciężko aby samochód dogadał się z ładowarką co to maksymalnej mocy jaka ta zaoferuje.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Z tego co się orientuję ten standard nie przewiduje wymiany danych cyfrowych. Inaczej chyba ciężko aby samochód dogadał się z ładowarką co to maksymalnej mocy jaka ta zaoferuje.
Mylisz domowe EVSE z złączami Typu 1 albo 2 (które domyślnie nie korzystają z komunikacji cyfrowej ale najnowsze wersje standardu na takową pozwalają) z szybkimi ładowarkami DC które od zawsze używają cyfrowej komunikacji czy to CCS czy CHAdeMO.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Mylisz domowe EVSE z złączami Typu 1 albo 2 (które domyślnie nie korzystają z komunikacji cyfrowej ale najnowsze wersje standardu na takową pozwalają) z szybkimi ładowarkami DC które od zawsze używają cyfrowej komunikacji czy to CCS czy CHAdeMO.
Czyli to kwestia dobrych chęci wyłącznie.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
To że w Polsce często przekracza się prędkość to(*chora) norma. Właściwie to jest na to nawet społeczne przyzwolenie? Takie mam wrażenie. Prawo jazdy zabrane 7x, 8x dostajesz dożywtonie PJ gratis!
Wypadek pod wpływem? No taki dobry obywatel był.
etc. itp. itd.
Właśnie chwalenie się przekraczaniem prędkości w internecie o tym świadczy.


W związku z powyższym, sam czekam aż wprowadzą ograniczenie odcinkowe prędkości, wszędzie tam gdzie się da - bo jest to obecnie praktycznie jedyny sposób, nieuchronny i dotkliwy na wariatów drogowych.

Poszedłbym o krok dalej, limit prędkości 140kmh na wszystkich nowych aut, z zastrzeżeniem że można jednorazowo na 30min zwiększyć dopuszczalną prędkość o 10-20%.

Jeśli brak blokady prędkości, to zwyżka OC/AC +1000%
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To że w Polsce często przekracza się prędkość to(*chora) norma. Właściwie to jest na to nawet społeczne przyzwolenie? Takie mam wrażenie. Prawo jazdy zabrane 7x, 8x dostajesz dożywtonie PJ gratis!
Wypadek pod wpływem? No taki dobry obywatel był.
etc. itp. itd.
Właśnie chwalenie się przekraczaniem prędkości w internecie o tym świadczy.


W związku z powyższym, sam czekam aż wprowadzą ograniczenie odcinkowe prędkości, wszędzie tam gdzie się da - bo jest to obecnie praktycznie jedyny sposób, nieuchronny i dotkliwy na wariatów drogowych.

Poszedłbym o krok dalej, limit prędkości 140kmh na wszystkich nowych aut, z zastrzeżeniem że można jednorazowo na 30min zwiększyć dopuszczalną prędkość o 10-20%.

Jeśli brak blokady prędkości, to zwyżka OC/AC +1000%
55000 za ubezpieczenie :)
Zgadzam sie z kontrolami odcinkowymi. Widac jak super sie jezdzi po odcinkowym A1
 

viallos

Pionier e-mobilności
Pierwsze co to pewnie spojrzysz w stopkę, że mam Challenger'a
Właśnie mnie taki jeden wyprzedzał na S1 w stronę Pyrzowic ... dużo hałasu narobił ale odejście jakieś słabe 😀

Ktoś pytał o zużycie z boxem ...

Z hotelu Meta w Szczyrku do Radomska. Start na 98% dojazd na 27% ... zaczął podgrzewanie po wskazaniu GW na Navi ładowanie zaczęło się od 125kW.

Liczyłem ile mnie samochodów wyprzedziło na trasie ... 12 sztuk ... ja wyprzedziłem ponad setkę.

Na krajowkach okolo 90km/h, na S1 okolo130km/h, na A1 non stop 140km/h.

20250105_150849.jpg20250105_151059.jpg
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
Właśnie mnie taki jeden wyprzedzał na S1 w stronę Pyrzowic ... dużo hałasu narobił ale odejście jakieś słabe 😀

Ktoś pytał o zużycie z boxem ...

Z hotelu Meta do Radomska. Strat na 98% dojazd na 27% ... zaczął podgrzewanie po wskazaniu GW na Navi ładowanie zaczęło się od 125kW.

Liczyłem ile mnie samochodów wyprzedziło na trasie ... 12 sztuk ... ja wyprzedziłem ponad setkę.

Na krajowkach okolo 90km/h, na S1 okolo130km/h, na A1 non stop 140km/h.

View attachment 23478View attachment 23479
Z górki i z wiatrem;). Średnia prędkość bardzo przyzwoita, a zużycie, jak na jazdę z boksem, moim zdaniem rewelacyjne.
 

viallos

Pionier e-mobilności
No i żeby dopełnić całość trasy z Radomska do Warszawy...

20250105_171930.jpg

Jechałem A1, S8, najpierw 140km/h a potem 130km/h.
Wypredzałem dużo samochodów ale sporo też mnie wyprzedziło... głównie ogromnych Suvów typu X5 czy Q7/8... czyli jak jechałem ±10 do limitu to oni wtedy musieli na oko ±20-30.

Podsumowując, blisko 400km z boxem w 4h w tym 30min ładowania.

Koszty całej podróży tam i z powrotem 800km tak jak wyżej prognozowałem: 2x100PLN plus 160PLN na miejscu.

Temperatura na powrocie non-stop -2 stopnie ... ale sucho.

Łooooo Panie elektrykiem zimą w góry i to z boxem się nie da 😂😂😂😂
Podróż 4h ... w tym 30min relaks ... toż to koniec świata.
 
Top