Koszty jazdy samochodem (koszty paliwa) - dane Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Robsonics

Posiadacz elektryka

Attachments

  • Messenger_creation_d9ec851e-57a0-40c5-9b20-4020ed80afa2.jpg
    Messenger_creation_d9ec851e-57a0-40c5-9b20-4020ed80afa2.jpg
    75,6 KB · Liczba wyświetleń: 233

danielm

Pionier e-mobilności
Miasto ma dużo miejsc parkingowych przy drogach, chodnikach. Dużo osób chciałby żeby tam pojawił sie prąd. Dobre i 3kW, fajnie jakby bylo 11kW wtedy mozna by zrobic ładowanie Smart i wlaczac je ok 23
11kw to często już generuje problemy typu: naładowałem się w 3h ale nie polece przestawić auta.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
11kw to często już generuje problemy typu: naładowałem się w 3h ale nie polece przestawić auta.
Pytanie - a po co przestawiać? Auto stoi i się ładuję, nawet gdy skończę a jest to normalnie strefa parkowania czy inny parking- auto stoi zaparkowane.
Co innego zajmowanie szybkiej ładowarki DC, ale tak to nie powinno być problemu.
To tak jakby ktoś robił mi problem, że zaparkowałem samochód a on nie ma gdzie postawić swojego auta.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Na spadek cen prądu bym nie liczył bo one dopiero wzrosną. Fałszowanie cen energii przez PiS trwało od 2016 roku i takie smierdzące wugno zostawili swoim następcom. Aktualnie ceny uprawnień CO2 są chyba nawet droższe od węgla a przez 8 lat nie zrobili nic poza p.doleniem i zablokowaniem budowy wiatraków.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
View attachment 19645
Jest to spora część mieszkańców, ale co najmniej 50% osób (mieszkańcy domów wolnostojących + mieszkańcy bloków z miejscem w garażu podziemnym) ma jednak możliwość ładowania w domu. Według mnie nie jest to coś, co istotnie blokuje w tym momencie przejście na EV.
I tak i nie. Dane z 2014 roku, w miastach królują bloki. Z kolei patrząc na ceny nowych domów i oferty deweloperów, to budownictwo wielorodzinne wraca do łask. Jednak te tańsze mieszkania nie mają zapewnionego dostępu do ładowania- dla deweloperów to duży koszt, a z kolei jeżeli ktoś ma wydać pół miliona na 2-3 pokojowe mieszkanie i jeszcze je wykończyć, to każda "oszczędność" dewelopera, który nie dolicza tego do ceny mieszkania, jest na wagę złota.
Tym bardziej, że większość takich ludzi ma jednak auto spalinowe
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
11kw to często już generuje problemy typu: naładowałem się w 3h ale nie polece przestawić auta.
Bardziej chodziło mi o to aby te 11kW pojawiało się okresowo. Mamy przecież ta pożyczkę z KPO czemu nie wydać na takie systemy nie tylko zeby rozwinac elektryfikację ale także żeby wspierać sieć energetyczną. Zamiast parkometrów. Zrobić ładowanie po stalej wyzszej cenie albo eco, ustawiam do kiedy bede stał i ile chce kWh i ładowarka zrobi tak zeby naładować najtaniej i moge stać podpięty nawet 24h
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
ustawiam do kiedy bede stał i ile chce kWh i ładowarka zrobi tak zeby naładować najtaniej i moge stać podpięty nawet 24h
Tutaj może być problem z parkowaniem bliżej centum miast. Takie całodobowe parkowanie może być drogie pod względem opłaty parkingowej
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Co noc potrzebujesz się naładować na kolejne 300km?
Sami poruszacie temat "przecież można ładować się co noc".
Jednak jeżeli byłaby to ładowarka, że przez 8 godzin naładuję się na 300 km, to zasadniczo wystarczyłoby mi to przeciętnie na tydzień.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Możesz zacytować?
Musiałbym poszukać.
Nie tak dawno zresztą było tu na forum lub na portalu, jak poruszyłem kwestię, że musiałbym ciagnąć 25 m przedłużacza
Czyli zamiast 20 wystarczy 3? No niech będzie 5 żeby był zapas.
5 już predzej, 3 to za mało. Co gdybym musiał się naładować akurat wtedy, gdy te 3 będą zajęte?
Nadal taka abstrakcja?
Na razie tak. Za duże koszty. Może za kilkanaście lat nie będzie, ale na moim osiedlu trudno będzie i o 1 taką ładowarkę. Prędzej uda mi się uzyskać zgodę wspólnoty na postawienie swojego stanowiska przy moim miejscu parkingowym, ale to też niemały koszt i dużo formalności.
Na pewno łatwiej (a może i taniej) mi będzie szukać publicznych ładowarek
 
Top