Krucjata przeciwko elektromobilności

Norbert

Posiadacz elektryka
Ostatnio tym, o czym pisze powyżej m.In Norbert, zostałem przytłoczony w elektrycznym Mercu EQS.
Ja jak poużywam Kony to później w tesli wyłączam sobie "biegi" jak chce wycieraczki włączyć...

Natomiast jak poużywam audi to tego problemu nie ma... Po porostu mam we łbie zakodowane od zawsze jak się używa ICE i co gdzie jest. Jak wsiadam do EV to - pierwszy raz w tesli sprawił, że inaczej to znaczy, że wszystko jest nie tam gdzie potrzeba.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam już tylko spalinowego kampera i mało co bym przywalił w auto przede mną . Oba elektryki mają "autoholda" i lewa noga odwykła przy małych prędkościach od hamowania ".. W ostatniej chwili... A to jest masa ciut większa choć opakowana styropianem. Wiadomo zaraz wraca stary nawyk, ale to co widocznie podswiadomie łeb ocenia za bardziej mu przyjazne wygrywa.
Dlatego kto nie spróbował dłużej tych teslowskich nowinek, ten teoretycznie nie potrafi czasem zrozumieć jakie to jest. Owszem zawsze będą i tacy co jednak wolą stare podejście, lub też czegoś im będzie brakować, np jakiegoś guziczka itp.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
np jakiegoś guziczka itp.
Ale jak można być takim ignorantem, żeby w EV robić autohold na guziczek? No ok - można guziczek aby auto hold wyłączyć - jak znajdzie się jakiś wariat co nie lubi, ale w domyśle ZAWSZE powinien być włączony, bo EV nie ma żadnej wajchy do biegów, zawsze się toczy ( co w tesli można wyłączyć :) ), a nikt nie będzie na postoju włączać P czy N...
W ICE trzymanie nogi na hamulcu jest czymś naturalnym, dopiero na dłuższy postój zaciąga się "ręczny"...

Więc pytam się - jak można tak spitolić kwestię auto hold?

Właśnie takie smaczki powodują, że tym wozidłom czegoś brakuje.
Mógłbym napisać do interii peany na temat Kony ( bo o tesli nie ma sensu co by ludzie nie pluli ), no ale Konie brakuje kilku prostych rozwiązań, żebym mógł być szczery w 100%, że jest fajna.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji

Cav

Pionier e-mobilności
Kluczyk, start/stop.... Tak jak Ci co nie znają tej wygody i prostoty nie potrafią przyjąć, że Premium to też minimalizm, tak ja już nie lubię dawnych srebrnych i zlotych guziczków i uważam je za obecnie przestarzałe.
A ja dokładnie odwrotnie - wszystko co się da zrobić fizycznym przyciskiem, robi się zazwyczaj łatwo, bez odrywania wzroku od drogi i "na ślepo".
Na ekranie w ten sposób się nie pogrzebie - pół biedy gdy jest obok pasażer, ale jak nie ma to kłopot.
Fizyczne przyciski to zaleta, tylko ekranowe to wada.
Zwłaszcza w połączeniu z piano-blackiem w miejsce przycisków - to dopiero jest robienie wbrew użytkownikowi.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale jak można być takim ignorantem, żeby w EV robić autohold na guziczek?

Bez różnicy, ev czy nie.
Owszem - to jest karygodne.
A co gorsza, to jedna linijka kodu do poprawy, a nikt tego nie chce zrobić.
Najlepiej jakby pamiętał ostatnie ustawienie - i po kłopocie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Dla mnie te dwie rolki na kierownicy TM3 to takie minimum guziczkowe, ale w sumie to jeszcze może z 3 funkcje bym na guzikach widział i tyle.
A najgorsze w temacie guziczków to te tzw haptyczne. To jest totalna porażka.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Leafie jest autohold przyciskowy, ale w menu to jak skończymy jazdę można zapisać aby to było, jako włączony na stałe lub nie.
Jest to nawet tym samym bardziej dostępne niż w Tesli.
Jeśli chodzi o ekran i jako informator i jako panel sterujący, to powinien być jeszcze bardziej edytowalny niż jest (Tesla) . Szczegolnie, że nie każdy ma dobry wzrok, a wielu jadąc kieruje się mocą.
 
Top