Kupię elektryka do 40k

vwir

Pionier e-mobilności
W takiej sytuacji zwróć uwagę na pompę ciepła. Przez 90% czasu jesienno-zimowego się przydaje.

Mój znajomy ma takiego leafa na sprzedaż, ale z tego co mi wiadomo to już mu ktoś wpłacił zaliczkę (upewnię się). Niestety, ale zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze schodzą praktycznie od ręki.
 

Cav

Pionier e-mobilności
oszczędny traci dwa razy, ale może akurat trafi się jakiś rodzynek który da radę te 110-120 km pokonać
Nie łudź się.
100 razy pokonasz, ale raz będziesz pchał - i co wtedy zrobisz?

Musisz mieć co najmniej wersję 30 kWh i wyższy budżet.
A najlepiej jednak Zoe, które pali mniej i ma chłodzoną baterię.
 

danielm

Pionier e-mobilności
mało pozytywne info:D, oszczędny traci dwa razy, ale może akurat trafi się jakiś rodzynek który da radę te 110-120 km pokonać
to było jakieś amerykańskie badziewie z kaliforni więc bateria pewnie zagotowana ale jeżdziło mi sie świetnie. nawet poleciałem do nissana konfigurować sobie rocznik 2019. na szczeście nie byli zainteresowani sprzedażą skonfigurowanego. chcieli mi wcisnąć swoją demówke
 

vwir

Pionier e-mobilności
w 2018 roku dostałem do testów na 9 dni LEafa 2013 rocznik. naładowany do pełna pokazywał 90km zasięgu, w eco 99km. po przejechaniu 55km w mieście już nie pokazywał zasięgu i kazał natychmiast się naładować, choć jeszcze żółwia nie było
Coś z nim było grubo nie tak. Mój też był z 2013 roku. To był polift?
 

p0li

Pionier e-mobilności
to było jakieś amerykańskie badziewie z kaliforni więc bateria pewnie zagotowana ale jeżdziło mi sie świetnie. nawet poleciałem do nissana konfigurować sobie rocznik 2019. na szczeście nie byli zainteresowani sprzedażą skonfigurowanego. chcieli mi wcisnąć swoją demówke
no popatrz - u mnie było odwrotnie - chcialem demówkę a oni chcieli mi coś skonfigurować
jak się okazało że trzeba 6 miesięcy czekać a na dodatek ceny poszły w górę i nagle jestem za to samo auto 3000€ w plecy to zadałem sobie pytanieczy na pewno potrzebuję drogiego auta ze starą technologią i niechłodzoną baterią
 

Cav

Pionier e-mobilności
Coś z nim było grubo nie tak.
Ja czytałem dokładnie takie same opisy, więc niekoniecznie.
Wersja 30 kWh w najgorszym momencie pokazała mi 120 km zasięgu, ale dał radę przejechać tylko 109.

Wskaźnik zasięgu w Leafie I to w ogóle było nieporozumienie, spokojnie potrafił zniknąć z 50 km zasięgu.
Kiedyś tak właśnie stanąłem w polu, miałem do przejechania trasę Kalisz-Śrem, niecałe 100 km, na starcie pokazywał zasięg 130 km (nie był naładowany do pełna), ale nie dojechał...
Mimo że jechałem max 70 km/h, a w końcowych fragmentach jeszcze mniej i to praktycznie bez używania gazu.

Ale fakt - pompa ciepła pewnie zmienia bardzo dużo.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, guesometer w leafie jest do bani i nie ma co na niego patrzeć. Ale zrób sobie prostą matematykę - w wersji 30kWh miałeś 27kWh netto, w wersji 24kWh jest 21kWh netto. Czyli jeśli w skrajnym najgorszym przypadku przejechałeś 109km to z czystej proporcji wychodzi, że wersją 24kWh zrobiłbyś 85km. Do tego dolicz to, że nie miałeś pompy ciepła. To się idealnie pokrywa z tym co pisałem - w największe mrozy wersją 24kWh robiłem ok 80-90km. Jadąc normalnie, z ogrzewaniem na 21 stopni i z normalnymi prędkościami, a nie 'jazda o kropelce'.

Latem nie ma o czym mowić, bo wtedy 110-120km robi bezproblemowo.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jasne, przecież nie twierdzę że piszesz nieprawdę.
Tylko że nie w każdych warunkach zrobisz 100 km, zwłaszcza gdyby pompy ciepła nie było, a IMO zapas zasięgu w Leafie mieć trzeba.
Pytający chciał zasięg 100 km i słusznie chciał.

Dlatego wykluczyłbym wersję 24 kWh, żeby nie pakować się w kłopoty.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Coś z nim było grubo nie tak. Mój też był z 2013 roku. To był polift?
no właśnie przeglądam zdjęcia i to było w 2017 a nie 2018 roku. przedlift oczywiście:
 

Attachments

  • 20171201_181303 (1).jpg
    20171201_181303 (1).jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 60

vwir

Pionier e-mobilności
No to nie model 2013, tylko model 2012. No i oczywiście takich aut absolutnie nie należy kupować. Mówimy o poliftach 24kWh. Jak najbardziej na 70km codziennego zasięgu wystarczy i to z nawiązką. Jeśli ma być faktycznie 100km to przy dużych mrozach braknie ok. 10-15km i potrzeba 30kWh.

Edit: dopytałem znajomego - niestety, ale umowa już podpisana, zaliczka wpłacona. Więc nieaktualne.
 
Last edited:
Top