Kupię EV do 25 tys

Ev3

Pionier e-mobilności
Zoe za niewiele większe pieniądze można już kupić. W wspomnianym wątku jest link i to do wersji z baterią 41kWh. Tylko trzeba naciągnąć budżet do 29,900.
Z SOH >90%?
Wątpię.
 

nabrU

Moderator
W UK Zoe (z leasingowaną baterią) zaczynają się od 2500 funtów.

1735556709119.png


Te z baterią bez leasingu to jakieś 4500 funtów, więc jest chyba jakaś szansa na porównywalne ceny z FR czy NL.

1735556325814.png


Takie Zoe ma ładowanie wyłącznie AC więc powinno mieć jakiś znośny SOH.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Te z baterią bez leasingu to jakieś 4500 funtów, więc jest chyba jakaś szansa na porównywalne ceny z FR czy NL.
Bateria 22 kWh nie jest omawianym tutaj przypadkiem, w życiu to nie przejedzie 150 km, ani w tej cenie nie będzie miała >90% SOH.
Choćby z racji konieczności częstego ładowania - im mniejsza bateria, tym częściej i mocniej trzeba ją ładować.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka

nabrU

Moderator
Bateria 22 kWh nie jest omawianym tutaj przypadkiem, w życiu to nie przejedzie 150 km, ani w tej cenie nie będzie miała >90% SOH.

EV database twierdzi, że może i da się przejechać 150km. Oczywiście może to być problem (szczególnie na autostradzie i zimą i w zależności od SOH) ale OP nie napisał jaka to ma być jazda.

1735560195067.png


Choćby z racji konieczności częstego ładowania - im mniejsza bateria, tym częściej i mocniej trzeba ją ładować.

Przebieg 57k mil to 92k km. Daje to średnio 9200km rocznie czyli średnio 25km dziennie. Czyli ładowanie raz na powiedzmy 5 dni... i to ładowanie AC.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
EV database twierdzi, że może i da się przejechać 150km.
Bujda na resorach, może wolniutko po mieście, ale raczej nie o to chodziło.
Z baterią 41 kWh na trasie to było max. ok 200 km (sprawdzone empirycznie wiele razy).

Tutaj masz prawie połowę mniej baterii, do tego jakaś jej część już się poszła paść.
 

nabrU

Moderator
Bujda na resorach, może wolniutko po mieście, ale raczej nie o to chodziło.

Jak OP się wypowie jak te 150km chce robić to będziemy wiedzieć...

Poniżej ciutkę więcej niż budżet (pewnie za 5500 by poszedł) z baterią 41kWh i przebiegiem niecałe 50k mil, więc według mnie da się:


1735562737711.png
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jak OP się wypowie jak te 150km chce robić to będziemy wiedzieć...
I do tej pory zakładam, że nie chodzi o to, aby ładować się co 7 dni zamiast co 5.
Więc się nie da.
Poniżej ciutkę więcej niż budżet (pewnie za 5500 by poszedł) z baterią 41kWh i przebiegiem niecałe 50k mil, więc według mnie da się:
Nie pytał o niedające się do użytku w normalnym świecie, egzemplarze z kierownicą po złej stronie.
 

nabrU

Moderator
Nie pytał o niedające się do użytku w normalnym świecie, egzemplarze z kierownicą po złej stronie.

Ha ha, 'normalny świat', gdzie samochody używane są droższe niż na Zachodzie :ROFLMAO:
 
Top