[KUPIĘ] Ładowarka do Nissan Leaf 2011-2013 przed lift

vwir

Pionier e-mobilności
Wszystkie polifty. Tylko w 2011 i 2012 leafy były produkowane w Japonii. Później w USA, UK i Japonii. Mój był z kwietnia 2013 (data sprzedaży) i już nie był wyprodukowany w Japonii.
 

kwiatek

Nowy na Forum
Jak widzę, ze zdjęć jeszcze jest szansa jej uratowania. Jeśli tylko moduł pod spodem nie został przebity. a według zdjęć był by ok. Żeby się przekonać trzeba pomierzyć. Jeśli chodzi o zakup, ja jeszcze nie nabyłem, ale dowiedziałem się, że najlepiej z Norwegii ściągnąć.
 

kwiatek

Nowy na Forum
W wersji 5 ładowarki dioda już nie pada. Sprawdź przejście pomiędzy przewodami żółty i niebieski na płycie (zwory) a pinami oznaczonymi jako L i N obok kondensatora który wymieniłeś. Uszkodzenie małej płytki wygląda bardziej jak skutek niż przyczyna uszkodzenia.
Teraz najważniejszy pomiar - mostek H.
Sprawdź czy jest przejście pomiędzy punktami P i N w prawym górnym rogu złącza do modułu (wg. zdjęcia) oraz pomiędzy R i B po lewej stronie (wyjście na trafo), następnie przejścia pomiędzy P i R N i B. Przy żadnym z tych pomiarów nie może być mowy o zwarciu. Jeśli występuje - to masz ten sam problem co i jak. Jeśli nie to jest szansa naprawy.

W temacie wersji: w 2013 jeszcze wychodziły przedlifty. Lifting był bodaj w kwietniu. Rok rejestracji jest nieistotny, liczy się rok produkcji. Natomiast wersja ładowarki, może być zmieniana a wychodziło ich, bagatela 8. w oznaczeniu 296A0 3NA5A ostatnia cyfra, tzn 5 oznacza wersję. Według zaleceń Nissana należy wymienić na wersję 8.
 
Last edited:

Kazikon

Nowy na Forum
Ladowarka już ładuje niestety te diody też padły, na tej górnej płytce przypaliły się rezystory nie zgadzała się na nich rezystancja i je wymieniłem, ale nie jestem pewien czy na dobre. Masz może płytke gdzieś na zewnątrz żeby odczytać parametr tych rezystorów? Ze zdjeć w sieci cięzko jest coś odczytać a moje sie opaliły z wierzchu. Jest jeszcze problem bo ładowanie nie uruchamia się jak aku ma 12.0v musi mieć ponad 12.5 do tego moje evse ma 10Ą I powinno wysyłać sygnał do OBC żeby wiecej niż 2.4kw nie pobierał a auto wg leafspy ładuje się z mocoą 3.6kw do tego na greenweyu nie chce się ładować z AC.
strzalki.jpg

Te rezystory sterują wzmacniaczem operacyjnym zaraz na wejściu z pilota następnie sygnał jest wysyłanay do microcontrolera.
Zdmuchło jeden kondensator też nie znam jego parametrów (zaznaczony czerwoną strzałką).

Zamontowałem rezystory 2 sztuki po 1kohm jeden 100kohm i jeden 220kohm
 

freeze87

Nowy na Forum
Witam też szukam tej ładowarki obc model 296A0 3NA5A 2012,06,18.
W moim nissanie leaf 2013 podczas ładowania z gnazdka 230v orginalnym evse nissana 10A wybiło mi bezpiecznik w domu, po włączeniu bezpiecznika i ponownym podłączeniu evse słychac było przekazniki i pikniecie i wybiło bezpiecznik w domu. Pomyślałem że może popsuł sie evse wiec pojechałem to sprawdzić na greenweya po podłączeniu przez przelotke stacja złapała błąd i niechciała ładowac, chademo ładuje normalnie. Po podłczeniu w domu już nie słychać przekaźników tylko pikniecie i na evse miga czerwona dioda fault. po otwarciu ładowarki w bagażniku zapach spalonej elektroniki i znaczne osmolenie płytki.
wystrzeliło 2 kondensatoy co spowodowało przypalenie górnej płytki do tego spaliło bezpiecznik 31.5a na dolnej płytce oraz bezpiecznik w emi filter.
Wymieniłem te kondensatory i bezpieczniki, ale auto niestety dalej się nie laduje. Po podłączeniu jest tylko piknięcie nie miga żadna dioda na podszybiu ani nie słykać stuku przekążników w baterii. Sprawdziłem dioda jest ok po podłączeniu napiecie na pilocie evse spada do niecałych 9v ale nie przechodzi w 6v ładowanie.
View attachment 4905View attachment 4907

Mam nadzieje że do wymiany jest tylko ta górna płytka ale niestety nigdzie nie idzie dostać.
Nie ma sprawy mam wydłubaną płytkę zrobię zdjęcie i opiszę wartości
Mam ten sam problem w Nissan Leaf 2012 , ładowarka 296A0 3NA5A 2012.04.23 , udało Wam się jakoś naprawić ? Nie ma możliwości kupna używanej w Polsce..
 
Top