Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Ze wszystkim sie z Tobą zgadzam, wytłumaczyłeś to bardzo dokładnie. Nie porównuję RWD do AWD. Wiadomo, że jest inna granica przyczepności. Tesla RWD ma bardzo dobrą przyczepność w porównaniu z każdym BMW z napędem na tył, ponieważ elektronika w aucie elektrycznym jest o wiele bardziej skuteczna.
Nie ma się co bać. Co do napędu na tył w BMW. Zwykle jest tak, że kupujący BMW po to właśnie kupują z napędem na tył, bo to jest fajne, tylko trzeba sie nauczyć kontrolować auto. Tyle.
Jeszcze jedno. Tesla RWD ma wyrażnie ograniczoną moc, dlatego zerwanie przyczepności przy ruszaniu nie występuje na suchym i mokrym asfalcie. W BMW nawet na suchym nie ma problemu z zerwaniem przyczepności.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ze wszystkim sie z Tobą zgadzam, wytłumaczyłeś to bardzo dokładnie. Nie porównuję RWD do AWD. Wiadomo, że jest inna granica przyczepności. Tesla RWD ma bardzo dobrą przyczepność w porównaniu z każdym BMW z napędem na tył, ponieważ elektronika w aucie elektrycznym jest o wiele bardziej skuteczna.
Nie ma się co bać. Co do napędu na tył w BMW. Zwykle jest tak, że kupujący BMW po to właśnie kupują z napędem na tył, bo to jest fajne, tylko trzeba sie nauczyć kontrolować auto. Tyle.
Jeszcze jedno. Tesla RWD ma wyrażnie ograniczoną moc, dlatego zerwanie przyczepności przy ruszaniu nie występuje na suchym i mokrym asfalcie. W BMW nawet na suchym nie ma problemu z zerwaniem przyczepności.
Na marginesie, S3XY buttons wprowadza w nowej wersji tryb "drift" - będzie można wyłączyć ESP Drifting Every Tesla Model | New Holiday Update
 

Bash

Zadomawiam się
I jak tu mozna polegać na opiniach innych. Mam TMY RWD i mam dokładnie odwrotnie we wszystkim,
nic mi nie zarzuca tyłu, wystarczą odpowiednie opony. Wiem co to znaczy jazda autem z napędem na tył, mam takie, jeżdzę od 20 lat. Tesla ma doskonałą przyczepność.
Ruszam na sniegu, na podjezdzie bez najmniejszych problemów.
Do garazu wjezdzam bez czujników i nie ma problemów, przodem, tyłem.
Jaka wada baterii? Bzdura jakaś, wg mnie nie dotyczy baterii BYD.
Codziennie mam przygotowany samochód do jazdy, zuzycie do 1 %.

Opony letnie fabryczne 20" Michelin Pilot Sport EV - doskonałe
Zimowe goodyear ultragrip performance 3 255/45 r19.
Na tym polegają opinie, że są subiektywne - wyraziłem swoją.

Można mieć prawo jazdy i 30 lat i nadal stwarzać zagrożenie na drodze, co prawda mam prawo jazdy zaledwie 19 lat wiec może się nie znam tak dobrze jak ty ;)

Rozumiem, że porównałeś nasze nieruchomości, nasze garaże, nachylenie terenu i oba są takie same.
Mój garaż jest kwitesensą PRL, za ciasny już na poloneza. Parkowanie w nim nie jest przyjemnością wiec jak nie musze to nie parkuje i trzymam tam mniejszy samochód. Podałem swój przykład z ruszaniem pod górkę na śniegu/lodzie, miałem jedną taką przygodę i napisałem, że tryb ruszania na ślizgim okazał się pomocny.

Możesz zaklinać rzeczywistość, ale brak czujników przy aucie za 200 tys i gotowych rozwiązaniach na rynku jest żenujący i żaden wyrób teslopodoby narazie nie działa równie dobrze.

Bateria BYD jest wyraźnie lepsza od tej z CATL. Napisałem, że celowo podłączyłem sie do SC po nocnym mrozie aby zobaczyć jak wygląda krzywa ładowania. Samochód zdecydował grzać baterie i ładować z mocą jak z siły. Ale ty wiesz lepiej ;)

Pamiętam jeszcze BMW320 w automacie z napędem na tył z lat 90 i widzę jaka jest różnica na przestrzeni lat (rozwój skrzyń biegów, oprogramowania, zawieszenia itp.)

Samochód uwielbiam, choć na pewno premium to nie jest. W 99% jest wystarczający i spełnia moje potrzeby DLATEGO GO KUPIŁEM.

Realnie chętnie wygłuszę nadkola, a najbardziej drażniącą rzecz właśnie naprawiono w aktualizacji - w "autopilocie" w końcu mogę wyłączyć wycieraczki bo mi już szyby zaczyna brakować do ścierania :D.

Jeśli na moment mojego zakupu wersja AWD była by po 234 510 (mam czarną) to bym się w ogóle nad RWD nie zastanawiał.

Każdy musi sobie odpowiedzieć, co jest dla niego ważne i jakie ma potrzeby.
 
Last edited:

miksell

Posiadacz elektryka
PIERWSZA TRASA:
Wczoraj wykonałem pierwsza trasę: KRK-Niepołomice-Bytom-Katowice-KRK. Łącznie ok 300km.
Warunki przeróżne, zawieja, deszcz, mróz, śnieg itp. Trochę po A4, trochę po wioskach i w ruchu miejskim.
Klima ustawiona na auto na 20 stopni. Średnie zużycie prądu z trasy 17,9 kWh/100km.
Wychodzi iż zasięg samochodu to ok. 320km.
W drodze powrotnej na wszelki wypadek (by nie dojechać autem na pusto) doładowałem się na SC w Katowicach przez 10 minut. Dało to ok 100km. Do domu dojechałem mając zasięg na ok 120 km. Czyli jakbym nie ładował na SC to dojechałbym z zasięgiem 20km.
Wrażenia z samej jazdy są jak najbardziej pozytywe. Obecny przebieg samochodu to ok 950 km.

CIEKAWOSTKA (ile to kosztuje):
Na SC doładowałem się na 100km, weszło ok. 15kWh za ok 1,75 zł = 26,25 zł.
Cena paliwa to ok 6,5 zł, więc to tak jakby mieć auto które spala 4 litrów na 100km. Moja poprzednia Hybrydowa Toyota spalała na tej trasie ok 5 litrów. Wydaje mi się, że Teslą nie jechałem aż tak EKO ;-)
 

ciastek

Pionier e-mobilności
btw jaki jest najprostrzy sposob zeby sprawdzic typ baterii u siebie w aucie - jak juz odbiore ? gdzies w General Info w menu jest ?
Dowód rejestracyjny, pozycja D.2. Masz tam typ, wariant i wersję.
W wariancie:
- 6, 6C i 6L oznacza CATL LFP,
- 7C oznacza BYD LFP.
Dane te znajdziesz też przed rejestracją w świadectwie homologacji, pozycja O.2.
Więcej o typach baterii poczytasz na niemieckim forum https://tff-forum.de/t/wiki-akkuwiki-model-3-model-y/107641
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Na tym polegają opinie, że są subiektywne - wyraziłem swoją.

Bateria BYD jest wyraźnie lepsza od tej z CATL. Napisałem, że celowo podłączyłem sie do SC po nocnym mrozie aby zobaczyć jak wygląda krzywa ładowania. Samochód zdecydował grzać baterie i ładować z mocą jak z siły.

Jeśli na moment mojego zakupu wersja AWD była by po 234 510 (mam czarną) to bym się w ogóle nad RWD nie zastanawiał.
a mógłbyś rzucić okiem na test MG4 z baterią LFP i napisać co sądzisz? ten na końcu
 

miksell

Posiadacz elektryka
CIEKAWOSTKA (zasięg):
Wczoraj załadowałem moją TMY RWD do 100% na SC w Bonarce. Czas ładowania z kalibracją baterii wyniósł ok 40 min. Po naładowaniu samochód pokazywał zasięg 418km. Dojechałem do domu gdzie zasięg spadł do 411 km. Przez noc (ok 10 godzin) zasięg auta spadł o kolejne 4km. Nad ranem spadł śnieg, więc w celu odśnieżenia włączyłem odszraniane. Po ok 8 minutach śnieg rozpuścił się. Z zasięgu ubyło 8km ;-)
 

grregg

Fachowiec
Widzę ciekawa dyskusja się wywiązała na temat baterii ;) mam Y RWD z drugiej połowy 23r a moj znajomy ma LR z podobnego okresu. Wiec mam jakieś porównanie.

Z naszych obserwacji wynika że rwd po mieście ma latem i jesienią niższe zuzycie energii o jakieś min 10%. Co przy ładowaniu w RWD do 100% a w LR do 80% daje zbliżone zasiegi. Ale to jest bez znaczenia bo i tak nigdy nie robimy więcej jak 250km dziennie, a ładujemy się co dziennie w domu.
Zimą jeszcze nie mamy jakiś miarodajnych pomiarów, bo nie ma jeszcze zimy. Ale bylo kilka dni po -2 i wydaje mi się że u mnie w RWD częściej włącza się podgrzewanie. Na pewno nawet przy -2 zasieg jest mniejszy niż przy +15.
Mieszkamy w okolicach Warszawy i z 2 czasami 3 razy w miesiacu mamy trasy do Rzeszowa, Krakowa, Gdańska, Olsztyna Poznania czy Wrocławia. Czyli trasy głównie 280-350km. Nigdy nie stajemy po drodze na ładowanie. Ruszamy na 100% i dojeżdżamy na kilku procentach. Tylko ja muszę zawsze jechać daną trasę z prędkością 100-110 a kolega w LR 110-125. Jak pada deszcz i jest noc to nawet muszę częś trasy robić poniżej 100. Także LR tą samą trasę robi 20-30min krócej. A jeżeli to jest wyjazd służbowy to te 30min ma już znaczenie 😉 spalinowym tesame trasy robiłem nawet godzinę krócej.

Także reasumując. Jak ktoś jeździ głównie po mieście to RWD jest ok. Ale w trasie każdy kW baterii ma znaczenie i teraz wziąłbym LR. Przed zakupem tesli planowałem dłuższe trasy robić spalinowym a na codzień jeździć teslą. Ale jak pojeździłem trochę teslą to ciężko wrócić do spalinowego 😉
 

Wasp

Posiadacz elektryka
No właśnie tego się obawiałem w przypadku rwd. Bo ja wolałbym baterie lfp w wersji long range 😀

Ale zobacz to wlansie pokazuje że to się rozbija o infrastrukture. Bo jak byś miał gęsto ładowarki to byś wpadł na 10 min i spokojnie mógłbys jechać 140 km/h.
 
Top