kupno używanej Kia Soul z 2016 roku

fanatic606

Nowy na Forum
Cześć, na co zwrócić szczególną uwagę podczas jazdy próbnej? Czy da się sprawdzić stan baterii i od jakiego poziomu uważać ją za uszkodzoną/niezdatną do dalszego użytku? Przesiadam się właśnie ze starego diesla na elektryka i jeszcze nie mam rozeznania na co zwracać uwagę. Czy Kia Soul z 2016 ma pompę ciepła czy grzeje farelką w środku? Pani, która sprzedaje twierdzi że mimo, że początkowo zasięg pokazuje jej 130 km, ona potrafi zrobić i 150 km. Czy to możliwe?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tak jest. Oczywiście miałem na myśli SOH. Czeski błąd ;)

Ok, a jak już jesteśmy w temacie zużytych baterii: Są jakieś serwisy, które się zajmują wymianą baterii? Z jakim kosztem należy się liczyć?

Zastanawiam się czy to jest coś co można sobie przewidzieć na przyszłość. Powiedzmy że kupię takiego który będzie miał SOH 80%, ale wiadomo, że za kilka lat bateria i tak będzie do wymiany.
Co wtedy się robi? Samochód na złom? :)

Jakie jeszcze problemy stricte elektryczne występują w samochodach EV? awaria silnika, awaria BMSa, sterowanie itd.?

Sorki za tak dużo znaków zapytania :)
Dwa lata temu kupiłem outlandera z uszkodzoną baterią, zdjęcie baterii, wymiana ogniwa, osuszenie baterii, balansowanie itp, pełen serwis jednym słowem 3300 w Vtech w Krakowie, według mnie dobra cena i od tego czasu zero problemów z baterią a przejechane 46kkm z czego ponad 20kkm na prądzie.
 

fanatic606

Nowy na Forum
Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Szukałbym więc Ioniqa albo Soula/Niro z nowszej generacji
Nowsza generacja i pozostałe modele są niestety w chwili obecnej poza moim zasięgiem finansowym. Prawdę mówiąc ten Soul jest już tak na styk.

Ja bym poważnie rozważył Leafa I zamiast Soula.
Do Leafa I faktycznie się przymierzałem i nawet kilkoma się przejechałem. Faktycznie przemawia fakt, że jest to bardziej popularny samochód i trochę więcej o nim wiadomo. Poza tym jest też nieco tańszy. Jednak ani gabarytowo ani wizualnie mi nie pasuje.

Dzisiaj byłem oglądać innego Soula z 2016 roku. Niestety właścicielka przestraszyła się interfejsu OBD z tabletem i nie pozwoliła mi się podłączyć, ale miała wydruk z ASO KIA i wg pokazanych dokumentów SOH był kilka miesięcy temu na poziomie 84%. Za kilka dni jesteśmy umówieni na powtórzenie testu w ASO (tylko tam zgadza się podpiąć do OBD) i jeśli wynik będzie w okolicy 80% to będziemy chyba finalizowali transakcje, bo mechanicznie samochód jest ok.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dzisiaj byłem oglądać innego Soula z 2016 roku. Niestety właścicielka przestraszyła się interfejsu OBD z tabletem i nie pozwoliła mi się podłączyć, ale miała wydruk z ASO KIA i wg pokazanych dokumentów SOH był kilka miesięcy temu na poziomie 84%. Za kilka dni jesteśmy umówieni na powtórzenie testu w ASO (tylko tam zgadza się podpiąć do OBD) i jeśli wynik będzie w okolicy 80% to będziemy chyba finalizowali transakcje, bo mechanicznie samochód jest ok.
To jest jak najbardziej ok. Taki powinien być SOH. Jaki przebieg?
 

fanatic606

Nowy na Forum
To jest jak najbardziej ok. Taki powinien być SOH. Jaki przebieg?
Jak na oryginalną baterię to dużo, bo około 130 000. Być może była jakaś akcja serwisowa i miał już wymienioną baterię? Z tego co gdzieś czytałem Kia dawała długą gwarancje na baterie i jeżeli w trakcie gwarancji SOH spadło poniżej jakiejś wartości to wstawiali nową baterię. Kto wie, może tak było.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Jak na oryginalną baterię to dużo, bo około 130 000. Być może była jakaś akcja serwisowa i miał już wymienioną baterię? Z tego co gdzieś czytałem Kia dawała długą gwarancje na baterie i jeżeli w trakcie gwarancji SOH spadło poniżej jakiejś wartości to wstawiali nową baterię. Kto wie, może tak było.
Przy odrobinie szczęścia można było dostać nowszą (lepszą) baterię 30 kWh.
 

fanatic606

Nowy na Forum
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Przed zakupem sprawdziłem w ASO KIA stan techniczny i jeszcze raz SOH. Wyszło 85,9%. Stan techniczny bez zarzutu. Kupiłem i tym samym dołączyłem do klubu EV :cool:

Teraz pytanie. Czy jest jakaś apka na telefon która pokazuje mapę ładowarek różnych firm i pozwala od razu płacić za ładowanie?

Większość czasu będę ładował na wolnej ładowarce pod domem, ale czasem chcę mieć możliwość szybkiego podładowania na mieście. Jakieś tipy co do tego? Gdzie najtaniej, gdzie najlepiej itd.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Łooooo panie, toś pan puszkę pandory otworzył... Aktualnie mam na telefonie 24 aplikacje do obsługi ładowarek. Na początek plugshare żebyś wiedział gdzie i jakie są ładowarki. Do ich uruchamiania to już instalujesz co potrzebujesz. Na każdej ładowarce masz instrukcję jaką trzeba aplikację, więc instalujesz w miarę potrzeb, stojąc pod ładowarką.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
więc instalujesz w miarę potrzeb, stojąc pod ładowarką.
Albo na Plugshare obejrzeć w domu, i już zawczasu (w domu) zainstalować apkę, która może się przedać, a nie się męczyć w deszczu pod ładowarką.
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Napiszę co mam ja. Nie żeby to ogarniało wszystkie ładowarki ale myślę że od takiego trio można zacząć:

Greenway + karta RFID do tego. Mają sporo własnych stacji + wiele innych w roamingu/partnerskich.
- od czerwca na stacjach partnerskich/roamingowych nie będzie już cen jak w samym GW tylko zgodnie z cennikami właścicieli stych stacji.
- żeby dostać znośną cenę trzeba wykupić abonament ale można z niego zrezygnować jak już nie jest
potrzebny = wykupisz go na miesiąć kiedy planujesz urlop/większy wyjazd.
+ jeśli się zapiszesz do evklubu (i niestety teraz jeszcze wykupisz subskrypcję premium na rok)
to mają tam benefit dla klubowiczów w postaci darmowych 15/25 kWh/mc od Greenway.

Elocity. Mają dużo ładowarek w roamingu w tym słupki Taurona na południu polski, słupki noxo przy wielu hotelach, chyba także szybkie stacje Ekoen itd. Ja zainstalowałem ze względu na słupki w moich wycieczkowych lokalizacjach.

+ kupon na 20 (w kwietniu) , 10 PLN w maju w evklub.

Orlen. Powszechnie słuchać narzekania na te ładowarki (poczytaj w odpowiednim dziale) ale z drugiej strony jest ich dużo i zwykle w dobrych lokalizacjach. Aokę zainstalowałem jako backup, żeby właśnie nie robic tego w razie W w przysłowiowym deszczu.

A reszta to już jak @vwir napisał 2 posty wyżej
 
Top